Досвіт розвинутих країн Європи (Франція, Німеччина, Італія та ін.) довів, що використання логістичних систем дозволяє зменшити:
Досвіт розвинутих країн Європи (Франція, Німеччина, Італія та ін.) довів, що використання логістичних систем дозволяє зменшити:
загальні логістичні витрати до 35%,
транспортні витрати до 20%,
витрати на навантажувально-розвантажувальні роботи і збереження матеріального потоку до 20-30%,
прискорити швидкость обігу матеріальних ресурсів на 20-40%.
Ефективним інструментом в цьому процесі є розвиток на основі кластерної моделі.
При визначенні схеми ТЛК Харківської області повинні бути враховані аспекти:
При визначенні схеми ТЛК Харківської області повинні бути враховані аспекти:
1. ТЛК Харківської області в рамках єдиного транспортного комплексу країни має позиціонуватися як комплекс міжнародного рівня Сходу України з повним спектром логістичних послуг на основі транзитних та регіональних потоків.
реконструкцію та модернізацію існуючих об'єктів залізничної, автомобільної та авіаційної інфраструктури;
оптимізацію розміщення пунктів митного оформлення і митних складів;
будівництво великих розподільних центрів для створення сучасної системи зберігання та дистрибуції товарів;
удосконалення системи транспортних перевезень та логістичних схем обслуговування замовників.
Основна мотивація участі підприємств та організацій:
створення єдиного для ТЛК інституту логістичних посередників і операторів (організаторів системи товароруху), що дозволить скоротити операційні витрати окремих компаній на утримання власного штату логістів та диспетчерів;
доступ до інформації, яку буде надавати новостворений при ТЛК єдиний інформаційно-диспечерський центр щодо:
- потенційних клієнтів;
- доступу до засобів транспорту інших учасників ТЛК;
- доступу до логістичних терміналів, складів та інших елементів транспортної інфраструктури;
загальне керівництво єдиним інформаційно-диспечерським центром;
можливість збільшення «клієнтської бази» за рахунок надання більш якісних послуг (підвищення доступності та функціональності);
цільової підготовки необхідних робітничих професій та інших кадрів для учасників ТЛК;
можливість залучення нових вантажопотоків регіону від вантажовласників, які не входять до ТЛК, за рахунок оптимізації розподілу вантажопотоків усередині ТЛК і послідовного зниження навантаження на транспортні комунікації Харківської області.
Додаткова мотивація для всіх учасників ТЛК
стає гарантована ім державна підтримка та регулювання, забезпечення умов найбільшого сприяння учасникам Харківського ТЛК на основі:
виділення земельних ділянок під будівництво терміналів та інших об'єктів логістичної інфраструктури.
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 року № 1186 про «Порядок розроблення, проведення моніторингу та оцінки реалізації регіональних стратегій розвитку».
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 року № 1186 про «Порядок розроблення, проведення моніторингу та оцінки реалізації регіональних стратегій розвитку».
2. Стратегія розвитку регіональної транспортної системи на базі формування транспортно-логістичного кластеру (ТЛК) Харківської області. -Харків: Харківська обласна державна адміністрація. Департамент інноваційного розвитку промисловості і транспортної інфраструктури, 2012.
3. Концепція створення кластерів в Україні від 29.08.2008 р. [Електронний ресурс] / Міністерство економіки України – Режим доступу: http://www.me.gov.ua/control/uk/publish/printable_article?art_id=12116.
4. Постанова Кабінету міністрів України «Про схвалення Державної програми розвитку промисловості на 2003-2011 роки» від 28 липня 2003 р. № 1174 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1174-2003-%D0%BF.
5. Концепція національної стратегії формування та розвитку транскордонних кластерів / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ved.odessa/gov/ua/Main/aspx?sect=Page&IDPage=23566&id=1150.
6. Стратегія сталого розвитку Харківської області до 2020 року [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.kharkivoda.gov.ua/documents/2922/104.pdf.
7. Державна програма розвитку внутрішнього виробництва № 1130 від 12.09.2011 [Електронний ресурс] / Постанова Кабінету Міністрів України. Київ. - Режим доступу: http://ukrlegprom.org.ua/ua/derjavna_programa_rozvitku_vnutrishnogo_virobnictva.html.
8. Рішення Ради вітчизняних та іноземних інвесторів при Харківській обласній державній адміністрації від 24.11.2011р. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://kharkivoda.gov.ua/documents/6636/510.pdf.
9. Закон Верховної Ради України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 № 514-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/514-17.
10. Закон Верховної Ради України «Про холдингові компанії в Україні» від 15.03.2006 № 3528-ІV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3528-15.
налагодження міжрегіональних та транскордонних зв’язків за рахунок оптимізації переміщення торгівельних та транспортних потоків як в регіонах України, так і за їх межами;
створення необхідної транспортної, торгівельної та сервісної інфраструктури та за рахунок цього розвиток виробництв у регіоні;
удосконалення технології перевезень на основі логістичних принципів та розвитку транспортно-складських комплексів;
скорочення часу проведення митних та інших установлених законодавством контрольних процедур митного оформлення під час перетину митного кордону;
підвищення рівня експлуатаційної безпеки транспортних засобів та збереження транспортної інфраструктури;
оптимізація переміщення торгових та транспортних потоків як в межах регіону, так і за його межами.
політика
- укріплення та поглиблення міждержавних відносин;
екологія
підвищення рівня екологічної безпеки та збереження природних ресурсів: зниження рівня шкідливих викидів транспортних засобів, а також зниження шкідливого впливу факторів шуму, вібрації, загазованості на навколишнє середовище.