Епіграф: “Мене билинка будь-яка чарує дивиною…”



Дата конвертації16.06.2016
Розмір445 b.





Епіграф:



Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку

  • За кольорами зображених квітів опишіть свій настрій

  • Волошковий барвінковий маковий незабудковий ромашковий мальвовий





Актуалізація

  • Зачитати дібрані цікаві загадки, прислів’я, вірші про ромашку. Назвати додатки і означення. Якими частинами мови виражені додатки?



Формування базових знань

  • Творча робота

  • Опишіть волошку кількома реченнями (колір, форма, які відчуття викликає і т. д.). Підкресліть у них означення. Якими частинами мови вони виражені?



Зверніть увагу!

  • Віночок (який?) з волошок;

  • Стебло (яке?) квітки;

  • Клумба (чия?) мамина.

  • Висновок: означення може виражатися прикметником, займенником, інколи іменником.



Робота в групах Поясніть, чому в першій групі речень виділені іменники є означеннями, а в другій – додатками. На які питання відповідають ці іменники?

  • Група 1.

  • Раніше квіти волошок використовували для одержання синьої та блакитної фарб, для приготування оцту. У народній медицині відваром із квітів волошки лікували запалені очі, хвороби шкіри, пили його у разі захворювання печінки.

  • Група 2.

  • Ні бджоли, ні джмелі не обминають синю волошку, бо вона чудовий медонос. Сьогодні можна зустріти фіолетові, рожеві, пурпурові і навіть білі волошки – красивий результат роботи садівників.







Різнорівневі завдання

  • 1. Завдання підвищеної складності (для високого рівня): складіть і запишіть три речення з іменником волошка так, щоб у першому з них іменник був додатком, у другому – означенням, у третьому – підметом.

  • 2. Для достатнього рівня: поширте речення всіма поданими в дужках означеннями і запишіть.

  • А)Там, де росте волошка – бути (щедрому, гарному, багатому) врожаю.

  • Б) Українці опоясували волошками (останній, остаточний, дожиночний) сніп.

  • В) Люблять люди волошки за (непоказну, скромну, невибагливу) красу.

  • 3. Для середнього рівня: встановити відповідність між іменником і означенням.

  • Поле польові

  • Квіти сухий

  • Билинка барвистий

  • Джміль волошкове

  • Вітерець тонесенька

  • Метелик зухвалий

  • Краєвид захоплюючий

  • зелений



Підсумок

  • Яку роль виконують означення у нашому мовленні?

  • Гра “Хто більше!” (дібрати побільше означень, описуючи пейзаж)





Домашнє завдання

  • Написати вірш про волошки, використовуючи означення.



Каталог: attachments -> article -> 7421
7421 -> Поглибити і узагальнити знання учнів про додаток; формувати вміння ставити запитання до другорядних членів речення, визначати способи вираження додатку
7421 -> Поглибити знання учнів про другорядні члени речення; формувати навички розпізнавання їх у реченні, дати поняття про поширені і непоширені речення
article -> Рід невідмінюваних іменників визначається так
article -> 1. Роль козацтва в захисті південних кордонів українських земель
article -> Стій, друже, зупинись, Стій, друже, зупинись


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка