1) реалізація суспільно-гуманітарного напряму здійснюється, як правило, на базі ліцеїв, гімназій, спеціалізованих шкіл, рідше такий напрям обирають загальноосвітні школи;
2) у значній частині навчальних закладах існує певний рівень формалізації профільного навчання суспільно-гуманітарних предметів унаслідок відсутності навчальних програм, підручників і посібників, непідготовленості вчителів;
3) цей напрям є найменш реалізованим у навчальних закладах із причин невисокої престижності гуманітарних спеціальностей (окрім хіба що правознавства) на ринку праці, труднощів у виборі вищих навчальних закладів і можливості самостійної (без учительського супроводу) підготовки учнів із цих предметів
Завдання – надати учневі можливість максимально реалізувати свій інтерес до історичних наук, з’ясувати готовність і здатність учня засвоїти навчальний матеріал на підвищеному рівні