Роман і Сашко дружили якось хлопці їхали в автобусі на зупинці зайшла бабуся Роман повернувся до вікна Сашко швидко підвівся і посадив бабусю йому було соромно за друга.
Поділ тексту на частини.
Виділення речень в кожній частині.
Твір за малюнками та запитаннями
Бесіда за темою.
Розгляд кожного епізоду на малюнку.
Придумування імен зображеним дітям.
Назва малюнка.
Складання розповіді за запитаннями.
Запис складеного твору.
Самоперевірка написаного.
Опис предмета за зразком і опорними словами (І)
Урок “Перші весняні квіти”
Бесіда.
Розгляд малюнка із зображенням весняних квітів.
Складання пояснень, за якими ознаками їх розпізнали.
Звертання уваги на особливості будови, розміру і кольору листків та квіток кожної рослини.
Опис предмета за зразком і опорними словами (ІІ)
5) Зачитування опису квітки вчителем.
6) Розпізнавання її за описом.
7) Опис квітки за планом.
1. Обрати весняну квітку.
2. Дібрати слова, що
називають її характерні
ознаки.
3. Описати рослину.
8) Зачитування описів.
Редагування – важливий засіб формування в дітей правильного усного та писемного мовлення.
Редагування – важливий засіб формування в дітей правильного усного та писемного мовлення.
Формування діалогічного мовлення
2 клас. За сюжетним малюнком, написаною метою та допоміжними словами.
3 – 4 класи. Картки без малюнків із зазначеною ситуацією спілкування, метою, мовними завданнями.
- знаходження важливих для висловлювання словосполучень (записати на дошці).
Словникова робота.
Повторне читання тексту.
* Колективне складання плану із його записом на дошці.
* Складання переказу в усній формі (2 – 3 учні).
* Самостійне записування у зошити складених переказів.
4) Заслуховування кількох переказів. Визначення кращого.
Фразеологізми та прислів'я – найяскравіші засоби мовлення
Розвиток творчої уяви на основі спостережень та екскурсій
Краса – повноводий струмочок, що живить добросердність і любов. Це дзеркало, в якому ти бачиш сам себе і завдяки йому так чи інакше ставишся сам до себе.
Кожен урок рідної мови та розвитку зв'язного мовлення має нести в собі позитивний заряд, повинен бути насичений красою, любов'ю і радістю.
Навчання дітей барвистому зв'язному мовленню варто проводити опосередковано через відчуття краси рідного краю на екскурсіях, у картинах художників, у власних малюнках, фотографіях, віршах.
Висновки (ІІ)
Вдосконалювати мовлення школярів слід шляхом підняття та розв'язання проблемних ситуацій на уроках.
Потрібно вчити дітей доносити своє слово до інших, шанувати звичаї та традиції нашого народу, берегти нашу рідну мову.