загальна стратегія та механізми державної політики;
пріоритетні напрями і дієві заходи соціальної відповідальності бізнесу у відносинах із заінтересованими в його діяльності та сталості сторонами в країні.
створення підґрунтя (як комплексу норм, правил, окремих організаційних механізмів) та
створення підґрунтя (як комплексу норм, правил, окремих організаційних механізмів) та
сприятливих умов для інтеграції СВБ у діяльність компаній
запровадження єдиних підходів до розуміння соціальної відповідальності бізнесу,
розвиток системи нефінансового звітування ,
удосконалення існуючих і розвиток нових форм державно-приватного партнерства,
формування ефективної системи соціального і громадського діалогу;
розвиток програм ресурсозбереження та енергоефективності, «озеленення» бізнесу та економіки країни в цілому;
розвиток процесів ділового удосконалення підприємств, організацій і установ
1. Дотримання законних зобов’язань перед державою і суспільством (сплата податків, охорона здоров’я і безпека праці, права працівників, права споживачів, екологічні норми) та галузевих стандартів.
1. Дотримання законних зобов’язань перед державою і суспільством (сплата податків, охорона здоров’я і безпека праці, права працівників, права споживачів, екологічні норми) та галузевих стандартів.
2. Мінімізація або усунення негативного впливу бізнесу на суспільство та управління ризиками (наприклад, порушення прав людини або забруднення навколишнього середовища).
3. Посилення позитивного впливу бізнесу на суспільство і створення цінностей через інновації, інвестиції та партнерство, спрямовані на соціальний та екологічний добробут (наприклад, створення робочих місць, соціальний та економічний розвиток, вирішення конфліктів).
Низький рівень корпоративної культури
Низький рівень корпоративної культури
Правовий нігілізм і деформація правової свідомості
Низький рівень усвідомлення суспільством ролі бізнесу
Термінологічна (нормативна) невизначеність
Закритість українських компаній для широкої громадськості
Перекіс у реалізації політики соціальної відповідальності українськими компаніями (лише третина компаній здійснює соціальні інвестиції в громаду, половина підприємств не вживає заходів з охорони довкілля).
Нерівномірне врахування інтересів заінтересованих сторін: найчастіше компанії враховують інтереси споживачів та органів державної влади, найрідше – недержавних організацій та дослідницьких організацій, навчальних закладів, співпраця з якими практично відсутня
Організаційні та нормативні умови розвитку СВБ:
Організаційні та нормативні умови розвитку СВБ:
сформувати постійно діючий орган, до компетенції якого належали б аналіз існуючого стану СВБ в Україні та сприяння її подальшому розвитку;
створити регіональні консультативні ради із реалізації Національної стратегії розвитку СВБ (або уповноважити на цю діяльність уже існуючі регіональні ради);
унормувати систему преференцій для організацій, що запроваджують політику соціальної відповідальності та реалізують соціально важливі програми.
стимулювати поширення українськими суб’єктами господарювання та організаціями нефінансових звітів;
розробити та щорічно проводити бізнес-конкурси з тематики СВБ, у тому числі щорічний Український національний конкурс якості;
Розвивати можливості та компетенції бізнес-організацій для підтримки їх у реалізації СВБ:
Розвивати можливості та компетенції бізнес-організацій для підтримки їх у реалізації СВБ:
сприяти обміну досвідом і позитивними практиками компаній щодо СВБ;
поширювати стандарти і системи управління, що кореспондуються із СВБ;
сприяти покращенню корпоративного управління та поширенню стратегій СВБ на українських підприємствах, у т.ч. на державних;
ініціювати проекти розвитку навичок інвестиційних компаній, аналітиків, інвесторів, фондів та банків щодо аналізу нефінансових ризиків;
сприяти підготовці фахівців за кваліфікацією «Менеджер із соціальної та корпоративної відповідальності», «Експерт із соціальної відповідальності бізнесу», «Соціальний аудитор»
Підвищити обізнаність щодо СВБ серед різних груп заінтересованих осіб:
Підвищити обізнаність щодо СВБ серед різних груп заінтересованих осіб:
створити єдиний портал корпоративної соціальної відповідальності ;
проводити державні інформаційні кампанії;
створити всеукраїнський інформаційний центр з питань СВБ;
оприлюднювати інформацію стосовно компаній-порушників принципів захисту прав споживачів та принципів діяльності з соціальної відповідальності;
підвищити рівень обізнаності про СВБ серед державних службовців на національному, регіональному рівнях та в органах місцевого самоврядування;
проводити щорічні парламентські слухання із реалізації СВБ в Україні;
проводити періодичні конференції з питань впровадження та результативності СВБ в Україні;
включити вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» до навчального процесу вищих навчальних закладів та бізнес-шкіл, а також програм підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців;
підтримати наукові дослідження у сфері СВБ на національному та регіональному рівнях.
усталення явища соціальної відповідальності бізнесу в суспільстві,
усталення явища соціальної відповідальності бізнесу в суспільстві,
формування ефективних механізмів соціального діалогу
збільшення кількості компаній різного розміру, що розробляють і реалізують власні стратегії соціальної відповідальності;
поширення кращих практик соціальної відповідальності українського бізнесу
розробка державних механізмів підтримки та стимулювання реалізації політики безперервного системного вдосконалення соціальної відповідальності компаній;
інтеграція вітчизняних фахівців з СВБ до європейського та світового фахового середовища.
забезпечення сталого розвитку країни;
розвиток соціальної відповідальності бізнесу в українському суспільстві;
підвищення конкурентоспроможності країни і таких її показників, як: рівень макроекономічної стабільності; ефективність діяльності державних і приватних інституцій; ефективність і розмір ринку товарів та праці; рівень оплати праці; рівень розвитку і ділової досконалості бізнесу; якість інфраструктури; рівень легкості ведення бізнесу; інноваційний та технологічний розвиток; якість людського капіталу;
полегшена інтеграція до європейського економічного і соціального простору і, зрештою, поступова інтеграція до ЄС;
активізація інвестиційних та інноваційних процесів;
підтримка розвитку торговельно-економічного, науково-технічного та інвестиційного співробітництва України з іноземними державами на засадах взаємної вигоди шляхом дотримання міжнародних стандартів з СВБ українськими комерційними організаціями;
збільшення обсягу іноземних інвестицій до вітчизняної економіки, адже на сьогодні у світі набуває поширення тенденція, коли компанії принципово не виходять на нестабільні і ненадійні ринки, дотримуючись принципів чесного і етичного ведення
25% компаній України чекають на сигнал від уряду - прийняття Національної стратегії з КСВ
25% компаній України чекають на сигнал від уряду - прийняття Національної стратегії з КСВ