ПРОБЛЕМА: 50 – річний строк надання лісів для довгострокового тимчасового користування (ДТКЛ) є необгрунтовано великими, при цьому не потребуючи вкладення значних інвестицій
НАСЛІДКИ: створюються можливості для зловживань, виникають ризики судових спорів
ПРОПОЗИЦІЯ: Пропонується скоротити строк надання лісів у ДТК із 50 до 3 років.
Суміжне дискусійне питання: залишити чинний 50- річний строк надання лісів для ведення мисливського господарства ?
ПРОБЛЕМА: недостатність інформації про лісові ділянки, що виділені для ДТК
ПРОБЛЕМА: недосконало сформульовані положення щодо правовідносин ДТКЛ (сторін договору, реєстрацію договорів)
ПРОПОЗИЦІЯ: чітко визначити суб’єктів, які укладають договори із тимчасовими лісокористувачами, та проводять реєстрацію договорів в державному органі
ПРОБЛЕМА: чинні норми ЛКУ про доступ громадян до лісів є декларативними. За їх порушення законом не передбачено жодної відповідальності, немає уповноважених суб’єктів, які б забезпечували це право. Також відсутні законні інструменти впливу на осіб, які вчиняють порушення у цій сфері
ПРОБЛЕМА: чинні норми ЛКУ про доступ громадян до лісів є декларативними. За їх порушення законом не передбачено жодної відповідальності, немає уповноважених суб’єктів, які б забезпечували це право. Також відсутні законні інструменти впливу на осіб, які вчиняють порушення у цій сфері
ПРОПОЗИЦІЯ: покласти обов’язок забезпечення прав громадян на доступ до державних/комунальних лісів на постійних лісокористувачів, наділивши їх відповідними повноваженнями
Пропонуються
Пропонуються
наступні повноваження в сфері забезпечення прав громадян на доступ до лісів:
Право накладати адміністративні стягнення за незаконне встановлення споруд/огорож на лісових землях та незаконне обмеження прав громадян на доступ до лісів
2. Можливість ухвалення рішень про анулювання лісових квитків, подання позовів про розірвання договорів ДТКЛ із суб’єктами-порушниками та припинення права користування мисливськими угіддями
3. Надання погоджень на тимчасове розміщення огорож в державних і комунальних лісах
ПРОБЛЕМА: в тексті ЛКУ, в єдиному контексті вживаються суміжні поняття “відвідування лісів громадянами”, “… та виїзд до них транспортних засобів”, “збирання для власного споживанння дикорослих трав’яних рослин, квітів,ягід, горихів,грибів тощо”, “доступ до лісів”.
ПРОБЛЕМА: в тексті ЛКУ, в єдиному контексті вживаються суміжні поняття “відвідування лісів громадянами”, “… та виїзд до них транспортних засобів”, “збирання для власного споживанння дикорослих трав’яних рослин, квітів,ягід, горихів,грибів тощо”, “доступ до лісів”.
ПРОПОЗИЦІЯ: об’єднати в тексті закону перелічені поняття в єдине визначення “право загального використання лісових ресурсів”
ПРОБЛЕМА: в законодавстві чітко не окреслено перелік обмежень та заборон доступу громадян до лісів, що об’єктивно обумовлюються особливостями правового режиму окремих категорій земель, або необхідністю забезпечення деяких суспільно-важливих інтересів, чи охорони здоров’я самих громадян.
ПРОБЛЕМА: в законодавстві чітко не окреслено перелік обмежень та заборон доступу громадян до лісів, що об’єктивно обумовлюються особливостями правового режиму окремих категорій земель, або необхідністю забезпечення деяких суспільно-важливих інтересів, чи охорони здоров’я самих громадян.
НАСЛІДКИ: нечіткість правового регулювання, розпотрошеність відповідних норм по іншим законодавчим актами надає можливості для зловживань, встановленню необгрунтованих обмежень, що призводить до порушення прав громадян
ПРОПОЗИЦІЯ: в тексті ЛКУ чітко визначити вичерпний перелік випадків обмежень та заборон доступу громадян до лісів (“права на загальне використання лісових ресурсів”)
ПРОПОЗИЦІЯ: в тексті ЛКУ чітко визначити вичерпний перелік випадків обмежень та заборон доступу громадян до лісів (“права на загальне використання лісових ресурсів”)
ПРОБЛЕМА: нечіткість, прогалини правового регулювання процедури тимчасової заборони доступу до лісів у період високої пожежної небезпеки та виконання робіт із застосуванням пестицидів
ПРОБЛЕМА: нечіткість, прогалини правового регулювання процедури тимчасової заборони доступу до лісів у період високої пожежної небезпеки та виконання робіт із застосуванням пестицидів
ПРОПОЗИЦІЯ: розробити окремий нормативно-правовий акт (“Порядок..”), який би визначив процедуру запровадження, дії та скасування тимчасової заборони доступу громадян до лісів
ЗМІНАМИ ДО СТ. 66 ЛКУ ПРОПОНУЄТЬСЯ:
ЗМІНАМИ ДО СТ. 66 ЛКУ ПРОПОНУЄТЬСЯ:
Запровадити додаткові гарантії прав громадян у доступі до лісів шляхом встановлення відповідної заборони на спорудження тимчасових та капітальних будівель/споруд у тексті закону
- Визначити порядок спорудження тимчасових будівель/споруд за ініціативою тимчасових лісокористувачів. Видані погодження повинні оприлюднюватись на офіційному сайті ДАЛРУ
ДИСКУСІЙНІ ПИТАННЯ:
ДИСКУСІЙНІ ПИТАННЯ:
чи потрібно виключення із кодексу статті
23 ЛКУ “Лісові сервітути” ?
надання власникам лісів можливості забороняти доступ до власних лісів (доступ до приватних лісів – це бажання власника ?)
необхідність запровадження обмежень на доступ громадян до лісів в залежності від їх категорії
ПРОБЛЕМА: чинний закон не містить підстав для позбавлення права використання лісових ресурсів (мисливських угідь) у разі вчинення лісокористувачами (користувачами мисливських угідь) дій, пов’язаних із обмеженням доступу громадян до лісів
ПРОБЛЕМА: чинний закон не містить підстав для позбавлення права використання лісових ресурсів (мисливських угідь) у разі вчинення лісокористувачами (користувачами мисливських угідь) дій, пов’язаних із обмеженням доступу громадян до лісів
ПРОПОЗИЦІЯ: доповнити ст. 78 ЛКУ нормою щодо позбавлення права використання лісових ресурсів у разі систематичного чи грубого порушення прав громадян на доступ до лісів
ПРОБЛЕМА: чинний ЛКУ незадовільно врегульовує питання припинення права використання лісових ресурсів. Також не передбачена можливість припинення права ДТКЛ, що здійснюється на підставі договору
ПРОБЛЕМА: чинний ЛКУ незадовільно врегульовує питання припинення права використання лісових ресурсів. Також не передбачена можливість припинення права ДТКЛ, що здійснюється на підставі договору
ПРОПОЗИЦІЯ: пропонується чітко врегулювати порядок припинення користування лісовими ресурсами, та передбачити можливість припинення права використання лісових ресурсів шляхом розірвання договору ДТКЛ
ПРОБЛЕМА: пропонованими змінами передбачається вичерпно врегулювати право громадян мати вільний доступ до державних/комунальних лісів. Проте в цьому випадку виникне проблема необхідності обмеження доступу до земельних ділянок л/г призначення (в т.ч. – забудованими), які до цього часу фактично перебувають у власності фізичних/юридичних осіб. Цільове призначення їх не змінено через дію розпорядження КМУ від 10.04.2008 року №610.
ПРОБЛЕМА: пропонованими змінами передбачається вичерпно врегулювати право громадян мати вільний доступ до державних/комунальних лісів. Проте в цьому випадку виникне проблема необхідності обмеження доступу до земельних ділянок л/г призначення (в т.ч. – забудованими), які до цього часу фактично перебувають у власності фізичних/юридичних осіб. Цільове призначення їх не змінено через дію розпорядження КМУ від 10.04.2008 року №610.
ПРОПОЗИЦІЯ: тимчасово, до законодавчого вирішення питання про зміну цільового призначення таких ділянок, запровадити надання погоджень на розміщення огорож постійними лісокористувачами. Заяви користувачів разом із виданими заявами повинні розміщуватись на офіційному сайті ДАЛРУ.
ПРОПОЗИЦІЯ: тимчасово, до законодавчого вирішення питання про зміну цільового призначення таких ділянок, запровадити надання погоджень на розміщення огорож постійними лісокористувачами. Заяви користувачів разом із виданими заявами повинні розміщуватись на офіційному сайті ДАЛРУ.
ПРОБЛЕМА: у посадовців лісової охорони та екоінспекції відсутні можливості притягувати до адміністративної відповідальності осіб, які:
ПРОБЛЕМА: у посадовців лісової охорони та екоінспекції відсутні можливості притягувати до адміністративної відповідальності осіб, які:
- вчиняють самовільне будівництво тимчасових та капітальних споруд (в т.ч. огорож) в межах лісових земель;
- незаконно обмежують право громадян на доступ до лісів.
ПРОПОЗИЦІЇ: запровадити адміністративну відповідальність за:
ПРОПОЗИЦІЇ: запровадити адміністративну відповідальність за:
- незаконне встановлення будівель та споруд на землях лісогосподарського
призначення (ст.63-1 КУпАП);
- незаконне обмеження прав громадян на загальне використання лісових ресурсів (ст.63-2 КУпАП).
Повноваженнями розглядати дані справи наділити посадовців лісового господарства (лісгоспів) та державних екологічних інспекторів
ПРОПОЗИЦІЯ: через невдалу правову конструкцію та застарілу термінологію статтю 63 КУпАП ( “Незаконне використання земель державного лісового фонду”), пропонується виключити. Склад цього правопорушення планується замінити статтею 63-1 КУпАП стосовно незаконної забудови лісових земель
ПРОПОЗИЦІЯ: через невдалу правову конструкцію та застарілу термінологію статтю 63 КУпАП ( “Незаконне використання земель державного лісового фонду”), пропонується виключити. Склад цього правопорушення планується замінити статтею 63-1 КУпАП стосовно незаконної забудови лісових земель