Хороший учитель вчить знаходити істину, а не подає її в готовому вигляді
Дата конвертації 09.06.2016 Розмір 445 b. #5247
Хороший учитель вчить знаходити істину, а не подає її в готовому вигляді
Нестандартні форми роботи як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення біології
Моя педагогічна концепція базується на Моя педагогічна концепція базується на сучасних вимогах біологічної освіти: формування в учнів наукової картини живої розвиток особистості учня, його творчого пізнавальної діяльності → демократичний стиль спілкування.
Формую в учнів наукову картину живої Формую в учнів наукову картину живої природи на дидактичних положеннях: засвоєння учнями системи знань про природу → встановлення логічних зв’язків між навчальними темами та окремими уроками у темі → уміння вести спостереження → виконувати експерименти → самостійно отримувати і обробляти інформацію → застосовувати здобуті знання про природу у своїй життєдіяльності.
завдання педагогічної діяльності: завдання педагогічної діяльності: створення на уроці атмосфери зацікавленості кожного учня у роботі всього класу; утвердження особистісно зорієнтованого спілкування з учнями; створення педагогічних ситуацій спілкування, обміну думками , які дозволяють кожному учневі проявити ініціативу, самостійність, винахідливість у способах роботи, ситуації взаємного навчання; застосовування дидактичних ігор, інтерактивного спілкування, самостійної роботи учнів з підручником, живими об’єктами, виконання учнями дослідів, ведення спостережень; моделювання ситуацій для застосування учнями здобутих знань у їхній життєдіяльності; оцінювання навчальної діяльності не лише за кінцевими результатами, а й за способами їх досягнення
Щоб учні активно працювали, постійно Щоб учні активно працювали, постійно спілкуюся з ними з приводу теми уроку структурних елементів, наочності до нього. Приступаючи до вивчення нової теми, визначаю близькі і віддалені перспективи учіння - „Олімп знань”, презентований в досвіді в розробці теми „Дихання”.
Включаю учнів в активний навчальний процес, проводячи такі уроки: Включаю учнів в активний навчальний процес, проводячи такі уроки: урок-подорож, урок-КВК, урок-змагання; інтегровані , бінарні, уроки-панорами; урок-прес-конференція, урок-діалог, урок-диспут; урок-залік, урок-консультація; театралізований урок, урок-подорож.
Практикую таку форму співавторства : учні самі Практикую таку форму співавторства : учні самі готують і проводять елементи, а інколи й значну консультантів і лаборантів. Оптимально поєдную колективну, групову та індивідуальну форми роботи, добираю диференційовані вправи, щоб кожен учень мав можливість самореалізовуватися на уроці. Позитивний настрій створюю , використовуючи поезії Н. Забіли, А. Качана, К. Перелісної, власні твори учнів, твори поетів рідного краю.
Практикую уроки-ситуації , які відкривають Практикую уроки-ситуації , які відкривають учням шлях до розв’язання проблемних ситуацій, учить мислити, аналізувати, є на уроці, сприяє формуванню його інтелекту, розширенню світогляду. Уроки-консультації , до яких учні заздалегідь самостійно готують запитання з різноманітних джерел: підручника, біологічного словника, науково-популярної літератури, енциклопедії школяра тощо.
Зважаючи на настанову В. Сухомлинського Зважаючи на настанову В. Сухомлинського «Без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку учнів» , ігровий матеріал як елемент уроку використовую не тільки в середніх, а й у старших класах. Мої учні люблять кросворди і чайнворди , вікторини і ребуси , пізнавально-, подвійно-вибіркові завдання, тренінгові вправи; ігри „Хто швидше” , „Перетворюємося” , „Доповни відповідь товариша” , „Тісне коло” , „З’ясуй біологічну закономірність” ; рубрики „Мозаїка дрібниць” , „Цікава біологія” ; знання біологічних термінів перевіряю «Термінологічним лото» …
Обов’язковим компонентом навчально- Обов’язковим компонентом навчально- виховного процесу є перевірка навчаль- них досягнень учнів. В. Сухомлинський вважав, що «найголовніше заохочення і найсильніше (та не завжди дійове) покарання в педагогічній практиці – оцінка ». Виявляю рівень знань , умінь та навичок, проводячи різні форми тематичного оцінювання: тести, семінар, індивідуальне та фронтальне опитування (залік), лабораторні і практичні роботи, різні типи дидактичних ігор, біологічні диктанти.
Саме учитель створює ґрунт для розвитку Саме учитель створює ґрунт для розвитку особистості, показує школяреві перспективу освітнього вдосконалення, спрямовує його на шлях, веде до мети, тому моє педагогічне кредо: виховую з любов’ю → надихаю → збуджую → переконую → облагороджую ».
Поділіться з Вашими друзьями: