Інформаційно-комунікаційні технології, шляхи їх використання у навчально-виховному процесі знз учителем початкових класів



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.



Інформаційно-комунікаційні технології, шляхи їх використання у навчально-виховному процесі ЗНЗ учителем початкових класів.

    • Інформаційно-комунікаційні технології, шляхи їх використання у навчально-виховному процесі ЗНЗ учителем початкових класів.
    • Використання ІКТ із метою розробки дидактичних і методичних матеріалів.
    • Мультимедійні засоби навчання. Особливості застосування МЗН на різних етапах уроку в початковій школі.
    • Використання вчителем початкових класів педагогічних програмних засобів навчального призначення.
    • Використання ІКТ із метою тестування й моніторингу знань учнів.
    • Використання ІКТ у проектно-дослідницькій діяльності учнів початкової школи.
    • Використання інформаційних ресурсів Інтернету в навчально-виховному процесі початкової школи.


концепція постіндустріального суспільства; нова історична фаза розвитку цивілізації, у якій головними продуктами витробництва є інформація і знання.

  • концепція постіндустріального суспільства; нова історична фаза розвитку цивілізації, у якій головними продуктами витробництва є інформація і знання.

  • Риси інформаційного товариства:

  • зростання ролі інформації й знань у житті суспільства;

  • збільшення частки інформаційних комунікацій, продуктів та послуг у валовому внутрішньому продукті;

  • створення глобального інформацйного простору, який забезпечує ефективну інформаційну взаємодію людей, їх доступ до світових інформаційних ресурсів і задоволення їхніх потреб щодо інформаційних продуктів і послуг.



Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) – це сукупність методів, засобів і прийомів, що використовуються для добору, опрацювання, зберігання, подання, передавання різноманітних даних і матеріалів, необхідних для підвищення ефективності різних видів діяльності.

  • Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) – це сукупність методів, засобів і прийомів, що використовуються для добору, опрацювання, зберігання, подання, передавання різноманітних даних і матеріалів, необхідних для підвищення ефективності різних видів діяльності.



використання електронних лекторів, тренажерів, підручників, енциклопедій;

  • використання електронних лекторів, тренажерів, підручників, енциклопедій;

  • створення вчителем дидактичних і методичних матеріалів;

  • розробка і використання ситуаційно-рольових, дидактичних і інтелектуальних ігор навчального призначення з використанням штучного інтелекту;

  • моделювання технологічних, виробничих, фізичних, хімічних, біологічних процесів і явищ;

  • використання мережі Інтернет для пошуку інформації, спілкування й роботи над спільними продуктами;

  • використання програм для перевірки і моніторингу знань учнів;

  • використання предметних педагогічних програмних засобів із мультимедійною підтримкою;

  • забезпечення телекомунікаційної підтримки проектно-дослідницької діяльності учнів тощо.



це комплексна характеристика системи знань, умінь і навичок набуття та трансформації інформації в професійно-педагогічній діяльності, особистісні якості педагога, що в сукупності дають змогу майбутнім фахівцям ефективно здійснювати професійну діяльність із усвідомленим передбаченням її наслідків та постійним професійним саморозвитком. А саме:

  • це комплексна характеристика системи знань, умінь і навичок набуття та трансформації інформації в професійно-педагогічній діяльності, особистісні якості педагога, що в сукупності дають змогу майбутнім фахівцям ефективно здійснювати професійну діяльність із усвідомленим передбаченням її наслідків та постійним професійним саморозвитком. А саме:

  • знання тенденцій інформатизації освіти (зокрема початкової);

  • володіння психолого-педагогічними умовами використання ІКТ у роботі з дітьми;

  • вміння користуватися сучасними інформаційними освітніми технологіями, застосовувати педагогічні можливості ІКТ у своїй професійній діяльності;

  • сприяння формуванню основ інформатичних компетентностей та інформаційної етики у вихованців;

  • формування в дітей адекватного уявлення про роль ІКТ у їх житті.



у навчальній діяльності з метою самостійного набуття, закріплення, повторення навчального матеріалу, групової діяльності;

  • у навчальній діяльності з метою самостійного набуття, закріплення, повторення навчального матеріалу, групової діяльності;

  • у виховній діяльності: естетичне виховання за рахунок використання можливостей комп’ютерної графіки, технології мультимедіа, виховання комп’ютерної комунікативної етики;

  • у діагностичній діяльності з метою діагностики психологічного стану учня та діагностики його навчальних досягнень;

  • в організаційній діяльності вчителя: підготовка та організація навчальних, виховних занять за допомогою ІКТ, якісна підготовка звітної документації (списків, відомостей, статистичної інформації про учнів), у підготовці тпа проведенні батьківських зборів із наочним представленням звітних матеріалів;

  • інформаційно-комунікаційна підтримка навчального процесу розвиває наочно-образний, наочно-дієвий, інтуїтивний, творчий види мислення школяра; комунікативні здібності; формує вміння приймати оптимальне рішення або пропонувати варіанти рішень у складній ситуації; розвиває навички самоосвіти і самоконтролю; закладає основи інформаційної культури і початки розвитку вмінь здійснювати обробку інформації;

  • ІКТ дозволяють істотно змінити змінити способи керування навчальною діяльністю, залучити учнів до активної роботи класу.







проведення уроків із комп’ютерною підтримкою (уроки-презентації, уроки-вікторини);

  • проведення уроків із комп’ютерною підтримкою (уроки-презентації, уроки-вікторини);

  • використання електронних навчальних посібників, підручників;

  • розв’язування інтерактивних кросвордів, ребусів, головоломок;

  • здійснення тестового комп’ютерного контролю знань і вмінь учнів;

  • використання комп’ютерних дидактичних ігор;

  • використання електронних педагогічних програмних засобів;

  • використання Інтернет-ресурсів тощо.



роздаткові матеріали, інструкції щодо виконання деяких навчальних завдань, схеми, таблиці, плакати, рисунки, кросворди, форми для опитування, шаблони і форми для заповнення, аудіо і відеоматеріали, тести тощо.

  • роздаткові матеріали, інструкції щодо виконання деяких навчальних завдань, схеми, таблиці, плакати, рисунки, кросворди, форми для опитування, шаблони і форми для заповнення, аудіо і відеоматеріали, тести тощо.

  • Вчителі створюють їх із метою управління навчальним процесом: організації дослідження, вивчення нового матеріалу, повторення, узагальнення, формування практичних навичок, перевірки набутих знань тощо.



інструкції для виконання завдань;

  • інструкції для виконання завдань;

  • інструкції для роботи з приладами, пристроями;

  • алгоритм проведення експерименту;

  • картки з вправами для розв'язання, з описом понять, явищ;

  • списки питань для контролю і самоперевірки, тести;

  • засоби самооцінювання;

  • довідкові матеріали, формули;

  • таблиці, графіки й діаграми даних;

  • статті та оповідання з певної теми;

  • малюнки, креслення, організаційні діаграми;

  • анімації перебігу процесів і явищ;

  • форми для анкетування, опитування, тестування, перевірки й самоперевірки;

  • доміно, кросворди, ребуси, чайнворди тощо;

  • шаблони для використання учнями: шаблон учнівської презентації, публікації, веб-сайту, звіту про роботу в науковій лабораторії, статті для журналу, опису або огляду книги;

  • приклади графіків, резюме, конспекту, твору тощо.



розрахунки різного рівня складності, виконані з допомогою вбудованих функцій і формул;

  • розрахунки різного рівня складності, виконані з допомогою вбудованих функцій і формул;

  • кросворди, ребуси, чайнворди тощо;

  • шкали часу для представлення зміни інформації в певній галузі, упродовж певного часу тощо;

  • плакати і креслення великих розмірів;

  • таблиці, графіки й діаграми даних різних типів на основі складних табличних даних;

  • тести;

  • результати аналізу даних і побудови зведених таблиць і звітів;

  • результати класифікації, впорядкування й фільтрації даних;

  • бази даних.



нормативні й організаційні документи, на які будуть спиратися вчителі під час здійнення навчальної або дослідницької діяльності: презентації, веб-сайти, інформаційні бюлетені, буклети, списки рекомендованих для опарцювання літературних та інтернет джерел, форми оцінювання учнівської діяльності, інструктивні матеріали для організації учнівської діяльності тощо.

  • нормативні й організаційні документи, на які будуть спиратися вчителі під час здійнення навчальної або дослідницької діяльності: презентації, веб-сайти, інформаційні бюлетені, буклети, списки рекомендованих для опарцювання літературних та інтернет джерел, форми оцінювання учнівської діяльності, інструктивні матеріали для організації учнівської діяльності тощо.



це спеціальна інтерактивна технологія, що забезпечує за допомогою технічних і програмних засобів роботу з анімованою комп’ютерною графікою і текстом, мовою, високоякісним звуком, нерухомими зображеннями і рухомим відео.

  • це спеціальна інтерактивна технологія, що забезпечує за допомогою технічних і програмних засобів роботу з анімованою комп’ютерною графікою і текстом, мовою, високоякісним звуком, нерухомими зображеннями і рухомим відео.



мультимедійний проектор;

  • мультимедійний проектор;

  • графопроектор;

  • документокамера;

  • цифрова камера;

  • веб-камера;

  • інтерактивна дошка;

  • графічний планшет тощо.



це засіб, у якому відображено деяку предметну галузь, певною мірою реалізовано технологію її вивчення, забезпечено умови для здійснення різних видів навчальної діяльності.

  • це засіб, у якому відображено деяку предметну галузь, певною мірою реалізовано технологію її вивчення, забезпечено умови для здійснення різних видів навчальної діяльності.

  • Тобто, це прикладні програми, призначені для організації та підтримки навчального діалогу користувача з комп’ютером.

  • Мета використання ППЗ – забезпечення учня навчальною інформацією, спрямування його діяльності в потрібне русло, врахування його індивідуальних особливостей і нахилів.



навчальні (електронні репетитори, тренажери, довідники, енциклопедії, бази даних навчального призначення, контролюючі програми);

  • навчальні (електронні репетитори, тренажери, довідники, енциклопедії, бази даних навчального призначення, контролюючі програми);

  • предметно-орієнтовані середовища (моделюючі програми, мікросвіти);

  • інструментальні навчальні програми;

  • інтегровані навчальні засоби (комп’ютерні підручники, посібники, лабораторні практикуми, електронні навчальні курси).



“Українська абетка”, “Абетка-малятко”, “Абетка імен”,

  • “Українська абетка”, “Абетка-малятко”, “Абетка імен”,

  • “Букварик з Тигриком та Вінні”, “Букварик Котигорошка”,

  • “Грамотійка допомагає звірятам”, “Грамотійка будує місто”, “Грамотійка та її друзі”,

  • “Аліса вивчає українську мову”,

  • “Дитячий тренажер грамотності”,

  • “Увлекательние тетрадки”,

  • відеокнига на DVD “Мої улюблені вірші”,

  • “Пан Коцький. Англійська абетка. Версія 1.1”, “Пан Коцький розмовляє англійською”, “What is you name?”, “Иннострание язики для детей”, “Я и моя семья”, “Клиффорд учится читать по-английски”, “Мишка Мия учит язики”



“Математика 1-4 класи” серії “Нова школа” (рекомендовані МОНМС),

  • “Математика 1-4 класи” серії “Нова школа” (рекомендовані МОНМС),

  • “Бджілка Жу-Жу. Зачаровані числа”,

  • “Петрик. Лісові пригоди”,

  • “Петрик. Канікули в бабусі”,

  • “Петрик. Загадкові острови”



“Уроки гарної поведінки”,

  • “Уроки гарної поведінки”,

  • “Азбука дорожньої безпеки”;



“Географія-малятко”,

  • “Географія-малятко”,

  • “Мої домашні вихованці з тітонькою Совою”,

  • “Пори року”,

  • “Уроки живої природи”,

  • “Природознавство, 3 клас” (рекомендовано МОНМС)



“Музичне мистецтво, 1-4 класи”,

    • “Музичне мистецтво, 1-4 класи”,
    • “Музична грамота”,
    • “Видатні композитори світу”,
    • “Видатні художники світу”;




“Трудове навчання, 1-4 класи” (рекомендовано МОНМС)

  • “Трудове навчання, 1-4 класи” (рекомендовано МОНМС)



Кирила і Мефодія;

  • Кирила і Мефодія;

  • Енциклопедія Всезнайки







відповідність основним принципам навчання – свідомості, активності, індивідуалізації та інтенсифікації, а також основному методичному принципу – комунікативності;

  • відповідність основним принципам навчання – свідомості, активності, індивідуалізації та інтенсифікації, а також основному методичному принципу – комунікативності;

  • органічна єдність курсу, програми та навчально-методичного комплексу щодо змісту;

  • використання техніко-дидактичних можливостей комп’ютера (кольору, графіки, звуку, анімації, відео, функціональних шумів тощо);

  • реагування комп’ютера на відповіді учнів (повідомлення про правильність/неправильність відповіді, підказка, консультація тощо);

  • створення внутрішньої мотивації мовленнєвих дій;

  • спрямованість на ліквідацію та запобігання типових помилок під час аудіювання, читання, вживання мовних одиниць;

  • використання явного та неявного оцінювання результатів роботи учня з програмою (бали, призи, заохочення, поради, рекомендації);

  • орієнтація на “оригінальність” вправ курсу та мовних ігор (вони не повинні дублювати види вправ, які можна виконувати без допомоги комп’ютера);

  • сценарне оформлення програм, доступність, цікавість, ефективність.



Test-W, Test-W2;

  • Test-W, Test-W2;

  • MyTest;

  • TestYourSelf;

  • MіnіTestSL тощо.





Інтернет – засіб спілкування: форуми (Web-конференції); чати; меседжери (Skype, Viber, WhatsApp тощо); соціальні мережи; віртуальні середовища;

    • Інтернет – засіб спілкування: форуми (Web-конференції); чати; меседжери (Skype, Viber, WhatsApp тощо); соціальні мережи; віртуальні середовища;
    • Інтернет – засіб передачі, зберігання та розповсюдження інформації: електронна пошта; файлосховища; файлообмінні сервіси;
    • Інтернет – засіб пошуку інформації: пошукові системи і пошуковики спеціального призначення; списки розсилки (Mail List); електронні бібліотеки, енциклопедії, довідники;
    • Інтернет – засіб роботи з текстовою, презентаційною, табличною, графічною, відеоінформацією: офісні онлайнпакети; веб-орієнтовані графічні редактори;
    • Інтернет – засіб автоматичного перекладу тексту (наприклад, перекладач Google);
    • Інтернет – засіб створення інформаційних ресурсів: блог-платформи; онлайн конструктори сайтів; системи керування контентом; системи керування навчанням (навчальним контентом); програмні засоби для генерації електронних підручників, посібників; програмні засоби для створення тестів;
    • Інтернет – засіб спільної роботи: карти знань; онлайн дошки; засоби керування розкладом; засоби командної роботи;
    • Інтернет – засіб створення і роботи з базами даних: хмарні сервіси; соціальні сервіси – блоги, вікі, Делішес, Флікр, Ютьюб, підкасти тощо.


унаочнення та урізноманітнення навчального матеріалу;

  • унаочнення та урізноманітнення навчального матеріалу;

  • одержання доступу до сучасних оригінальних навчальних матеріалів;

  • значне посилення індивідуалізації та диференціації навчання;

  • забезпечення інформаційної діяльності вчителя та учнів;

  • підвищення у школярів мотивації та інтересу до навчання;

  • здійснення дослідницької й проектної діяльності учнів (групової чи індивідуальної).



“Якби комп’ютер не було винаходжено як універсальний технічний пристрій, його потрібно було б створити для використання в освіті”

  • “Якби комп’ютер не було винаходжено як універсальний технічний пристрій, його потрібно було б створити для використання в освіті”

  • Ентоні Маллан





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка