Інформації про рі-вень засвоєння учнями навчального матері-алу Принципи використання інформації зворотного зв'язку Проблеми змісту тестованого матеріалу Параметри задаються на основі Програми
На рівні безпосередньої навчально-вихо-вної діяльності потрібен постійний зворот-ній зв'язок, який дозволяє, виходячи із отриманої інформації, визначати тактику (а інколи і стратегію) роботи вчителя, як з конкретними учнями так і з класом в цілому.
Основою побудови зворотного зв'язку є своєчасне отримання інформації про рі-вень засвоєння учнями навчального матері-алу
Принципи використання інформації зворотного зв'язку
Третій рівень – те що допомагає вчителю розкрити матеріал (на його розсуд) – для поточного (поурочного) оцінювання процесу.
Відповідно до вказаних змістовних вимог можна виділити:
Відповідно до вказаних змістовних вимог можна виділити:
“Поурочні тести” – (оптимізують попередні знання, впливають на поточну оцінку) обсягом 10-12 завдань при максимально спрощеній процедурі перевірки, що доводиться до відома вже на уроці і враховується при викладанні наступного матеріалу
“Тематичні тести” – обсягом 24-36 завдань забезпечують (впливають на) тематичне оцінювання, охоплюють матеріал теми перевіряються в “спокійній” обстановці, аналізуються і повідомляються при підведенні підсумків при роботі над помилками
“Підсумкове оцінювання” (семестрове чи річне) – впливає на відповідну оцінку, значне за обсягом (біля 60 завдань) що охоплює найбільш суттєві елементи змісту вивченого матеріалу.
Методика проведення тестування в письмовій (бланковій) формі
Підготовчий етап – доведення до відома учнів “умов гри” (“понятійного мінімуму”, правил формування тематичної оцінки, правил проведення тематичної атестації).
Контрольний етап (тематична атестація) – що включає в себе:
виконання завдання на контурній карті – до 15 хв. (3 бали з 12);
виконання творчого письмового (проблемного) завдання – до 15 хв. (3 бали з 12)
Методика проведення тестування в письмовій (бланковій) формі
Виконання тестових завдань – вимагає посиленого контролю за їх об'єктивністю. Це забезпечується за рахунок:
створення не менше двох варіантів по 30 запитань в кожному;
отримання учнем індивідуального бланку з запитаннями та бланку для відповідей;
жорсткий контроль вчителя за дотриманням часового режиму (до каральних санкцій включно);
жорстке (жорстоке) присікання спроб підказування і списування.
Методика проведення тестування в письмовій (бланковій) формі
Методика проведення тестування в письмовій (бланковій) формі
Перевірка здійснюється за допомогою спеціально приготованих "ключів"-шаблонів, які відповідають учнівському бланку. На них відмічаються правильні відповіді.
Якщо "ключ" зроблений на щільному папері, то в ньому виріза-ються "віконця" на місцях правильних відповідей, потім накладаються на бланк, що перевіряються і в "чистих квадратах", тобто там де немає правильних відповідей (допущені помилки) робляться позначення.
Якщо "ключ" зроблено на звичайному папері, то правильні відпо-віді зафарбовуються, а перевірка здійснюється шляхом накладання роботи, що перевіряється на "ключ" і поміщення зробленого "бутербро-ду" на світлу поверхню (наприклад, на віконне скло) з наступним закрес-ленням розбіжностей.
При використанні “бланків-зошитів” вчитель позначає правильні відповіді у своєму “зошиті-ключі” в відмічаю помилки в учнівських зоши-тах порівнюючи з еталоном.
Кількість допущених помилок фіксується.
Методика проведення роботи над помилками
Більш детальна інформація
Про умови ознайомлення та придбання тестів (в наявності Історія України для 8-го, 9-го та 11-го класів та Всесвітня історія для 8-го, 9-го та 11-го класів)