Інформувати учасників навчально виховного процесу по питанню психологічної адаптації п’ятикласників до ІІ ступеня школи



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.





Інформувати учасників навчально - виховного процесу по питанню психологічної адаптації п’ятикласників до ІІ ступеня школи;

  • Інформувати учасників навчально - виховного процесу по питанню психологічної адаптації п’ятикласників до ІІ ступеня школи;

  • Визначити проблеми дезадаптованих учнів;

  • Розробити рекомендацій вчителям і батькам по питанню виховання та розвитку особистості молодшого підлітка



 

  •  

  • ППК по результатах діагностики

  • адаптаптації до навчання на ІІ ступені школи

  • Робота за напрямками

  •  

  •  



Адаптація соматична – пристосування організму до фізичних умов: температури, вологості, освітлення, запахів, звуків та змін у власному організмі.

  • Адаптація соматична – пристосування організму до фізичних умов: температури, вологості, освітлення, запахів, звуків та змін у власному організмі.

  • Адаптація психологічна – пристосування дитини як особистості до існування у школі згідно з її вимогами та власними потребами, мотивами та інтересами.

  • Адаптація соціальна – інтегрований показник стану дитини, який відображає її здатність адекватно сприймати навколишню дійсність, ставитися до людей, подій, вчинків, спілкуватися, вчитися, регулювати поведінку відповідно до сподівань інших.



Труднощі звикання до нових умов навчання і засвоєння нових вимог;

  • Труднощі звикання до нових умов навчання і засвоєння нових вимог;

  • Різноманітність нових предметів;

  • Новий класний керівник;

  • Збільшення кількості нових і різних (за характером, системою вимог і особистісних якостей) вчителів – предметників;

  • Переформування класного колективу, а отже зміна звичної психологічної атмосфери;

  • Зміна соціального статусу в новому класному колективі;

  • Новий режим роботи;

  • Збільшення навчального навантаження



рівень стану здоров’я і розвитку дитини;

    • рівень стану здоров’я і розвитку дитини;
    • рівень тренованості адаптаційних можливостей;
    • позитивний стиль взаємовідносин в сім'ї дитини, відсутність конфліктного фону в сім'ї дитини;
    • позитивні установки сім'ї


Методика визначення шкільної тривожності/Філіпса/

  • Методика визначення шкільної тривожності/Філіпса/

  • Проективна методика

  • “Дерево – чоловічки” (Л.Карпова)















Учень позитивно ставиться до школи; вимоги сприймає адекватно; навчальний матеріал засвоює легко, глибоко і повністю; розв’язує ускладнені задачі; старанний, уважно слухає вказівки і роз’яснення вчителя; виконує доручення без зайвого контролю; проявляє великий інтерес до самостійної роботи; готується по всіх навчальних предметах; займає в класі позитивне статусне положення.

  • Учень позитивно ставиться до школи; вимоги сприймає адекватно; навчальний матеріал засвоює легко, глибоко і повністю; розв’язує ускладнені задачі; старанний, уважно слухає вказівки і роз’яснення вчителя; виконує доручення без зайвого контролю; проявляє великий інтерес до самостійної роботи; готується по всіх навчальних предметах; займає в класі позитивне статусне положення.



Учень позитивно ставиться до школи, її відвідування не викликає негативних переживань; розуміє навчальний матеріал, якщо вчитель викладає його детально і наочно; засвоює головний зміст навчальних програм; самостійно розв’язує типові задачі; буває зосередженим тільки тоді, коли зайнятий чимось для нього цікавим; громадські доручення виконує сумлінно; товаришує з багатьма однокласниками.

  • Учень позитивно ставиться до школи, її відвідування не викликає негативних переживань; розуміє навчальний матеріал, якщо вчитель викладає його детально і наочно; засвоює головний зміст навчальних програм; самостійно розв’язує типові задачі; буває зосередженим тільки тоді, коли зайнятий чимось для нього цікавим; громадські доручення виконує сумлінно; товаришує з багатьма однокласниками.



Учень п’ятикласник негативно або індиферентно ставиться до школи; нерідким є жалоби на здоров’я; домінує пригнічений настрій; спостерігається порушення дисципліни; матеріал, який роз’яснює вчитель, засвоює фрагментально, самостійна робота з підручником ускладнена; при виконанні самостійних учбових завдань не виявляє зацікавленості; до уроків готується не регулярно, необхідний постійний контроль, систематичне нагадування і спонукання з боку вчителів і батьків; зберігає працездатність і увагу при продовжених паузах для відпочинку; близьких друзів немає

  • Учень п’ятикласник негативно або індиферентно ставиться до школи; нерідким є жалоби на здоров’я; домінує пригнічений настрій; спостерігається порушення дисципліни; матеріал, який роз’яснює вчитель, засвоює фрагментально, самостійна робота з підручником ускладнена; при виконанні самостійних учбових завдань не виявляє зацікавленості; до уроків готується не регулярно, необхідний постійний контроль, систематичне нагадування і спонукання з боку вчителів і батьків; зберігає працездатність і увагу при продовжених паузах для відпочинку; близьких друзів немає



2 учні– високий рівень шкільної адаптації

  • 2 учні– високий рівень шкільної адаптації

  • (Терещенко А., Ярошенко К.)

  • 2 учні– середній рівень шкільної адаптації

  • (Криштоп В., Хуторна І.)

  • 10 учнів - зовнішня мотивація

  • 2 учні – низький рівень шкільної адаптації

  • (Мірошниченко В., Гордієнко М.)

  • 2 учні – шкільна дезадаптація

  • (Пустовий О., Кужель С.)



санітарно – гігієнічні умови навчання;

      • санітарно – гігієнічні умови навчання;
      • режим роботи у класі;
      • відповідність режиму навчальних занять, методів викладання, змісту й насиченості навчальних програм, структури уроку, умов зовнішнього середовища віковим та індивідуальним психологічним особливостям учнів;
      • соціально – психологічний клімат навчального колективу, професійна компетентність вчителя;
      • упровадження психозберігаючих технологій


1) підвищенні показника емоційного збудження, тривожності, нейротизму;

  • 1) підвищенні показника емоційного збудження, тривожності, нейротизму;

  • 2) зниження комунікабельності, емоційної стійкості, самоконтролю, соціальної сміливості; 3) з’являється почуття неповторності у стосун-ках із товаришами, вчителями, батьками і в поведінці в цілому – надмірна сором’язливість;

  • 4) у зниженні успішності, недостатній увазі і зосередженості на уроках;

  • 5) скаргах на погане самопочуття, сон;

  • 6) втраті інтересу до навчання, школи



  • Особливості типу нервової системи

  • Тактика сімейного виховання, часті покарання

  • Необхідні додаткові заняття. Бажано давати завдання зниженого рівня складності. Підбадьорювати, відзначати навіть невеликий успіх

  •  (Майборода К., Павленко Д., Кужель С.)



Причиною може бути порушення в системі вчитель – учень

  • Причиною може бути порушення в системі вчитель – учень

  • Стиль виховання, сімейні негаразди

  • Доброзичливе ставлення, підтримка. Не викликати до дошки. Відповідь лише на невелику аудиторію. Індивідуалізація навчання. Підтримка активності і самостійності. Спілкування без натягувань і покарань.

  • (Пустовий А., Кужель С.)



Причиною може бути педагогічна занедбаність

  • Причиною може бути педагогічна занедбаність

  • Недоліки виховання

  • Низький інтелектуальний рівень дитини

  • Виявляти максимальну стриманість і терпимість. Необхідно стати «союзником» дитини, щоб спрямувати її активність у конструктивне русло. Тактовно вчити самоконтролю й стриманості

  • (Майборода К., Строколіс С., Носаль А.)



Неправильний стиль виховання

  • Неправильний стиль виховання

  • Органічні порушення нервової системи

  • Емоційні порушення

  • В роботі з ними терпіння і наполегливість. Вчити доводити справу до кінця, давати невеликі завдання, здійснювати покроковий контроль заохочувати бажану поведінку У депресивній фазі – ненав’язлива турбота, зменшення вимог

  • (Строколіс С., Кужель С., В'юн Дана)



Відсутність розуміння зі сторони оточуючих

  • Відсутність розуміння зі сторони оточуючих

  • Надмірна увага в дитинстві

  • Завищена самооцінка

  • Надавати можливість висловлювати власну думку перед багатьма глядачами. Звертати увагу на позитивні дії. Зауваження нейтральні, іноді тільки поглядом. Змінювати інтервали між проявами уваги

  • (Пустовий О.)



Врахування в організації навчально виховного процесу фізіологічних і соціально – психологічних труднощів учнів 5 класу при переході із початкової школи в середню.

  • Врахування в організації навчально виховного процесу фізіологічних і соціально – психологічних труднощів учнів 5 класу при переході із початкової школи в середню.

  • Проведення батьківських зборів для виявлення очікувань батьків у зв’язку з навчанням їхньої дитини в школі та ознайомлення з матеріалами й результатами адаптаційного періоду.

  • Дотримання оптимального режиму рухової активності на уроках (дві фізкультхвилинки, фізпаузи)





Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників у виборі термінології, доборі методичних прийомів.

  • Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників у виборі термінології, доборі методичних прийомів.

  • Не перевантажуйте учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку.

  • Стежте за темпом уроку – високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал.

  • Налагоджуйте емоційний контакт з класом.

  • Дотримуйтесь єдиного орфографічного режиму, критеріїв оцінювання.

  • Продовжуйте розвиток та формування ключових компетентностей дітей.

  • Налагоджуйте емоційний контакт з батьками школярів.

  • Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання учня. Оцінка досягнень повинна орієнтуватися на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню.

  • Фіксуйте позитивну динаміку розвитку кожного учня (не порівнюйте Катерину і Миколу, а порівнюйте Миколу сьогодні і вчора).

  • Розвивайте навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу й роботу класу. Не бійтеся визнавати свої помилки. Постійно аналізуйте «плюси» і «мінуси» у своїй роботі.

  • Використовуйте різні методики в групах, парах, індивідуально.

  • Не утворюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи, семестрові тощо. Виставляйте оцінки не формально, а з урахуванням особистісних досягнень кожного учня





Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

  • Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

  • Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, конкурсах).

  • Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).

  • Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.

  • Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.

  • Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.

  • Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого.



Каталог: psiholog
psiholog -> Завдання психолога в атестаційний період: Завдання психолога в атестаційний період
psiholog -> К. Д. Ушинський засновник наочного навчання у вітчизняній педагогіці писав
psiholog -> Статистика по Україні в україні, у 2013 році скоєно 130 самогубств. Тільки з початку 2014 року 6
psiholog -> Людина,її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю ( ст. 3)
psiholog -> Діти-сироти; діти-сироти
psiholog -> Задача в умовах впровадження нового Державного стандарту максимальне сприяння психічному, особистісному й індивідуальному розвиткові дітей; підвищення адаптивних можливостей дітей
psiholog -> Консультація "Мотивація на успіх дітей з девіантною поведінкою" Підготувала
psiholog -> Генії не падають з неба, Генії не падають з неба


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка