Концепція педагогічна це система наукових положень, що визначають зміст освіти і виховання, стратегії організації і технології навчально виховного процесу
Концепція педагогічна – це система наукових положень, що визначають зміст освіти і виховання, стратегії організації і технології навчально – виховного процесу.
Художньо-естетичне виховання:
а) у широкому (соціальному) значенні - це формування якостей особистості залученням дітей до цінностей мистецтва вітчизняної та світової культури;
б) у вузькому (суто педагогічному) значенні - забезпечення спеціально-організованих умов для духовного збагачення особистості засобами мистецтва, формування естетичної культури, світоглядних уявлень.
Художньо-естетичний розвиток – це становлення особистості як суб'єкта художньо-естетичної діяльності, який характеризується естетичним ставленням до мистецтва і дійсності, розвинутими спеціальними художніми здібностями, що забезпечують безперервне духовне самовдосконалення протягом життя.
Демократизація (співробітництво) та гуманізація (повага) до інтересів і потреб особистості;
Демократизація (співробітництво) та гуманізація (повага) до інтересів і потреб особистості;
Природовідповідність (врахування вікових особливостей) та культуровідповідність (забезпечення культурної спадкоємності поколінь);
Органічне поєднання універсального (загальнолюдського), регіонального, національного, етнічного (краєзнавчого) компонентів змісту освіти і виховання;
Взаємозв'язок художньо – естетичного виховання з соціокультурним середовищем (координація шкільної та позашкільної роботи, гармонізація суспільних, професійно – педагогічних і сімейно – родинних виховних впливів).
розвивати загальні та спеціальні здібності, художньо-образне мислення;
виховувати потребу в художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні;
у процесі сприймання творів вітчизняного та зарубіжного мистецтва і практичної діяльності формувати в учнів особистісно-ціннісне ставлення до мистецтва.
Збагачення емоційно – естетичного досвіду, формування культури почуттів, розвиток загальних та художніх здібностей особистості;
Збагачення емоційно – естетичного досвіду, формування культури почуттів, розвиток загальних та художніх здібностей особистості;
Виховання в учнів естетичного ставлення до дійсності та мистецтва, світоглядних уявлень, розуміння учнями зв'язків мистецтва з природним і предметним середовищем, життєдіяльністю людини;
Виховання здатності сприймати, інтерпретувати та оцінювати художні твори, висловлювати особистісне до них;
Формування художньої компетентності – здатності керуватися набутими художніми знаннями та вміннями, готовність використовувати отриманий досвід у самостійній діяльності;
Формування системи знань та уявлень про сутність, види та жанри мистецтва, особливості художньо – образної мови мистецтв – музичного, візуального, хореографічного, театрального, екранного.
креативних (творчих) – виявлення фантазії, уяви у створенні власних образів у художньо – практичній діяльності;
комунікативних - розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування; розуміння почуттів інших людей;
світоглядних – сприйняття цілісної картини світу та національної самобутності і культурної спадщини України як складової загальнолюдської культурної скарбниці.
Вирішальною умовою реалізації концепції є комплексне розв'язання питань щодо її забезпечення у таких напрямах:
Вирішальною умовою реалізації концепції є комплексне розв'язання питань щодо її забезпечення у таких напрямах:
Наукове та методичне забезпечення (програми, підручники, методичні посібники, словники з мистецтва для учнів і вчителів);
Кадрове забезпечення (модернізація вищої та післядипломної освіти, перепідготовка вчителів художньо – естетичного профілю);
Матеріально – технічне забезпечення (аудіовізуальної апаратури, якісних фонохрестоматій, відеоматеріалів тощо).
єдність національного та загальнолюдського аспектів змісту музичної (образотворчої) освіти, що забезпечує орієнтацію навчального матеріалу на цінності української національної музичної (образотворчої) культури та світові мистецькі надбання;
взаємодії компонентів соціального досвіду людини – музичних (образотворчих) знань, умінь і компетенцій;
неперервності й наступності завдань і змісту музичної (образотворчої) освіти у початковій та основній школі;
варіативності – націленості змісту програм на творчість учителя, його професійну компетентність, здатність самостійно застосовувати орієнтовний музичний (образотворчий) матеріал;
поліхудожності (зв’язок музики (образотворчого мистецтва) з іншими видами мистецтва).