український та радянський педагог і письменник, один із засновників радянської системи дитячо-підліткового виховання.
український та радянський педагог і письменник, один із засновників радянської системи дитячо-підліткового виховання.
Антон Макаренко залишив багату педагогічну спадщину, написав більше 150 творів (романи, повісті, оповідання, п’єси,сценарії, науково-педагогічні статті).
Антон Макаренко залишив багату педагогічну спадщину, написав більше 150 творів (романи, повісті, оповідання, п’єси,сценарії, науково-педагогічні статті).
Започаткував свою літературну працю Антон Семенович в 1930 р., коли в Харкові вийшла друком невелика книжка “На велетенському фронті” (у співавторстві з М. Фере).
Започаткував свою літературну працю Антон Семенович в 1930 р., коли в Харкові вийшла друком невелика книжка “На велетенському фронті” (у співавторстві з М. Фере).
Другою була повість “Марш 30-го року” (1932 р.), тоді ж створено п’єсу “Мажор”.
В той час А. С. Макаренко розпочав роботу над всесвітньо відомим твором “Педагогічна поема”, де в художній формі відобразив реальну історію колонії.
Першим рукопис прочитав Максим Горький і вже у 1933 р. вийшла перша частина цього твору, в 1934 р. – друга і в 1935 р. – третя.
Першим рукопис прочитав Максим Горький і вже у 1933 р. вийшла перша частина цього твору, в 1934 р. – друга і в 1935 р. – третя.
У 1937 р. виходить перший том “Книги для батьків”, наступного року – художньо-педагогічний роман про життя комуни ім. Ф. Е. Дзержинського “Прапори на баштах”.
У 1937 р. виходить перший том “Книги для батьків”, наступного року – художньо-педагогічний роман про життя комуни ім. Ф. Е. Дзержинського “Прапори на баштах”.
У 30-ті роки А. С. Макаренко написав також низку педагогічних, публіцистичних, суспільно-політичних статей та оповідань.
Нарешті, наприкінці січня 1937 р. Антон Семенович переїздить до Москви й цілком віддається письменництву та громадсько-педагогічній діяльності. Він зустрічається з учителями, ділиться з ними своїм досвідом, читає цикл лекцій на радіо.
Нарешті, наприкінці січня 1937 р. Антон Семенович переїздить до Москви й цілком віддається письменництву та громадсько-педагогічній діяльності. Він зустрічається з учителями, ділиться з ними своїм досвідом, читає цикл лекцій на радіо.
Його творчість була високо оцінена сучасниками, доказом чого стало прийняття педагога в червні 1934 р. до Спілки радянських письменників.
Його творчість була високо оцінена сучасниками, доказом чого стало прийняття педагога в червні 1934 р. до Спілки радянських письменників.
Педагогічна поема
Найяскравіший і найголовніший твір великого педагога.
Це не лише сильний і змістовний роман, але й хороший дієвий підручник-посібник з психології, виховання, становлення особистості та управління колективом.
Актуальна у ХХІ ст. не лише як історична розповідь, також як твір, що пропонує способи вирішення сучасних проблем.
Ілюстрації до роману “Педагогічна поема”
Перші вихованці колонії ім. Максима Горького
Розділ 8 “Характер і культура”
Бійка у спальні
Вихователь колонії зі щойно прибулими бездоглядними.
Вихователь колонії зі щойно прибулими бездоглядними.
Розділ “Гра у фанти”
Вихованці Опришко та Сорока спіймані селянином на крадіжці серед білого дня