Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати, перевірити знання учнів з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії
Дата конвертації 27.05.2016 Розмір 445 b.
Мета: поглибити, узагальнити , систематизувати, перевірити знання учнів з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії; Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати, перевірити знання учнів з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії; вдосконалювати орфоепічні й орфографічні навички, розвивати пам'ять, логічне мислення , вміння систематизувати вивчений матеріал; виховувати старанність у навчанні, пізнавальний інтерес до мови
Обладнання: тести, таблиці зі схемою Обладнання: тести, таблиці зі схемою маршруту, підручник, сигнальні картки, епіграф Тип уроку: урок узагальнення й систематизації вивченого ( урок – гра )
Епіграф: Епіграф: Ніжна мова – ти ніжний цвіт; Ти п'яниш нас, як рута – м'ята. Ти духмяністю розіллята. Д. Білоус
Пам'ятай правила! Пам'ятай правила! Грамотно пиши! Висловлюйся зв'язно! Будь привітним!
І варіант І варіант 1.Сполучення букв дж, дз позначають... а) завжди один звук:[дж], [дз],[дз′]; б) завжди два звуки:[д] і [ж], [д] і [з],[д] і[з′]; в) [дж], [дз], [дз′] – коли вимовляються злито, і два звуки: :[д] і [ж], [д] і [з],[д] і[з′]. 2.М’якість приголосних звуків позначається на письмі: а) буквами і, я, ю, є та апострофом; б) буквами і, я, ю, є та м’яким знаком; в) буквами я, ю, є, ї. 3.Апостроф вживається для позначення на письмі: а) пом’якшення попереднього приголосного звука; б) наголосу; в) роздільної вимови звуків. 4.Апостроф ставиться перед буквами: а) к, п, т, ф, х; б) б, п, в, м, ф; в) я, ю, є, ї. 5.У словах годинник, піднісся подвоєння букв обґрунтовується: а) подовженням м’якого приголосного; в) іншомовним походженням слів. 6.У словах директор, шифр написання букви и: а) перевіряється за словником; б) обґрунтовується “правилом дев’ятки”; в) обґрунтовується добором спільнокореневого слова з наголошеним сумнівним голосним.
ІІ варіант ІІ варіант 1.Звуки мови – це ...: а) те, що ми бачимо й пишемо; б) те, що ми чуємо й вимовляємо; в) значущі частини слова. 2.Фонетика вивчає: а) букви; б) звуки; в) частини мови. 3.У слові Батьківщина ... а) 11 букв і 10 звуків; б) 11 букв і 11 звуків; в) 10 букв і 10 звуків. 4.Звуки мови бувають... а) голосними й приголосними; б) українськими й запозиченими; в) постійними й змінними. 5.Подвоєні приголосні пишуться у таких іншомовних словах: а) кас..а, ал..ея, клас..; б) лібрет..о, барок..о, інтермец..о; в) ван..а, тон..а, віл..а. 6.Сполучення йо пишеться у словах: а) л..отчик, сл..оза, с..огодні; б) баталь..он, медаль..он, Солов..ов; в) с..омий, у н..ого, син..ого.
Словом можна вбити і ожевити, паранити і вилікувати, посіяти тревогу і безнадію , розсіяти сумнів і засмутити, виклекати посмішку і слйозу, надихнути на працю Словом можна вбити і ожевити, паранити і вилікувати, посіяти тревогу і безнадію, розсіяти сумнів і засмутити, виклекати посмішку і слйозу, надихнути на працю ( В. Сухомлинський).
Знайти слова, які стоять не в алфавітному порядку: Знайти слова, які стоять не в алфавітному порядку: альбом, груша, фарби, олівець, пензель; апельсин, вишня, малина, груша, слива; буряк, капуста, огірок, перець, помідор; фіалка, волошка, кульбаба, пролісок , ромашка; йорж, окунь, карась, сом, щука.
Відгадайте, хто міг це написати на камені? Відгадайте, хто міг це написати на камені? Я такий же, як знак розділовий, І відомий шкільній дітворі. Та в словах української мови Я пишусь не внизу, а вгорі. Спробуй лиш написати ім’я – Зразу стану потрібним і я.
Проаналізуйте особливості кожної групи слів і назвіть правила вживання апострофа Проаналізуйте особливості кожної групи слів і назвіть правила вживання апострофа Б’ють, п’є, в’яз, м’ясо, верф’ю, солов’ї. Бар’єр, матір’ю, пір’їна, бур’ян. Роз’єднати, об’їхати, з’явитися, під’яремний. Лук’ян, Лук’янівка, Лук’яненко. Монтеск’є, миш’як. Цвях, свято, тьмяний, різьбяр, верб’я, арф’яр. Бязь, пюре, Бєлгород, Вятка.
Казка про наголос Казка про наголос Є значок маленький. Йому наголос ім’я. Міцно з ним пов’язана Вся голосних сім’я. Наголос – наш друг І дуже добрий помічник. Наголос – відомий, Роблячи у слові чарівні свої стрибки. Став над О – ворона, Перескочив – ворона. Це не птах – кобила, Славнозвісний помічник. Замок, якщо схоче, Перетворить на замок. Звук під ним чіткий, Наприклад: килим, килимок. Іноді він грається Із нами залюбки, (Справжнє диво це було!) – І прислівник тепло Став іменником тепло! Плакати – плакати. Хто б без нього прочитав: Це плакат чи плаче хтось? А наголос постав.
Для переносу слів завжди Для переносу слів завжди Потрібен поділ на склади. Як склад з одної букви лиш, Не перенось його, облиш. Передню букву пам’ятай, Від кореня не відривай! Дж, дз не розривають, Як злиті звуки позначають. Подвійних приголосних збіг – Ти можеш розірвати їх. З’явився навіть, бо щораз, Хто добре правила ці знає, Тепер йому допомагає. Чи є такі помічники Між вас, шановні малюки? Ось вам слова: завданню, косять, Навчусь, ходжу, відзнака , осінь. Які ж із правил золотих Потрібні вам для слів отих?
Якщо з українською мовою Якщо з українською мовою В тебе, друже, не все гаразд, Не вважай її примусовою, Полюби, як весною ряст. Примусова тим, хто цурається, А хто любить , той легко вчить: Все, як пишеться, в ній Вимовляється, Все, як у пісні, у ній звучить. І журлива вона, і піднесена, Тільки фальш для неї чужа. В ній душа Шевченкова й Лесина, І Франкова у ній душа.
Спишіть вірш, розкриваючи дужки. Спишіть вірш, розкриваючи дужки. (У, в)чись, дитино, бо (в, у)учитися треба! (У, в)чися, голубко, бо розум не спить, Хай серце (і, й) воля, (і, й ) дух росте (у, в) силу, Хай книжка розкрита любові навчить.
І варіант І варіант Подані слова записати фонетичною транскрипцією, визначити кількість букв і звуків. Яструб Сьомий Дзвінок Щільний ІІ варіант П’ять
Поділіться з Вашими друзьями: