Модель самоосвітньої діяльності Методиста будинку дитячої та юнацької творчості



Дата конвертації02.01.2017
Розмір445 b.


Модель самоосвітньої діяльності


Самоосвіта методиста – це необхідна умова професійного вдосконалення. Це здобуття знань самостійним навчанням



Основні принципи самоосвітньої роботи методиста

  • взаємозумовленість змісту самоосвіти практичною діяльністю методиста;

  • комплексне вивчення психолого-педагогічних і науково-методичних проблем;

  • поєднання науково-теоретичної підготовки з оволодінням уміннями і навичками практичної діяльності;

  • відповідність змісту самоосвіти до рівня підготовки методиста, його здібностей;

  • взаємозв'язок освіти з творчими пошуками;

  • системність, послідовність і безперервність



Система самоосвітньої роботи методиста передбачає:

  • - поточне і перспективне планування;

  • - підбір раціональних форм та способів засвоєння і збереження інформації;

  • - оволодіння методикою аналізу і способами узагальнення свого та колективного педагогічного досвіду;

  • - поступове освоєння методів дослідницької та експериментальної діяльності, дослідження науково-методичної проблеми;

  • - підвищення кваліфікації на курсах.



Найважливішими складовими змісту самоосвіти і самовдосконалення методиста мають бути:

  • вивчення нормативно-правової та наукової бази методичної роботи в системі підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;

  • проведення глибокого аналізу складу педагогічних кадрів закріплених категорій, стану підвищення їх кваліфікації;

  • вивчення стану викладання занять, якості знань, умінь учнів;

  • вивчення перспективного педагогічного досвіду педагогічних працівників;

  • вивчення, моделювання, впровадження інтерактивних технологій;

  • оволодіння інноваційними технологіями навчання і виховання;

  • курсова підготовка;

  • участь у обласних та районних семінарах – практикумах, методичних об’єднаннях ;

  • робота над індивідуальною творчою темою;

  • підготовка друкованих матеріалів тощо;

  • здійснення самоаналізу результатів роботи своєї діяльності та визначення перспективних завдань професійного самовдосконалення





Індивідуально-творча робота забезпечує самостійне опрацювання проблем функціональної діяльності методиста:

  • 1. Діяльність методиста в організації системи неперервного підвищення кваліфікації педагогів.

  • 2. Організація і розвиток творчого потенціалу керівників гуртків -' основне завдання методиста.

  • 3. Науково-методичне забезпечення зростання керівників закладу.

  • 4. Методичне керівництво самоосвітою керівників гуртків в міжкурсовий період.

  • 5. Організація роботи з молодими вчителями.

  • 6. Роль методичних об'єднань у здійсненні науково-методичної роботи з педагогічними кадрами.

  • 7. Впровадження в практику інноваційних технологій навчання і виховання.

  • 8. Інноваційні форми і методи роботи з педагогічними кадрами.

  • 9. Психологічний супровід науково-методичної роботи з педагогічними

  • кадрами.

  • 10. Атестація педагогічних працівників як засіб підвищення педагогічної майстерності.



Девіз педагогічного колективу



Проблема, над якою працює методист:

  • Проблема, над якою працює методист:

  • вивчення і впровадження інтерактивних технологій навчання у систему особистісно орієнтованого навчання.

  • Мета: підвищення рівня поінформованості керівників

  • методичних об’єднань із проблеми, розвиток їх

  • професійної компетентності.

  • Завдання: - актуалізація знань про інтерактивні

  • технології;

  • - теоретичне й практичне ознайомлення із

  • інтерактивними технологіями навчання;

  • - розвиток навичок упровадження

  • інтерактивних технологій навчання



Технології колективно – групового навчання

  • 1. Мозковий штурм, який спонукає вихованців виявляти творчість, розвиває вміння швидко аналізувати ситуацію.

  • 2. Мікрофон. Ця технологія є різновидом загально групового обговорення певної проблеми, яка дає можливість кожному сказати щось швидко, відповідаючи по черзі.

  • Провідна ідея дослідження цієї роботи – використання методів кооперативного навчання, творчого завдання та методу проекту в організації художньо - естетичного виховання, для формування компетентності продуктивної творчої діяльності, готовності та потреби у творчості засобами декоративно – прикладного мистецтва.

  • Він грунтується на таких підходах до навчально – виховного процесу:

  • розвивальне і творче навчання;

  • взаємозв’язок використання активних методів навчання;

  • пізнавальна самостійність гуртківців;

  • індивідуальний підхід;

  • використання різних технік декоративно – прикладного мистецтва



Навчально – виховний процес будуємо, використовуючи інтерактивні технології:

  • Групову роботу використовуємо в практичних роботах для створення малих декоративних композицій.

  • Робота в малих групах дає можливість навчити гуртківців працювати разом, мислити разом, обмінюватись думками, спілкуватися, створювати ситуацію взаємодопомоги.

  • Колективна робота надає можливість кожній дитині відчути свою значимість як особистості, отримати новий творчий досвід, придбати особливі якості, необхідні для подальшої самостійної творчої діяльності в будь – якій сфері праці.

  • Метод творчого завдання та метод проекту використовуємо для створення робіт на підсумкову виставку.



Використання інтерактивних технологій навчання на заняттях гуртка з декоративно – прикладного мистецтва сприяють досягненню вихованцями високих результатів у декоративно – прикладній творчості; майстерному оволодінню різними техніками; формуванню стійкого інтересу до декоративно – прикладного мистецтва; створенню мікроклімату успіху, взаємодопомоги, потреби творчого самовдосконалення.



Складники процесу самоосвіти методиста



Джерела самоосвіти

  • Телебачення;

  • газети, журнали;

  • література ( методична, науково – популярна, публіцистична, художня);

  • інтернет;

  • відео-, аудіоінформація на різноманітних носіях;

  • семінари та конференції;

  • методичні заходи з обміну досвідом;

  • курси підвищення кваліфікації;






Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка