Трансгресивне навчання – це навчання, що ґрунтується на досвіді, пробі власних сил через активне дослідження явищ, ситуацій, на розвитку фізичних, практичних, розумових та суспільних умінь, тому що індивід обдарований великими можливостями їх набуття.
Й. Козєлєцкі у трансгресивному навчанні виділяє дві мети:
різнобічний розвиток особистості, яка уможливить індивідові самостійно пристосуватися до середовища та змін;
особистість стає трансгресивним винуватцем, дозволяючи порушення меж власних досягнень і розвиток творчих трансгресій, що підтвердять почуття власної вартості .
Цілеспрямоване виконання наукових досліджень на уроках художньої культури організовує наукову роботу школярів. Науково-дослідницька діяльність учнів на уроках художньої культури включає в себе два взаємопов'язані напрями:
Цілеспрямоване виконання наукових досліджень на уроках художньої культури організовує наукову роботу школярів. Науково-дослідницька діяльність учнів на уроках художньої культури включає в себе два взаємопов'язані напрями:
розширення теоретичного кругозору і наукової ерудиції;
створення та розвиток резерву вчених, дослідників.
У сучасних умовах демократизації та індивідуалізації навчально-виховного процесу робота з обдарованими дітьми набула першочергового значення, про що говорять створені в умовах навчальних закладів учнівські наукові відділення МАН.
У сучасних умовах демократизації та індивідуалізації навчально-виховного процесу робота з обдарованими дітьми набула першочергового значення, про що говорять створені в умовах навчальних закладів учнівські наукові відділення МАН.
Саме в них для обдарованих учнів створюються оптимальні умови для розвитку, формування навичок пошукової діяльності яка ґрунтується на засадах транcгресивного навчання.