у розділі «Обов’язкова література» за порядковим номером 1.
Панченко Э.Г., Петрашко Л.П. Технологія крос – культурного менеджменту: адаптація до умов реального середовища. Міжпредметний тренінг магістерської програми «Управління міжнародним бізнесом»: керівництво для студентів. – К.: КНЕУ, 2009. – 64 с.
Панченко Э.Г., Петрашко Л.П. Технологія крос – культурного менеджменту: адаптація до умов реального середовища. Міжпредметний тренінг магістерської програми «Управління міжнародним бізнесом»: керівництво для студентів. – К.: КНЕУ, 2009. – 64 с.
Панченко Э.Г., Петрашко Л.П. Технологія крос – культурного менеджменту: адаптація до умов реального середовища. Міжпредметний тренінг магістерської програми «Управління міжнародним бізнесом» – К.: КНЕУ, 2010. – 191 с.
Панченко Э.Г., Петрашко Л.П. Технологія крос – культурного менеджменту: адаптація до умов реального середовища. Міжпредметний тренінг магістерської програми «Управління міжнародним бізнесом» – К.: КНЕУ, 2010. – 191 с.
– це опора на типи мислення, що притаманні менеджерам взагалі, і міжнародним менеджерам зокрема.
– це опора на типи мислення, що притаманні менеджерам взагалі, і міжнародним менеджерам зокрема.
РЕФЛЕКСИВНЕ МИСЛЕННЯ – управління власною особистістю
РЕФЛЕКСИВНЕ МИСЛЕННЯ – управління власною особистістю
навчити правильно оцінити власний потенціал та розширити свої можливості в розумовому, аналітичному, колективному, діючому і природному підході до роботи.
навчити правильно оцінити власний потенціал та розширити свої можливості в розумовому, аналітичному, колективному, діючому і природному підході до роботи.
узагальнення теоретичних знань, застосування наявного досвіду та навичок для формування цілісного уявлення про основні напрями та інструменти крос-культурного менеджменту і нарощування на цій основі конкурентоспроможності випускників на етапі обрання чи уточнення ними сфери майбутньої професійної міжнародної управлінської діяльності.
узагальнення теоретичних знань, застосування наявного досвіду та навичок для формування цілісного уявлення про основні напрями та інструменти крос-культурного менеджменту і нарощування на цій основі конкурентоспроможності випускників на етапі обрання чи уточнення ними сфери майбутньої професійної міжнародної управлінської діяльності.
Різноманітні організаційні форми ведення міжнародного бізнесу:
Різноманітні організаційні форми ведення міжнародного бізнесу:
підприємства (організації), що здійснюють окремі види міжнародної економічної діяльності
транснаціональні корпорації
професійні асоціації (союзи, спілки)
регіональні, галузеві та міжгалузеві регулятивно-управлінські органи
регіональні, галузеві та міжгалузеві регулятивно-управлінські органи
органи державного управління (у частині регулювання міжнародної економічної діяльності суб’єктів бізнесу )
міжнародні економічні організації (урядові та неурядові)
Опанування сучасних крос-культурних інструментів для самостійного прийняття і реалізації рішень щодо вибору сфери та позицій після-вузівської професійної міжнародної економічної діяльності в умовах реального середовища у відповідності із власними очікуваннями;
Опанування сучасних крос-культурних інструментів для самостійного прийняття і реалізації рішень щодо вибору сфери та позицій після-вузівської професійної міжнародної економічної діяльності в умовах реального середовища у відповідності із власними очікуваннями;
Вибудування лінії поведінки молодих фахівців в умовах міжнародних злиттів та поглинань за участю українських підприємств;
Опанування навичок діагностування та обґрунтування пропозицій щодо розвитку корпоративної культури міжнародних ділових організацій в умовах формування глобального менеджменту;
Опанування навичок діагностування та обґрунтування пропозицій щодо розвитку корпоративної культури міжнародних ділових організацій в умовах формування глобального менеджменту;
Формування сучасних крос-культурних підходів щодо вибору і використання ефективних поведінкових моделей та сценаріїв міжнародних ділових переговорів.
Тренінг включає наступні чотири етапи:
Тренінг включає наступні чотири етапи:
організаційний;
проблемний;
змістовий;
підсумковий.
презентація тренінгу та індивідуальних завдань;
презентація тренінгу та індивідуальних завдань;
ознайомлення із критеріями оцінювання результатів тренінгової роботи.
ознайомлення кожної команди з матеріалами тренінгу (індивідуальними результатами досліджень під час переддипломної практики та розробками кафедри, основними літературними джерелами);
ознайомлення кожної команди з матеріалами тренінгу (індивідуальними результатами досліджень під час переддипломної практики та розробками кафедри, основними літературними джерелами);
формулювання основних проблем тренінгу та методів їх розв’язання.
виконання чотирьох блоків тренінгових завдань.
ознайомлення із загальними результатами міжпредметного тренінгу.
ВСТУП
ВСТУП
БЛОК 1
ПЕРСПЕКТИВНЕ БАЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРНОЇ ПОЗИЦІЇ ВИПУСКНИКА ПРОГРАМИ «УПРАВЛІННЯ МІЖНАРОДНИМ БІЗНЕСОМ» - 8 год.
Тренінгове заняття 1 « Діагностика об’єктів переддипломної практики» - 2 год.
Тренінгове заняття 2 « Міжнародна конкурентоспроможність випускника магістерської програми «Управління міжнародним бізнесом» - 6 год
БЛОК 2
БЛОК 2
КРОС – КУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ МІЖНАРОДНИХ ЗЛИТТІВ ТА ПОГЛИНАНЬ – 8 год.
Тренінгове заняття 3 « Діагностика міжнародного корпоративного поглинання (злиття) – 4 год.
Тренінгове заняття 4 « Оцінка крос – культурної відповідності злиття міжнародних компаній ( вказаних у кейсі) – 4 год.
БЛОК 3
БЛОК 3
КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА МІЖНАРОДНИХ КОМПАНІЙ - 8 год.
Тренінгове заняття 5 «Діагностика корпоративної культури міжнародної компанії» - 4 год.
Тренінгове заняття 6 «Крос – культурний аналіз корпоративної культури» - 4 год.
Тренінгове заняття 7 « Моделювання крос – культурної переговорної поведінки» - 4 год.
Тренінгове заняття 8 « Ділові крос – культурні переговори» - 4 год.
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ – 2 год.
Тренінгове заняття 1
Тренінгове заняття 1
Тренінгове заняття 2
Тренінгове заняття 3
Тренінгове заняття 4
«ДІАГНОСТИКА ОБ’ЄКТІВ ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ» - 2 год.
«ДІАГНОСТИКА ОБ’ЄКТІВ ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ» - 2 год.
ПРОГРАМА
Домашнє завдання
Міні – презентація
Підведення підсумків
СУТЬ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ :
СУТЬ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ :
Діагностика об’єктів переддипломної практики: поточний стан справ компанії, її сильні та слабкі сторони, крос – культурні аспекти управління компанією, порівняння з світовим лідером в обраній сфері бізнесу, заходи щодо вдосконалення корпоративного менеджменту, в тому числі ефективного використання потенціалу крос – культурного менеджменту.
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
Заповнення форми «Характеристика переддипломної практики» (додаток 2 )
Структуризація інформації та формалізація результату
Підготовка міні – презентації відповідно суттєвої частини домашнього завдання
ІНСТУМЕНТИ:
ІНСТУМЕНТИ:
Форма « Характеристика переддипломної практики» (додаток 2 )
Міні – лекція «Презентація» ( додаток 8)
ЗВІТ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ :
ЗВІТ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ :
Заповнена форма «Характеристика переддипломної практики»
Міні – презентація ( інтерпретація результатів дослідження )
МІЖНАРОДНА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ВИПУСКНИКА МАГІСТЕРСЬКОЇ ПРОГРАМИ « УПРАВЛІННЯ МІЖНАРОДНИМ БІЗНЕСОМ» - 6 год.
МІЖНАРОДНА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ВИПУСКНИКА МАГІСТЕРСЬКОЇ ПРОГРАМИ « УПРАВЛІННЯ МІЖНАРОДНИМ БІЗНЕСОМ» - 6 год.
ПРОГРАМА
Міні – лекція « Планування кар’єри»
Діагностика кар’єрних компетенцій
Міні – лекція «Кар’єра молодого спеціаліста»
Домашнє завдання
Міні – презентація
Підведення підсумків
СУТЬ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ :
Складання портфоліо кар’єрного просування та визначення перспективного бачення професійної кар’єрної позиції
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
Складання портфоліо кар’єрного просування відповідно традиційної структури (додаток 3)
Визначення перспективного бачення професійної кар’єрної позиції (додаток 4)
Структуризація інформації та формалізація результату
Стандарт презентації ( додаток 5 )
ІНСТУМЕНТИ:
ІНСТУМЕНТИ:
Традиційна структура портфоліо кар’єрного просування (додаток 3 )
Перспективне бачення професійної кар’єрної позиції (додаток 4)
Стандарт презентації ( додаток 5)
ЗВІТ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ :
ЗВІТ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ :
Портфоліо кар’єрного просування
Перспективне бачення професійної кар’єрної позиції
«ДІАГНОСТИКА МІЖНАРОДНОГО КОРПОРАТИВНОГО ПОГЛИНАННЯ (ЗЛИТТЯ)» - 4 год.
«ДІАГНОСТИКА МІЖНАРОДНОГО КОРПОРАТИВНОГО ПОГЛИНАННЯ (ЗЛИТТЯ)» - 4 год.
ПРОГРАМА
Кейс «Арселор Міттал – Кривий Ріг»
Виконання тренінгового завдання
Міні – презентація
Підведення підсумків
СУТЬ ТРЕНІНГОВОГО ЗАВДАННЯ :
СУТЬ ТРЕНІНГОВОГО ЗАВДАННЯ :
Діагностика міжнародного корпоративного поглинання (злиття) на конкретному прикладі: обґрунтувати доцільність продажу комбінату «Криворіжсталь», визначити фактори, що вплинули на перевагу міжнародної компанії «Міттал Стіл» на аукціоні по продажу комбінату, виявити крос – культурні проблеми управління комбінатом після його купівлі, провести SWOT – аналіз «Міттал Стіл» (Кривий Ріг», оцінити стратегічну відповідність злиття міжнародних компаній «Міттал Стіл» та «Арселор».
Підготовка міні – презентації відповідно суттєвої частини завдання
ІНСТУМЕНТИ:
ІНСТУМЕНТИ:
Матеріали кейсу
Лекційні матеріали та інші джерела інформації
Міні – лекція «Презентація» (додаток 8 )
ЗВІТ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ :
Матеріали міні – презентації ( інтерпретація результатів дослідження )
« ОЦІНКА КРОС _ КУЛЬТУРНОЇ ВІДПОВІДНОСТІ ЗЛИТТЯ МІЖНАРОДНИХ КОМПАНІЙ «АРСЕЛОР» ТА «МІТТАЛ СТІЛ»» - 4 год.
« ОЦІНКА КРОС _ КУЛЬТУРНОЇ ВІДПОВІДНОСТІ ЗЛИТТЯ МІЖНАРОДНИХ КОМПАНІЙ «АРСЕЛОР» ТА «МІТТАЛ СТІЛ»» - 4 год.
ПРОГРАМА
Кейс
Виконання тренінгового завдання
Міні – презентація
Підведення підсумків
СУТЬ ТРЕНІНГОВОГО ЗАВДАННЯ :
СУТЬ ТРЕНІНГОВОГО ЗАВДАННЯ :
За матеріалами кейсу порівняти еволюцію розвитку міжнародних компаній «Міттал Стіл» та «Арселор», виявити вплив крос – культурних факторів на менеджмент кожної з названих компаній, простежити вплив крос – культурних відмінностей компаній, що злились, на менеджмент об’єднаної компанії, визначити основні напрямки подальшого розвитку підрозділу «Арселор Міттал Кривий Ріг» в контексті євро інтеграційного вектору України.
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
Вивчення та структуризація Інформації
Формалізація результату
Підготовка міні – презентації відповідно суттєвої частини завдання
ІНСТУМЕНТИ:
ІНСТУМЕНТИ:
Матеріали кейсу
Лекційні матеріали та інші джерела інформації
Міні – лекція «Презентація» (додаток 8 )
ЗВІТ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ :
Матеріали міні презентації (інтерпретація результатів дослідження)
« ДІАГНОСТИКА КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МІЖНАРОДНОЇ КОМПАНІЇ» - 4 год.
« ДІАГНОСТИКА КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МІЖНАРОДНОЇ КОМПАНІЇ» - 4 год.
Діагностика корпоративної культури міжнародної компанії : позиціювання корпоративної культури в системі менеджменту міжнародної компанії, виявлення і оцінка елементів корпоративної культури, визначення сильних та слабких її сторін.
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
Проведення опитування працівників компанії за визначеними методиками 1, 2 (додаток 6, 7 )
Вільна форма висновків (інтерпретація результатів дослідження )
« КРОС – КУЛЬТУРНИЙ АНАЛІЗ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МІЖНАРОДНОЇ КОМПАНІЇ» - 4 год.
« КРОС – КУЛЬТУРНИЙ АНАЛІЗ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МІЖНАРОДНОЇ КОМПАНІЇ» - 4 год.
ПРОГРАМА
Міні – лекція «Крос – культурні особливості корпоративної культури міжнародних компаній»
Домашнє завдання
Міні – презентація
Підведення підсумків
СУТЬ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ :
СУТЬ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ :
Визначити крос – культурну модель корпоративної культури компанії, виявити зв'язок корпоративної культури з національною культурою материнської компанії, обґрунтувати баланс характеристик компанії з національною культурою приймаючої країни, виконати порівняльний аналіз корпоративної культури міжнародної компанії з культурою однієї з вітчизняних компаній тієї ж галузі бізнесу, запропонувати пропозиції щодо використання на українських підприємствах досвіду створення дієвої корпоративної культури.
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОНАННЯ:
Збір та вивчення інформації
Структуризація інформації та формалізація результату (вільна форма)
Моделювання крос – культурної переговорної поведінки
Підведення підсумків
СУТЬ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ :
СУТЬ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ :
Вивчення звичаїв, традицій та практики ведення бізнесу в конкретних країнах світу ( Мексика, Естонія, США, Бангладеш, Туреччина, Франція, Росія, Японія, Великобританія ). Структура завдання: коротка характеристика країни, національні особливості встановлення контакту з зарубіжним партнером, комунікацій, невербальної поведінки в бізнесі, відношення до статусу, влади, часу і графіків, бізнес – протоколу і етикету, культури та корупції, висновок – визначення моделі крос – культурної поведінки в бізнесі, джерела інформації.
Дослідження не повинно перевищувати за обсягом 5—7 сторінок і повинно включати такі обов’язкові елементи:
сфера бажаної діяльності і перспективна посадова позиція в компанії (організації)
графік кар’єрного зростання
матеріальне і нематеріальне заохочення
мотивація
самооцінка
навчання і підвищення кваліфікації
рівень заробітної плати
моральний клімат
можливість комбінованої зайнятості
перспектива зміни місця праці
Набір документів (заява, особова картка, автобіографія, декларація) для формування кадрового резерву дипломатичної служби та дипломатичних посад МЗС України (за бажанням).
Набір документів (заява, особова картка, автобіографія, декларація) для формування кадрового резерву дипломатичної служби та дипломатичних посад МЗС України (за бажанням).
Інформація, щодо відповідних документів знаходиться на веб-сторінці МЗС України в рубриці «конкурс»: www.mfa.gov.ua
СТАНДАРТ МІНІ – ПРЕЗЕНТАЦІЇ ТРЕНІНГОВОГО ЗАНЯТТЯ № 2 ”МІЖНАРОДНА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ” ВИПУСКНИКА ПРОГРАМИ УПРАВЛІННЯ МІЖНАРОДНИМ БІЗНЕСОМ
Міні – презентація в групі
Міні – презентація в групі
Кожний учасник групи проводить свою міні – презентацію тривалістю 3 – 5 хвилин за визначеною формою, яка розкриває його як професіонала і як особистість. Після міні – презентації учасникам надається можливість коротко відповісти на питання інших учасників і викладача.
Формат міні – презентації в групі:
Формат міні – презентації в групі:
Прізвище, ім’я, по – батькові
Освіта
Професійний і кар’єрний досвід
Найбільш значні кар’єрні досягнення
Хоббі, захоплення
Обговорення:
Обговорення:
Які сильні сторони представлених презентацій ви відмітили?
Що погіршувало враження від міні – презентацій? Як цьому можна запобігти?
Які висновки можна зробити з поданих характеристик кар’єрних досягнень?
Які тактичні прийоми донесення інформації допомагають створювати позитивне враження?