активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів,
формування духу змагальності,
збудження творчих сил,
розвиток творчого мислення,
формування мотивації навчально-пізнавальної та майбутньої професійної діяльності
Сучасні погляди на нестандартні уроки
Викликає інтерес учнів і сприяє їхньому розвитку і вихованню (О.Антипова,В.Паламарчук,Д.Румянцева);
Недотримання чітких етапів навчального процесу, методів, традиційних видів роботи(Л.Лухтай);
Викладання певного матеріалу у формі, пов'язаній з численними асоціаціями, різними емоціями, що допомагає створити позитивну мотивацію навчальної діяльності(Е.Печерська);
Нестандартна педагогічна теорія(О.Митник);
Відсутність штампів у педагогічній технології(В.Шпак)
Форми уроків, які застосовуються в сучасній школі, можна згрупувати так:
Бінарними ми називаємо заняття, на яких матеріал даної теми уроку подається блоками різних предметів. При цьому такий нестандартний урок готують учителі – предметними, кожний із яких проводить етап ( блок ) уроку стосовно того предмета, який викладає.
визначення кількості балів, одержаних за правильну відповідь чи обrpунтоване доповнення;
виготовлення наочності, дидактичного матеріалу, добір ТЗН та музичних творів;
розподіл учнів класу на команди.
Уроки - екскурсія
Екскурсію варто розглядати як органiзацiйну форму навчання. Саме слово «екскурсія» (лат. «вибігаю») вказує на те, що навчальне заняття проводиться поза класом, чи школою, в природі, на виробництві, в музеї, на виставці тощо.
Основний метод навчання — спостереження предметів, явищ, процесів. Він поєднується з поясненням вчителя і бесідою, демонструванням певних об’єктів,з виконанням робіт практичного i дослідницького характеру.
У дидактичних іграх учні спостерігають, порівнюють, класифікують предмети за певними ознаками, виконують аналіз і синтез, роблять узагальнення.
Готуючись до заняття, педагог повинен чітко продумати послідовність ігрових дій, організацію учнів, тривалість гри, її контроль, підбиття підсумків та оцінку.
Головні умови ефективності застосування ігор :
органічне включення в навчальний процес;
захоплюючі назви;
наявність справді ігрових елементів;
обов’язковість правил, які не можна порушувати;
емоційне ставлення самого вчителя до ігрових дій.
Використання, а тим більше створення нестандартних форм уроків вчителями є виявом учительської творчості
Нестандартні уроки дозволяють:
Нестандартні уроки дозволяють:
урізноманітнювати форми й методи роботи,
позбавлятися шаблонів,
створюють умови для виховання творчих здібностей школяра,
розширюють функції вчителя,
дають змогу враховувати специфіку певного матеріалу та індивідуальні особливості кожної дитини.
Використання нестандартних форм уроків сприяє формуванню пізнавальних інтересів школярів, діти безпосередньо беруть участь у процесі навчання
Використання нестандартних форм уроків сприяє формуванню пізнавальних інтересів школярів, діти безпосередньо беруть участь у процесі навчання
Введення дидактичних ігор та ігрових ситуацій дозволяє учням у більш доступній формі пізнавати красу навколишнього світу,
Введення дидактичних ігор та ігрових ситуацій дозволяє учням у більш доступній формі пізнавати красу навколишнього світу,
розширювати і поглиблювати свої пізнавальні інтереси, оволодівати основами образотворчої грамоти,
Проведення нестандартних уроків робить процес навчання інтенсивним, бо створює атмосферу змагання, виховує вміння співпрацювати.
Проведення нестандартних уроків робить процес навчання інтенсивним, бо створює атмосферу змагання, виховує вміння співпрацювати.
Такі уроки сприяють розвитку творчості, формуванню власних поглядів на проблеми, які слід вирішити.
Під час цих занять школярі вчаться зіставляти, узагальнювати, систематизувати, розвивають мовлення
Екскурсія - це така форма організації навчання, яка об'єднує навчальний процес в школі з реальним життям і забезпечує учням через їх безпосередні спостереження знайомство з предметами і явищами в їх природному оточенні.
Екскурсія - це така форма організації навчання, яка об'єднує навчальний процес в школі з реальним життям і забезпечує учням через їх безпосередні спостереження знайомство з предметами і явищами в їх природному оточенні.
Екскурсії розширюють кругозір учнів, розвивають спостережливість, уміння бачити те, що раніше відбувалося поза їх увагою, виробляють практичні навички і вміння
Дитяча гра - один з основних видів діяльності дітей, спрямованої на практичне пізнання навколишніх предметів і явищ через відтворення дій. У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватись, самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою діти не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні.
Використання на уроках ігор та ігрових моментів робить процес цікавим, створює у дітей бадьорий творчий настрій, полегшує засвоєння навчального матеріалу