Низькій якості життя (за індексом якості життя у 2006 р наша країна посідала 59 місце, у 2010 – 69, 2011 76 737, 2012 – 78 місце (з показником 0,74) недостатньому фінансуванні людського розвитку
В сучасних умовах пошуку шляхів подолання глобальної соціально-економічної кризи та вивчення широкого спектра наукових проблем розвитку нашої країни, набуває особливої актуальності комплексне дослідження людського потенціалу як пріоритету кадрової політики у сфері державної служби, що одночасно виступає рушійною силою і метою економічного зростання.
В сучасних умовах пошуку шляхів подолання глобальної соціально-економічної кризи та вивчення широкого спектра наукових проблем розвитку нашої країни, набуває особливої актуальності комплексне дослідження людського потенціалу як пріоритету кадрової політики у сфері державної служби, що одночасно виступає рушійною силою і метою економічного зростання.
Згідно “Звіту ООН про людський розвиток – 2013 “ Україна значно поступається за рівнем розвитку людського капіталу розвиненим країнам. Це проявляється у:
Згідно “Звіту ООН про людський розвиток – 2013 “ Україна значно поступається за рівнем розвитку людського капіталу розвиненим країнам. Це проявляється у:
низькій якості життя (за індексом якості життя у 2006 р. наша країна посідала 59 місце, у 2010 – 69, 2011 - 76 0.737, 2012 – 78 місце (з показником 0,74)
недостатньому фінансуванні людського розвитку за рахунок усіх джерел (держави, домогосподарств та підприємств). Видатки на охорону здоров’я в Україні зменшилися до 3,3 % ВВП проти 3,8 % ВВП у 1998 р; видатки на освіту р. знизилися до 5,9 % ВВП проти 6,2 % ВВП у 1991 р.
втраті позицій у розвитку людського потенціалу країни (у 2012 р. порівняно із 2005 р. Україна перемістилася з 70-го на 77-е місцеза розвитком людського потенціалу
Найвищий наш показник – рівень освіти завжди позитивно впливав на імідж країни, адже за світовим рейтингом грамотності ми знаходимося на 29 місці, про те економічні показники, які визначають рівень життя населення (0.615 - Україна, для порівняння в Білорусії – 0.723), негативно позначаються на індексі розвитку людського потенціалу, відкидаючи нашу державу в рейтингу до середньостатистичних показників латиноамериканських держав.
Найвищий наш показник – рівень освіти завжди позитивно впливав на імідж країни, адже за світовим рейтингом грамотності ми знаходимося на 29 місці, про те економічні показники, які визначають рівень життя населення (0.615 - Україна, для порівняння в Білорусії – 0.723), негативно позначаються на індексі розвитку людського потенціалу, відкидаючи нашу державу в рейтингу до середньостатистичних показників латиноамериканських держав.
У своєму зверненні Президент України серед основних напрямів розвитку країни виділив одним із ключових пріоритетів людський потенціал.
У своєму зверненні Президент України серед основних напрямів розвитку країни виділив одним із ключових пріоритетів людський потенціал.
Глава держави висловив упевненість, що докорінних змін потребують як країна в цілому, так і кожний громадянин окремо
За даними статистики Нацагенства з питань державної служби України трудовий потенціал державної служби, що є складовою людського потенціалу СТАНОМ НА 01.01.2014
За даними статистики Нацагенства з питань державної служби України трудовий потенціал державної служби, що є складовою людського потенціалу СТАНОМ НА 01.01.2014
433 269 - загальна кількість державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
335270 - загальна кількість державних службовців;
327 251 - загальна кількість жінок, які працюють на державній службі та в органах місцевого самоврядування, що становить 75,5% від загальної кількості державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
252 214 - кількість жінок, які працюють на державній службі, що становить 75,2% від загальної кількості державних службовців;
83 056 - кількість чоловіків, які працюють на державній службі, що становить 24,8% від загальної кількості державних службовців
У контексті завдань, які стоять перед нашою країною, державна служба потребує докорінних змін та реформування за напрямами, що пов'язані в першу чергу, з комплексним вивченням питань:
У контексті завдань, які стоять перед нашою країною, державна служба потребує докорінних змін та реформування за напрямами, що пов'язані в першу чергу, з комплексним вивченням питань:
кадрової політики;
удосконаленням кадрового менеджменту;
збереження кадрового потенціалу для передачі знань, умінь;
залучення молоді до державної служби;
професіоналізації державної служби;
розробки антикорупційних механізмів у сфері державної служби,
матеріальним стимулюванням державних службовців та залучення їх до міжнародних проектів;
розробкою програм навчання та стажування за європейськими стандартами
При розробленні заходів на виконання Стратегії національної безпеки України урахувати серед загроз національній безпеці України найгостріші соціально-економічні наслідки втрати людського потенціалу на державній службі та передбачити їх подолання
При розробленні заходів на виконання Стратегії національної безпеки України урахувати серед загроз національній безпеці України найгостріші соціально-економічні наслідки втрати людського потенціалу на державній службі та передбачити їх подолання
Передбачити поступове приведення рівня фінансування державних слубовців до рівня групи країн з високим рівнем розвитку людського капіталу.
Зростання якості магістерської підготовки та підвищення рівня професійної компетентності державних службовців
Зростання якості магістерської підготовки та підвищення рівня професійної компетентності державних службовців
Важливим напрямом розвитку державної служби є формування концепції багатофакторного управління людським потенціалом, в основі якої - система теоретико-методологічних положень, які розкривають роль людських ресурсів державної служби не тільки як економічного ресурсу, який приносить прибуток, але як і соціальної цінності суспільства в цілому.
Основою реалізації концепції управління людським потенціалом державної служби в Україні має бути визнання людського капіталу у програмних документах вирішальним ресурсом економічного зростання