Рівень І – солідарна система, де виплата пенсій пенсіонерам здійснюється за рахунок страхових внесків працюючих осіб. Пенсійний внесок роботодавця – 33,2%, працівника 2% (крім окремих категорій)
Рівень І – солідарна система, де виплата пенсій пенсіонерам здійснюється за рахунок страхових внесків працюючих осіб. Пенсійний внесок роботодавця – 33,2%, працівника 2% (крім окремих категорій)
Рівень ІІ – акумулювання обов’язкових пенсійних внесків в Накопичувальному пенсійному фонді, інвестування пенсійних активів приватними компаніями
Рівень ІІІ – добровільна сплата пенсійних внесків до недержавних пенсійних фондів роботодавцями та/або працівниками. Інвестування пенсійних активів приватними компаніями
Рівень ІІ буде запроваджено з року, в якому не буде дефіциту коштів у Пенсійному фонді України. Можлива дата: 2014 рік
Рівень ІІ буде запроваджено з року, в якому не буде дефіциту коштів у Пенсійному фонді України. Можлива дата: 2014 рік
Учасники – особи не старші 35 років (5,1 млн.осіб у перший рік), розмір пенсійного внеску у першому році – 2% з підвищенням у кожному наступному році на 1% до 7% заробітної плати осіб
Обсяг пенсійних активів Рівня ІІ у перший рік – 3,3 млрд. грн., на шостому – більше 73 млрд. грн. (консервативний варіант)
Перші 2 роки кошти будуть акумульовані в централізованому Накопичувальному пенсійному фонді під адмініструванням Пенсійного фонду України, інвестування активів – приватні компанії
Через 2 роки учасники матимуть право акумулювати внески Рівня ІІ в недержавних пенсійних фондах (за бажанням)
Подання до ВРУ законопроекту про дату початку сплати страхових внесків до Накопичувального фонду – до листопада 2012 р. (Нацплан на 2012 р.)
Подання до ВРУ законопроекту про дату початку сплати страхових внесків до Накопичувального фонду – до листопада 2012 р. (Нацплан на 2012 р.)
Прийняття законопроекту у першому читанні – грудень 2012 р.
Робота робочої групи у Комітеті з питань фінансів і банківської діяльності ВРУ по підготовці законопроекту до другого читання (грудень 2012 – січень 2013 р.)
Прийняття у ВРУ законопроекту про дату початку сплати страхових внесків до Накопичувального фонду у другому читанні та у цілому. Внесення змін до Державного бюджету України на 2013 рік щодо фінансування Ради Накопичувального фонду до початку сплати страхових внесків до Накопичувального фонду (січень–лютий 2013р.)
Створення Координаційного Комітету з метою контролю за виконанням заходів щодо запровадження Рівня ІІ (лютий 2013 року).
Створення Накопичувального фонду – лютий 2013 року
Створення Накопичувального фонду – лютий 2013 року
Призначення Ради Накопичувального фонду (7 членів Ради – призначає Президент, 7 – Верховна Рада України) – лютий – березень 2013 року
Перше засідання Ради Накопичувального фонду – березень 2013 року
Затвердження Радою умов проведення конкурсу по вибору радника з інвестиційних питань – березень 2013 року
Навчання членів Ради Накопичувального фонду – березень – квітень 2013 року
Оголошення конкурсу по вибору інвестиційного радника Накопичувального фонду: березень – квітень 2013 року
Вибір інвестиційного радника – травень 2013 року (за скороченою процедурою, у разі внесення змін до закону щодо порядку проведення конкурсу). Укладання договору з обраним радником з інвестиційних питань
Розробка інвестиційної декларації Накопичувального фонду – травень – червень 2013 року
Розробка інвестиційної декларації Накопичувального фонду – травень – червень 2013 року
Затвердження умов проведення конкурсу зберігача, компаній з управління активами – червень 2013 року
Оголошення конкурсу по вибору зберігача, компаній з управління активами: червень – липень 2013 року
Вибір зберігача, компаній з управління активами – серпень – вересень 2013 року (за скороченою процедурою, у разі внесення змін до закону). Укладання договорів з обраними за конкурсом зберігачем, компаніями з управління активами
Співпраця ПФУ з надавачами послуг щодо забезпечення сумісності програмного забезпечення: вересень – грудень 2013 року
Пенсійний фонд України паралельно має виконати роботу по удосконаленню програмного забезпечення, яке включатиме обслуговування другого рівня:
Пенсійний фонд України паралельно має виконати роботу по удосконаленню програмного забезпечення, яке включатиме обслуговування другого рівня:
розробка на підставі положень закону технічних умов щодо внесення змін до програмного забезпечення: січень – лютий 2013 року
удосконалення програмного забезпечення: лютий – квітень 2013 року
тестування програмного забезпечення: травень – червень 2013 року
виправлення помилок в програмному забезпеченні – липень 2013 року
повна готовність програмного забезпечення: серпень-вересень 2013 року
перевірка сумісності програмного забезпечення ПФУ та надавачів послуг (зберігача, компаній з управління активами), приведення у відповідність: вересень – жовтень 2013 року
Поглиблене навчання персоналу ПФУ щодо функціонування другого рівня: вересень – листопад 2013 року
Поглиблене навчання персоналу ПФУ щодо функціонування другого рівня: вересень – листопад 2013 року
Навчання персоналу зберігача, компаній з управління активами, обраних за конкурсом – жовтень 2013 року
Навчання персоналу Нацкомфінпослуг, Нацкомісії з цінних паперів та фондового ринку щодо регулювання та нагляду на другому рівні: жовтень – листопад 2013 року
Навчання роботодавців щодо роботи з програмним забезпеченням: листопад – грудень 2013 року
1 січня 2014 року – дата початку сплати страхових внесків до Накопичувального фонду
Лютий 2014 року – отримання перших страхових внесків Накопичувальним фондом, спрямування їх на інвестування
Початок широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи для населення щодо функціонування системи накопичувального пенсійного забезпечення (другий і третій рівні): липень 2013 року
Початок широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи для населення щодо функціонування системи накопичувального пенсійного забезпечення (другий і третій рівні): липень 2013 року
Розмір адміністративних видатків:
у 2010 році – 5,5 %
за ІІІ квартали 2011 року – 6,1 %
Максимальний розмір адміністративних видатків для НПФ, які будуть працювати на ІІ рівні:
Максимальний розмір адміністративних видатків для НПФ, які будуть працювати на ІІ рівні:
3,5 % середньоарифметичного значення чистої вартості пенсійних активів накопичувальної системи пенсійного страхування
Недержавні пенсійні фонди створюють страховий резерв, нормативний розмір якого та порядок формування визначається уповноваженим федеральним органом
Недержавні пенсійні фонди створюють страховий резерв, нормативний розмір якого та порядок формування визначається уповноваженим федеральним органом
Розміщення страхового резерву здійснюється за правилами розміщення пенсійних активів фонду
Фонди також мають право створювати об’єднані гарантійні фонди
Фонди також можуть приймати участь в товариствах взаємного страхування та укладати договори страхування, які забезпечують додаткові гарантії виконання зобов’язань фонду перед учасниками
Фонди, що працюють з коштами ІІ рівня, мають мати сукупний внесок засновників, сплачений у фонд грошима, в сумі 100 млн. рублів
Здійснювати інвестування виключно в інтересах застрахованих осіб
Здійснювати інвестування виключно в інтересах застрахованих осіб
Нести відповідальність за збереження активів, переданих в управління
Підтримувати достатність власного капіталу
Здійснювати інвестування пенсійних активів розумно, добросовісно, виходячи з необхідності забезпечення принципів надійності, ліквідності, дохідності, диверсифікації
Щоденно розраховувати вартість чистих активів
Продавати цінні папери, що знаходяться в управлінні, як правило, за ціною, не нижчою за ринкову, купувати цінні папери, як правило, за ціною, що є не нижчою за ринкову. Під ринковою вартістю приймається ціна, визначена відповідно до правил торгівлі певним фондовим інструментом
Неухильно виконувати кодекс професійної етики
Неухильно виконувати кодекс професійної етики
У разі порушення вимог щодо максимального обмеження класу активів в структурі інвестиційного портфеля фонду внаслідок умисних дій компанії, КУА зобов’язана виправити порушення протягом 30 днів з дати виявлення такого порушення та відшкодувати фонду збитки, що є наслідком відхилення від встановленої структури активів, а також збитки від угод, укладених з метою коригування структури активів
Сумарний розмір винагороди КУА не може перевищувати 1 % середньої вартості чистих активів, розрахованої за рік.
Оплата послуг депозитарію не може перевищувати 0,1% середньої вартості чистих активів, розрахованої за рік
Держава гарантує учасникам накопичувальної пенсійної системи збереження пенсійних внесків у розмірі фактично сплачених обов’язкових внесків з урахуванням рівня інфляції на момент права на отримання пенсійних виплат (стаття 6 Закону Республіки Казахстан “Про пенсійне забезпечення в Республіці Казахстан” від 20.06.1997 р. №136-1)
Держава гарантує учасникам накопичувальної пенсійної системи збереження пенсійних внесків у розмірі фактично сплачених обов’язкових внесків з урахуванням рівня інфляції на момент права на отримання пенсійних виплат (стаття 6 Закону Республіки Казахстан “Про пенсійне забезпечення в Республіці Казахстан” від 20.06.1997 р. №136-1)
Кожна компанія з управління активами або накопичувальний пенсійний фонд, що самостійно здійснює інвестування пенсійних активів, зобов’язані забезпечити отримання інвестиційного доходу не нижче мінімального значення дохідності
Якщо показник номінальної дохідності пенсійних активів, розрахований на кінець календарного року, є меншим за мінімальне значення дохідності, то фонд має покрити різницю між показником номінальної дохідності і мінімальним значенням дохідності за рахунок власного капіталу та пред’являє вимогу до компанії з управління активами, в управлінні якої знаходились пенсійні активи фонду, щодо відшкодування різниці між показником номінальної дохідності і мінімальним значенням дохідності (ст.31 Закону №136-1)