Організація і керівництво методичною роботою в умовах особистісно орієнтованого підходу



Дата конвертації02.01.2017
Розмір445 b.


Організація і керівництво методичною роботою в умовах особистісно орієнтованого підходу

  • Організація і керівництво методичною роботою в умовах особистісно орієнтованого підходу




Завдання завідуючого та методиста дошкільного закладу

  • Завдання завідуючого та методиста дошкільного закладу



Поняття “методична робота”

  • “Методичну роботу слід вважати аспектом управління і розглядати як діяльність, спрямовану на забезпечення якості освітнього процесу”



Завдання методичної служби

  • Створити таке освітнє середовище, в якій повністю буде реалізований творчий потенціал кожного педагога, всього педагогічного колективу





    1. Управління освітнім процесом.

  •     1. Управління освітнім процесом.

  • 2. Організація підвищення кваліфікації педагогів.

  • 3. Організація роботи з батьками.



По - перше, забезпечити та обгрунтувати оптимальність вибору змісту методичної роботи для дошкільних закладів з урахуванням найбільш важливих проблем і тенденцій у розвитку професійної майстерності педагогів та навчально-виховного процесу в ДНЗ; виробити проект змісту методичної роботи для сучасної дошкільної установи.

  • По - перше, забезпечити та обгрунтувати оптимальність вибору змісту методичної роботи для дошкільних закладів з урахуванням найбільш важливих проблем і тенденцій у розвитку професійної майстерності педагогів та навчально-виховного процесу в ДНЗ; виробити проект змісту методичної роботи для сучасної дошкільної установи.









  • Управляти методичною роботою в умовах особистісно - орієнтованого підходу - значить навчитися так будувати методичний процес, щоб в кожній його ситуації проявляти найважливіші функції особистості вихователя - вибір цінностей, розуміння сенсу своєї діяльності, реалізація своїх потреб і задатків.



Особистість - це індивід, який набуває системні якості у взаємодії з соціальним оточенням, що протікає в трьох провідних формах: спілкуванні, пізнанні та спільної діяльності.

  • Особистість - це індивід, який набуває системні якості у взаємодії з соціальним оточенням, що протікає в трьох провідних формах: спілкуванні, пізнанні та спільної діяльності.

  • Кожна людина народжується індивідом, але тільки в процесі розвитку, формування здатності до свідомої діяльності, спілкування він стає особистістю.



Особистісні якості керівника, методиста

  • хороша теоретична підготовка

  • уміння застосовувати знання на практиці

  • широка обізнаність у різних галузях науки, культури, мистецтва, етики

  • ініціативність і творчий підхід до справи

  • наполегливість в пред'явленні вимог

  • висока вимогливість в поєднанні з чуйністю, теплотою, повагою до людей.

  • вміння проявити гнучкість, підійти до різних типів людей з урахуванням їх особливостей



Управлінські функції завідуючої та методиста

  • Загальні:

  • організація навчально-виховного процесу в дошкільному закладі,

  • організація колективу вихователів,

  • згуртування,

  • цільова орієнтація,

  • розвиток самоврядування,

  • контроль.

  • Специфічні:

  • підвищення професійної кваліфікації вихователів,

  • організація методичної роботи,

  • ведення педагогічної документації.



«Життя переконує нас у тому, що вести за собою колектив по плечу лише авторитетному керівнику. Справжній ж авторитет заснований не на примусі, а на суспільному визнанні гідності особи керівника»

  • «Життя переконує нас у тому, що вести за собою колектив по плечу лише авторитетному керівнику. Справжній ж авторитет заснований не на примусі, а на суспільному визнанні гідності особи керівника»

  • Біла К.Ю.





Педагогічна діагностика - процес розпізнавання різних педагогічних явищ і визначення їх стану в конкретний момент на основі використання необхідних для цього параметрів

  • Педагогічна діагностика - процес розпізнавання різних педагогічних явищ і визначення їх стану в конкретний момент на основі використання необхідних для цього параметрів

  • Педагогічний діагноз - це визначення сутності явищ у сфері педагогічної діяльності, процесів на основі їх всебічного вивчення, наочне відображення комплексної дії педагогічних факторів.



Пасивні методи діагностики

  • Спостереження

  • Анкетування

  • Тестування

  • Інтервьюірованіе

  • Аналіз документації



Активні методи діагностики

  • 1.Діагностіческій експеримент

  • 2.Створення ситуацій

  • А) «вибору пріоритетів»

  • Б) «професійного діалогу»

  • В) «відмови від стереотипів»

  • 3. Аналіз конкретних ситуацій. Організаційно - діяльні ігри. Природний експеримент з постановкою діагностичної мети.



Діагностичні методики

  • анкети з оцінки рівня інноваційного потенціалу педагогічного колективу

  • діагностичні карти для аналізу мотиваційної та стимулюючої діяльності педагогів;

  • анкета з вивчення професійної готовності педагогів до експериментальної роботи;

  • тест на виявлення тенденцій до стилів педагогічної діяльності;

  • з вивчення професійної готовності педагога до впровадження інновацій





Головне завдання методичної роботи

  • Надання реальної,

  • дієвої та своєчасної допомоги педагогам



Висновки

  • методичну роботу слід вважати аспектом управління і розглядати як діяльність, спрямовану на забезпечення якості освітнього процесу в ДНЗ

  • завдання методичної роботи: управління освітнім процесом, організація підвищення кваліфікації педагогів, організація роботи з батьками

  • методична робота повинна носити випереджаючий характер і забезпечувати розвиток всього освітньо-виховного процесу відповідно до нових досягнення педагогічної і психологічної науки

  • зміст методичної роботи має формуватися на основі різних джерел, як загальних для всіх дошкільних установ регіону, так і індивідуально неповторних

  • методична робота з кадрами в сучасних умовах має будуватися на діагностичній основі, диференційовано, з урахуванням запиту кожного педагога.



  • Дякуємо за увагу!





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка