організаторська - планування і координація всієї виховної роботи з класом;
організаторська - планування і координація всієї виховної роботи з класом;
аналітико-узагальнююча - на основі вивчення і врахування індивідуальних психологічних особливостей учнів класний керівник сприяє їх розвитку;
координаційно-інформаційна - передбачає забезпечення узгодженості в роботі трьох провідних колективів (учнівського, вчительського, батьківського);
психогігієнічна - встановлення довірливого контакту з учнями, необхідність знаття психічних напружень в учнівському колективі;
стимулюючо-гальмуюча - забезпечує можливість активізувати чи гальмувати учнівську діяльність.
вивчення учнів;
вивчення учнів;
організація і виховання класного колективу, правова культура;
зміцнення дисципліни;
організація позакласної правової роботи;
координація виховної діяльності вчителів-предметників;
профілактика шкідливих звичок;
робота з батьками;
підвищення власного рівня правових знань
Не варто виносити на загальний огляд погану поведінку, причини якої – негаразди в сім'ї дитини, особливо загострення стосунків між батьками; негідну поведінку або окремі вчинки, якщо причина їх криється в душевному надломі дитини, яка страждає від того, що в неї немає батька або він нерідний; необачні, непродумані вчинки, що об'єктивно є протестом дитини проти грубощів, сваволі або помилок батьків чи вихователя; відставання дитини у навчанні лише у тому випадку, коли вона хоче, але не може впоратися із завданням; вчинки, пояснення яких вимагає розповіді про глибокі особисті стосунки дитини із своїм другом
Не варто виносити на загальний огляд погану поведінку, причини якої – негаразди в сім'ї дитини, особливо загострення стосунків між батьками; негідну поведінку або окремі вчинки, якщо причина їх криється в душевному надломі дитини, яка страждає від того, що в неї немає батька або він нерідний; необачні, непродумані вчинки, що об'єктивно є протестом дитини проти грубощів, сваволі або помилок батьків чи вихователя; відставання дитини у навчанні лише у тому випадку, коли вона хоче, але не може впоратися із завданням; вчинки, пояснення яких вимагає розповіді про глибокі особисті стосунки дитини із своїм другом
важливо давати не тільки знання закону, але й формувати переконаність у справедливості та доцільності його вимог, готовність у повсякденному його дотриманні;
важливо давати не тільки знання закону, але й формувати переконаність у справедливості та доцільності його вимог, готовність у повсякденному його дотриманні;
не можна переносити центр уваги правової інформації на заборони та санкції;
центр ваги правової інформації має бути спрямований на конституційні принципи суспільства і держави, права та обов’язки громадянина;
необхідно послідовно проводити тезу про зв’язок прав та обов’язків громадянина, про особисту відповідальність за протиправний вчинок.
Створення сімейного мікроклімату в колективі.
Створення сімейного мікроклімату в колективі.
Спостереження за вихованістю, культурою і стилем спілкування, особистісними якостями кожного.
Виявлення схильності до шкідливих звичок;
Розширення контактів з батьками і спостереження за стилем сімейного виховання.
Формування правового досвіду та правосвідомості.
Виховання відповідальності та свідомої дисципліни.
Систематизація та узагальнення результатів роботи класного керівника з правового виховання.
Демократизація особистих стосунків.
Жоден вихователь не має права працювати один. У класі повинен діяти колектив педагогів з єдиними вимогами до учнів, з індивідуальним підходом до них.
Жоден вихователь не має права працювати один. У класі повинен діяти колектив педагогів з єдиними вимогами до учнів, з індивідуальним підходом до них.
Профілактична робота з колективом класу.
Профілактична робота з колективом класу.
Первинна профілактична робота з окремими учнями.
Поглиблена профілактична робота з окремими учнями з залученням зовнішніх важелів впливу.
батьківські збори;
батьківські збори;
педагогічне керівництво діяльністю батьківського комітету;
психолого-педагогічна освіта батьків;
індивідуальна робота з батьками.
ознайомлення з умовами життя родини, її психологічним кліматом, особливостями поведінки дитини в родині;
ознайомлення з умовами життя родини, її психологічним кліматом, особливостями поведінки дитини в родині;
визначення рівня педагогічної культури батьків, виявлення труднощів, які відчувають батьки;
виявлення позитивного досвіду родинного виховання з метою його поширення .
В щоденниках поведінки всіх учнів і особливо "проблемних" відмічати все те позитивне, що було в їх поведінці за кожний тиждень.
В щоденниках поведінки всіх учнів і особливо "проблемних" відмічати все те позитивне, що було в їх поведінці за кожний тиждень.
Проводити консультативні дні для батьків.
Проводити зустрічі батьківського комітету класу із заступниками директора.
Контролювати та систематично корегувати роботу з дітьми, що мають фізичні вади, затримку у розумовому розвитку, з дітьми з неблагополучних сімей, малозабезпечених сімей, з «проблемними», дітьми підвищеної педагогічної уваги та дітьми батьків-активістів. В разі, коли поведінка батьків чи учня не піддається корекції, ставити питання про вплив на них відповідними організаціями, а у випадку зразкового виконання батьківських обов'язків — максимально заохочувати.
Контролювати та систематично корегувати роботу з дітьми, що мають фізичні вади, затримку у розумовому розвитку, з дітьми з неблагополучних сімей, малозабезпечених сімей, з «проблемними», дітьми підвищеної педагогічної уваги та дітьми батьків-активістів. В разі, коли поведінка батьків чи учня не піддається корекції, ставити питання про вплив на них відповідними організаціями, а у випадку зразкового виконання батьківських обов'язків — максимально заохочувати.
Забезпечити відвідування школи, вчителів батьками "проблемних" дітей.
Проводити вчительські телефонні рейди у родини класу з метою:
а)перевірки дотримання учнями рекомендованого режиму дня;
б)виявлення та допомоги батькам, які не забезпечують правильного сімейного виховання дітей, організації роботи з ними.
Домогтися 100% явки учнів школи в шкільній формі, в одязі, що відповідає роду учбової діяльності.
Організувати вчителям-предметникам особисті зустрічі з батьками невстигаючих учнів.
Організувати вчителям-предметникам особисті зустрічі з батьками невстигаючих учнів.
Вносити пропозиції адміністрації щодо паралельного переводу учнів із класу в клас.
Проводити інструктажі з техніки безпеки. Змістом відповідного учбового матеріалу сприяти проведенню тижнів здоров'я, попередження травматизму, правопорушень. Зміст проведеного записувати в журнал.
Проводити моніторинг вихованості серед учнів та батьків, з подальшим заповненням табеля здоров'я.
Залучати батьків до проведення тижнів здоров’я, тижнів попередження правопорушень.
Організувати вивчення і проводити перевірку знань учнями шкільних нормативних документів.
Проводити рейди-перевірки зайнятості учнів вдома
Проводити рейди-перевірки зайнятості учнів вдома
Практикувати організацію спільного відпочинку батьків, учнів та вчителів.
Працювати над виконанням державних , міських, обласних та шкільних правовиховних програм.
Працювати над виконанням державних , міських, обласних та шкільних правовиховних програм.
Інформ - дайджест. Це вид виховної години, який прийшов на зміну політінформації. Це жвава, зацікавлена розповідь про події, вона сприятиме поглибленню знань учнів про політику, економіку, культуру. Головна мета - ознайомити учнів з подіями в різних сферах життя і діяльності людини, сприяти формуванню школярів активної життєвої позиції (тривалістю 20 хвилин).
Інформ - дайджест. Це вид виховної години, який прийшов на зміну політінформації. Це жвава, зацікавлена розповідь про події, вона сприятиме поглибленню знань учнів про політику, економіку, культуру. Головна мета - ознайомити учнів з подіями в різних сферах життя і діяльності людини, сприяти формуванню школярів активної життєвої позиції (тривалістю 20 хвилин).
Години спілкування - виховні години морально-естетичної спрямованості. Це роздум діалог про людину, людське життя. Мета - навчити учнів мистецтву жити, розмірковувати про себе, життя, духовні цінності буття ( тривалість 30-45 хвилин).
Класні години - вирішення питань організації життєдіяльності учнівського колективу ( взаємини, доручення, навчання, дисципліна). Мета - сприяти згуртуванню колективу, стимулювати доброзичливі взаємини, формувати потреби брати участь у громадському житті класу, школи ( тривалістю -30 хвилин).
Уроки громадянськості - зміст цих виховних спрямований на формування національної свідомості, патріотичних почуттів, громадянської позиції, виховання поваги до культури та історії українського народу ( 30-40 хвилин).
Діалог - обмін думками або кількох співбесідників, які мають різні погляди на проблему;
Діалог - обмін думками або кількох співбесідників, які мають різні погляди на проблему;
Дискусія - учасники заздалегідь поділяються на групи, які мають різні точки зору;
Диспут - форма колективного обговорення, зіткнення багатьох точок зору;
Круглий стіл - форма вільного обміну думок з будь-якої проблеми;
Прес-конференція - містить елементи ігрової діяльності. Учасники прес-конференції виступають у певних ролях: ''поліглоти'', ''учені'', ''дипломати'', ''історики'' .
Етичні діалоги - інформування учнів про моральні цінності, культуру поведінки, обговорення морально-етичних проблем.
Рольова гра - у ролях програються моделі вигаданих життєвих ситуацій (наприклад гра '' Суд над наркоманією'' )
Ділова гра - моделювання реальних життєвих ситуацій ( наприклад ''Плануємо життя класу '' ).
Практикум - форма, що являє собою комплекс вправ, ігор, тренінгів, що сприяють розвиток практичних умінь і навичок.