Основні принципи навчання принцип науковості



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.



ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ

  • принцип науковості

  • принцип доступності

  • принцип свідомості та активності

  • принцип наочності

  • принцип міцності знань

  • принцип систематичності та послідовності

  • принцип зв’язку теорії з практикою

  • принцип єдності навчання та виховання

  • принцип відповідності навчання віковим та індивідуальним особливостям учнів



ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ

  • ЕТАПИ УРОКУ

  • І. Розминка

  • ІІ. Мотивація

  • __________________________________________________

  • Вправи “Здивуй”, “Лови помилку”, “Створи ланцюг”, мозковий штурм, робота над епіграфом уроку,

  • переказ притчі, рольові ігри,

  • дидактична гра.



ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ

  • асоціювання (гроно, асоціативний ряд)

  • багаторівневе опитування

  • створення проблемної ситуації

  • аналіз історії, ситуації



ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ V. ОСМИСЛЕННЯ ЗМІСТУ

  • отримання інформації з елементами бесіди, з опорою на життєвий досвід учня

  • формування позитивного ставлення

  • до предмета

  • взаємне навчання

  • формування стійких переконань щодо правильності обраної моделі поведінки

  • бажання та внутрішня потреба наслідувати зразки християнської моралі

  • аналіз історій і ситуацій

  • втілення в життя отриманих знань



VІ. РЕФЛЕКСІЯ

  • взаємне навчання

  • опитування

  • рольові ігри

  • складання сенкану



Упровадження розминки як етапу уроку в системі інноваційної педагогічної діяльності

  • Розминка – структурний елемент уроку (етап), що замінює організаційний момент, сприяє підготовці учнів до сприйняття матеріалу, позитивно налаштовує на роботу, створює сприятливий психоемоційний клімат на уроці.



КЛАСИФІКАЦІЯ РОЗМИНОК ЗА ЗАСТОСУВАННЯМ

  • універсальні

  • спеціальні



ФУНКЦІЇ РОЗМИНОК

  • розвиток логічного мислення

  • розвиток пізнавального інтересу

  • розвиток уяви, пам’яті

  • розвиток критичного мислення

  • розвиток інтелекту

  • розвиток екологічної культури

  • актуалізація опорних знань

  • мотивація навчання

  • відновлення психологічної рівноваги

  • формування навичок спілкування

  • створення проблемної ситуації

  • створення ситуації успіху



“ Переключення на різні кола уваги ”

  • Прислухайтесь до свого серцебиття, закрийте очі ( внутрішнє коло уваги).

  • Відкрийте очі, озирніться довкола

  • ( середнє коло).

  • Розгляньте свої долоні (мале коло).

  • Закрийте очі. Уявіть себе парашутистом під хмарою (велике коло).

  • Уявіть пролісок, що пробивається з-під снігу (мале коло). Відкрийте очі.



КОЛЬОРОПИС

  • Червоний – радісний, захоплений.

  • Оранжевий – радісний, теплий.

  • Жовтий – світлий, приємний.

  • Зелений – спокійний, врівноважений.

  • Синій – незадовільний, сумний.

  • Фіолетовий – тривожний,напружений.

  • Чорний – повний занепад, зневіра.

  • Білий – символізує …?



Символічне значення кольорів на писанках

  • Червоний – радість, весілля.

  • Жовтий – сонце, зірки, місяць.

  • Чорний – земля, ніч, буря.

  • Білий – сніг, зима, день, світло.

  • Коричневий – врожай, земля.

  • Блакитний – небо, повітря, здоров’я.

  • Зелений – воскресіння природи, її багатство.



СЛОВА ЗА ХВИЛИНУ

  • Назвіть якомога більше слів до певної теми ( чесноти, вади, гарні вчинки, погані вчинки).

  • Працюйте в парах: один учень рахує слова, інший називає.

  • Поміняйтесь ролями.



ВПРАВА “ЛОГІКОН”

  • Як християни називають

  • Святого Миколая?

  • Знайди зайве слово:

  • щедрий

  • великий

  • сяйноликий

  • чудотворець

  • розумний

  • заступник



ЕПІГРАФ ДО УРОКУ

  • Немає нічого упорядкованішого, ніж природа.

  • Ціцерон



Чому дерево плаче?

  • Я зірвав квітку – і вона загинула.

  • Я упіймав метелика – і він умер у мене на долоні.

  • І тоді я зрозумів, що торкнутися природи можна тільки серцем…



Мотивація – ключ до пізнання. Людина, що не знає нічого, може навчитися, справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися.



У сучасній інтерпретації процес навчання – це взаємодія вчителя та учнів, у якому учні з допомогою та під керівництвом учителя осягають мотиви своєї пізнавальної діяльності, оволодівають системою наукових знань та формують їх.



Викладання – цілеспрямована діяльність учителя щодо формування в учнів позитивних мотивів навчання, організації сприйняття, осмислення фактів та явищ, забезпечення вміння користуватись отриманими знаннями.



Різні способи мотивації залежать від дидактичної мети та типу уроку



Вправа “Здивуй”

  • Чудо Воскресіння Христового



Вправа “Лови (знайди) помилку ”

  • Апостол Андрій приносить подарунки дітям 19 грудня.

  • Марія – перша княгиня Київської Русі, що стала християнкою.

  • Ясний Місяць – так називали князя Володимира кияни.



РОЗПОВІДЬ ПРИТЧІ

  • Притча – повчальна оповідь, яка дає нам мудрі поради для життя.

  • Притча несе в собі величезний зміст і змушує людей задуматися про багатьох сторонах свого життя й своїх учинків.



ПРИТЧА ПРО ЖАДІБНОГО БАГАТІЯ

  • ПРИТЧА ПРО ЖАДІБНОГО БАГАТІЯ

  • Багатий чоловік в один рік зібрав щедрий врожай і вирішив побудувати великі стодоли, щоб було де зберігати весь свій достаток. Він сподівався чимало років їсти, пити, веселитися. Але Господь звернувся до нього з такими словами: "Безумний! Цієї ж ночі буде забране твоє життя. Кому залишиться все, що ти приготував для себе?.. Так буде з кожним, хто збирає багатство для себе і не збирає багатства Божого".

  • Чого вчить притча?

  • Господь засуджує жадібність. Завжди допомагайте тим, хто бідний. Будьте милосердні до ближнього свого.



Упровадження сучасних інтерактивних методів навчання: робота в парах; робота в групах; 2+2=4; велике коло; мікрофон; мозковий штурм; незакінчені речення.



РЕФЛЕКСІЯ

  • РОЗБІР КЛЮЧОВИХ СЛІВ

  • ВЕЛИКДЕНЬ

  • ВЕЛИКИЙ ДЕНЬ

  • ПАСХА

  • ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОВЕ

  • СВІТЛЕ ВОСКРЕСІННЯ

  • ВОСКРЕСНУТИ

  • ВЕЛИКИЙ ПІСТ

  • ДУХОВНИЙ СОН

  • РОЗГОВІТИСЯ



АНАЛІЗ ІСТОРІЙ І СИТУАЦІЙ

  • Ця форма роботи допомагає проаналізувати і обговорити ситуації, з якими учні, дорослі можуть зіткнутися в житті. Учасники можуть пропонувати варіанти, як насправді міг би вчинити той чи інший персонаж.



РОЛЬОВІ ІГРИ

  • Учитель пропонує зіграти сценки в ролях.

  • Для цього учнів об’єднують у групи й дають випереджальне завдання: вивчити текст ролей, виготовити костюми.

  • На уроці діти демонструють сценки.



Основні принципи організації роботи з батьками:

  • 1) комплексний підхід (спільна робота суспільних організацій церкви, сім’ї, школи)

  • 3) обернений зв’язок (взаємопотреба та взаємодопомога сім’ї та школи)



Правила організації роботи з батьками

  • Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення.

  • Робота з батьками повинна бути цілеспрямованою, планомірною й систематичною.

  • Методи цієї роботи повинні бути взаємозалежні з методами виховання дітей.

  • Психолого-педагогічні методи повинні бути різноманітні, застосовуватись у комплексі.



Форми роботи з батьками:

  • батьківські лекторії сімейні ради, батьківські

  • конференції

  • анкетування, сімейні проекти

  • тестування (спільні роботи дітей і батьків)

  • активне слухання (бесіди, сімейні свята, виставки

  • заохочення батьків до

  • прийняття власних рішень) презентації успішних

  • родин

  • батьківські тренінги

  • (моделювання ситуацій)



Каталог: files -> %D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8 -> %D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%86 %D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%9D%D0%98 2011 -> 1218
%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%86 %D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%9D%D0%98 2011 -> Становище та проблеми дітей з інвалідністю За даними Державного
%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%86 %D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%9D%D0%98 2011 -> Правова освіта учнів: цілі, завдання, шляхи реалізації
%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%86 %D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%9D%D0%98 2011 -> Використання інтерактивних методів навчання на уроках українознавства
%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%86 %D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%9D%D0%98 2011 -> 10 дітей з хронічними захворюваннями
%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%86 %D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%9D%D0%98 2011 -> Культура мислення молодшого школяра
%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%86 %D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%9D%D0%98 2011 -> Науково-методичні засади конструювання змісту курсу біології
1218 -> Правильне мислення


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка