Основні риси епохи Відродження



Дата конвертації16.06.2016
Розмір445 b.
#8203



Основні риси епохи Відродження

  • Основні риси епохи Відродження

  • Хронологічні межі

  • Представників мистецтва

  • Основні твори митців живопису



*Називати основні твори митців Відродження ( в межах програми)

  • *Називати основні твори митців Відродження ( в межах програми)

  • *Класифікувати жанри живопису

  • *Описувати власні почуття від сприйнятого

  • *Обгрунтовувати власну думку щодо світового значення творів епохи Ренесансу



Перехід від середніх віків до Нового часу ;

  • Перехід від середніх віків до Нового часу ;

  • Термін “Відродження “ вперше вжив відомий живописець і архітектор Джорджо Вазарі, він мав на увазі відродження Античності.

  • Хронологічні межі – 14-16ст. ;

  • Батьківщина – Італія ;

  • Гуманістичне світобачення;

  • Ідеал – універсальна людина ;

  • Символ доби – мистецтво ;

  • Видатні митці : Мікеланджело , Донателло , Леонардо да Вінчі , Рафаель





Антропоцентризм

  • Антропоцентризм

  • Гуманізм

  • Модифікація середньовічної християнської традиції

  • Особливе відношення до Античності

  • Нове відношення до світу



  • Проторенесанс ( к.13 -14ст.)

  • Ранній Ренесанс (15 ст.)

  • Високий Ренесанс ( перша третина 16 ст.)

  • Пізній Ренесанс ( 16 ст. )





Леонардо да Вінчі.

  • Леонардо да Вінчі.

  • “Автопортрет”



15 квітня 1452 року народився позашлюбний син нотаріуса Антоніо да Вінчі.

  • 15 квітня 1452 року народився позашлюбний син нотаріуса Антоніо да Вінчі.

  • 1469 - поступає на навчання до Верроккіо- найвідомішого флорентійського художника.

  • 1473- член гільдії художників. Створює костюми і декорації.

  • 1487 – працює над проектом освітлення для Міланського кафедрального собору.

  • 1494 – займається осушенням землі та ландшафтним дизайном в одному із маєтків під Вігевано.



1495-1498 – створення “Таємної вечері”.

  • 1495-1498 – створення “Таємної вечері”.

  • 1502- архітектор і генеральний інженер у Чезаре Борджиа.

  • 1503 – створює картину “ Мона Ліза”, розробляє проект зміни русла річки Арно.

  • 1504- участь у роботі комісії , яка вивчає , де поставити скульптуру “Давида” Мікеланджело, перші ескізи “Леди з лебедем”

  • 1509 – геологічні дослідження в долинах Ломбардії.

  • 1512- вивчає анатомію в університеті Падуї.

  • 1517 – переїзд до палацу короля Франції .

  • 2 травня 1529 – смерть Леонардо.



Живописець

  • Живописець

  • Філософ

  • Скульптор

  • Співак

  • Музикант

  • Віршотворець

  • Теоретик мистецтв

  • Театральний постановник

  • Автор байок

  • Математик





Це полотно називають також портретом Мони Лізи. Зі слів друга Л.да Вінчі , митець виконав на замовлення заможного купця портрет його дружини Мони Лізи. Інші вважали , що це міг бути портрет якоїсь знатної дами. Деякі мистецтвознавці стверджують , що це – автопортрет.

  • Це полотно називають також портретом Мони Лізи. Зі слів друга Л.да Вінчі , митець виконав на замовлення заможного купця портрет його дружини Мони Лізи. Інші вважали , що це міг бути портрет якоїсь знатної дами. Деякі мистецтвознавці стверджують , що це – автопортрет.

  • Це новий портрет , так раніше ніхто не писав ! Художник передав «життя душі», заклавши основи психологічного портрета





(1478-1480)

  • (1478-1480)

  • Санкт – Петербург, Ермітаж

  • Художник домігся чудової єдності композиції , об’єднавши фігури Марії і дитини в нерозривну групу на темному тлі стіни з прорізаним вікном.

  • Живопис ХVст. не знав настільки довершених композиційних рішень







Народився 26 (28) березня 1483 року в Урбіно – помер 6 квітня 1520 року в Римі

  • Народився 26 (28) березня 1483 року в Урбіно – помер 6 квітня 1520 року в Римі



Народився Рафаель 28 березня 1483 року в тоді невеличкому італійському містечку Урбіно. Його батько Джованні Санті був наділений різноманітними талантами , зокрема й живописними. Герцог урбінський мав його за порадника в питаннях мистецтва.

  • Народився Рафаель 28 березня 1483 року в тоді невеличкому італійському містечку Урбіно. Його батько Джованні Санті був наділений різноманітними талантами , зокрема й живописними. Герцог урбінський мав його за порадника в питаннях мистецтва.

  • Коли хлопчику виповнилось 8 років , померла мати , згодом у хаті запанувала мачуха . Розуміючи душевний стан хлопчика, батько кликав його до майстерні , де учні малювали церковні образи, вкривали позолотою зброю й посуд. Тут Рафаель набув перших фахових навичок.



Коли хлопцю виповнилось 11 років , помер батько. Можна уявити , з якою гостротою відчув хлопчик своє сирітство : між ріднею точилися сварки , мачуха позивалася з батьковим братом , справа розглядалася у суді 5 років. У цей час навчається у майстерні славного на всю Італію П’єтро Вануччі , прозваного Перуджіно. У артілі , керованій Перуджино, був не останнім майстром, оскільки брав участь у створенні розписів біржі перуджійської корпорації банкірів. В тому ,що мав він вже тоді певну творчу манеру , переконує його картина “Мадонна Конестабіле”.

  • Коли хлопцю виповнилось 11 років , помер батько. Можна уявити , з якою гостротою відчув хлопчик своє сирітство : між ріднею точилися сварки , мачуха позивалася з батьковим братом , справа розглядалася у суді 5 років. У цей час навчається у майстерні славного на всю Італію П’єтро Вануччі , прозваного Перуджіно. У артілі , керованій Перуджино, був не останнім майстром, оскільки брав участь у створенні розписів біржі перуджійської корпорації банкірів. В тому ,що мав він вже тоді певну творчу манеру , переконує його картина “Мадонна Конестабіле”.





“Мадонна

  • “Мадонна

  • Конестабіле”

  • (1504 )- найраніша із

  • збережених картин













“ Мадонна з Дитям та Святим Іоанном Хрестителем на фоні пейзажу”

  • “ Мадонна з Дитям та Святим Іоанном Хрестителем на фоні пейзажу”

  • Картина має іншу назву “Прекрасна садівниця”



У цій картині Рафаель знаходить власне втілення біблійної теми : картина сповнена розкутого реального відчуття повноти буття. Від чарівної молодої жінки віє спокоєм та щастям раннього материнства. Фігури ніби розчинені у прекрасному пейзажі. Деталі виписані з великою любов’ю та насичені багатьма подробицями. Кольори є свіжими та гармонійними . Червона сукня Марії, зелений плащ , золотаво-рудий пейзаж плавно перетікають у прозору блакить неба з невеликими хмарами. Фігури дітей виглядають світлими силуетами на темному тлі.

  • У цій картині Рафаель знаходить власне втілення біблійної теми : картина сповнена розкутого реального відчуття повноти буття. Від чарівної молодої жінки віє спокоєм та щастям раннього материнства. Фігури ніби розчинені у прекрасному пейзажі. Деталі виписані з великою любов’ю та насичені багатьма подробицями. Кольори є свіжими та гармонійними . Червона сукня Марії, зелений плащ , золотаво-рудий пейзаж плавно перетікають у прозору блакить неба з невеликими хмарами. Фігури дітей виглядають світлими силуетами на темному тлі.



Цей алтарний образ – остання велика робота Рафаеля, присвячена його улюбленій темі – мадонна з Немовлям.

  • Цей алтарний образ – остання велика робота Рафаеля, присвячена його улюбленій темі – мадонна з Немовлям.



Картина “Сикстинська Мадонна” , написана для Сикстинського монастиря у П’яченці на замовлення “чорних монахів”, зображує Богоматір. Слава Мадонни нічим не підкреслена. Вона боса , проте Папа Римський Сикст зустрічає її уклінно , як володичицю, свята Варвара опускає очі з благоговінням , а два янголи спрямовують вгору мрійливо-задумливі погляди. Мадонна йде до людей . Юна та велична, приховуючи в душі якусь тривогу. Вітер перебирає волосся немовляти, чиї очі дивляться на нас з такою силою , ніби воно бачить свою долю і долю всього людства

  • Картина “Сикстинська Мадонна” , написана для Сикстинського монастиря у П’яченці на замовлення “чорних монахів”, зображує Богоматір. Слава Мадонни нічим не підкреслена. Вона боса , проте Папа Римський Сикст зустрічає її уклінно , як володичицю, свята Варвара опускає очі з благоговінням , а два янголи спрямовують вгору мрійливо-задумливі погляди. Мадонна йде до людей . Юна та велична, приховуючи в душі якусь тривогу. Вітер перебирає волосся немовляти, чиї очі дивляться на нас з такою силою , ніби воно бачить свою долю і долю всього людства





Фреска ”Тріумф Галатеї” проникнута духом античної класики з її культом чуттєвої краси. Художник використав сюжет античного міфу про прекрасну німфу, яка відхилила кохання велетня Поліфема.

  • Фреска ”Тріумф Галатеї” проникнута духом античної класики з її культом чуттєвої краси. Художник використав сюжет античного міфу про прекрасну німфу, яка відхилила кохання велетня Поліфема.

  • Оточена тритонами , нереїдами і кружляючими в повітрі амурами , Галатея мчить по хвилях , стоячи на ракушці, яку тягнуть дельфіни. Художнику довелось передати швидкий рух і разом з тим рівновагу і гармонію.



В римській міфології грації – богині , які уособлюють радісне , добре і вічно юне начало в житті , дочки Юпітера, німф і богинь. В давні часи їх зображували в хітонах, а пізніше – оголеними, щоб ніщо не приховувало їхньої краси.

  • В римській міфології грації – богині , які уособлюють радісне , добре і вічно юне начало в житті , дочки Юпітера, німф і богинь. В давні часи їх зображували в хітонах, а пізніше – оголеними, щоб ніщо не приховувало їхньої краси.



Папа Юлій ІІ Вирішив перетворити Ватиканський палац на прижиттєвий пам’ятник своїй особі.

  • Папа Юлій ІІ Вирішив перетворити Ватиканський палац на прижиттєвий пам’ятник своїй особі.

  • Папа змусив Мікеланджело розписати фресками плафон каплиці. Мікеланджело обурився й втік до Флоренції. Тоді Юлій доручає розпис Рафаелю: хай розуміє впертий флорентієць , що не є незамінним майстром

  • 1508 року розписи попередників були безжалісно знищені і Рафаель приступив до роботи ( фрески свого вчителя Перуджино він пожалів)

  • Те , що намалював Рафаель за три роки на стінах папського кабінету стало класикою монументального живопису часів Високого ренесансу.Фреска “Диспут”- одна з його робіт того періоду.











1 . Художня культура. 10-11 класи. Рівень стандарту: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Л.М. Масол , Н. Є . Миропольська.- 2011.

  • 1 . Художня культура. 10-11 класи. Рівень стандарту: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Л.М. Масол , Н. Є . Миропольська.- 2011.

  • 2. Назаренко Н.В., Ковальова І.О… Художня культура:

  • Підручник для 11 кл. – Харків : Оберіг. - 2011.

  • 3. Культура средних веков : 2 Вып. / Сост. Б. Пуришев. М., 1995

  • 4. Искусство стран и народов мира : Краткая художественная энциклопедия : в 5 Т.- М., 1962-1980

  • 5. Кертман Л. История культуры стран Европы и Америки. 1870

  • – 1917.- М., 1987 .

  • 6. Матеріали http://uk.wikipedia.org

  • 7. Ілюстративний матеріал пошукової системи google



Каталог: public -> oipopp -> repository -> dcr
dcr -> Прийменник як службова частина мови Кифорук Оксана Вікторівна
dcr -> Знаходити прислівники в текстах і пояснювати правильність думки; знаходити прислівники в текстах і пояснювати правильність думки
dcr -> Завдання : розкрити роль прислівників у художніх, науково-популярних і ділових текстах
dcr -> Читання “Дощиком”
dcr -> «Квітни мово, наша рідна. Дмитро Білоус. Віра поета в неминуче відродження рідного слова у поезіях \"Вічно жива\" та \"Хліб і слово\"»
dcr -> Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів Мета
dcr -> Ходи більше …бігай. Ходи більше …бігай


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка