ознайомлення з історією виникнення, розвитку тестових технологій та їх сучасним станом
ознайомлення з історією виникнення, розвитку тестових технологій та їх сучасним станом
Як відомо, все у світі має свою історію.
Як відомо, все у світі має свою історію.
ЗАПИТАННЯ ДО АУДИТОРІЇ:
Хто з вас згадає ім’я видатного історика античності, прозваного «батьком історії»?
Ми з’ясували, що таким
Ми з’ясували, що таким
істориком був
Геродо́т Галікарн́аський (грец. Ἡρόδοτος),
(між 490 і 480 до н. е. — бл.425 до н. е.) — давньогрецький історик, названий Цицероном «батьком історії». Один з перших географів і вчених-мандрівників.
Якщо все у світі має свою історію, то
Якщо все у світі має свою історію, то
яка наука вважається зародком майже всіх існуючих нині наук?
Кого з найвидатніших українських філософів XVIII ст. ви знаєте?
Кого з найвидатніших українських філософів XVIII ст. ви знаєте?
Таким філософом, дійсно, був
Григорій Сковорода,
який позначав філософію словом «любомудріє»
۩ бурхливий розвиток гуманітарних і природничих наук є характерною особливістю еліністичної епохи;
۩ бурхливий розвиток гуманітарних і природничих наук є характерною особливістю еліністичної епохи;
۩ правителі фінансували наукові колективи заради подальшого практичного використання науки у військовому ділі, будівництві, мореплавстві тощо;
۩ саме тому особливістю елліністичної науки є її практична спрямованість;
۩ швидкий розвиток науки і її практичне використання сприяли відокремленню науки від філософії;
۩ спостерігається диференціація і спеціалізація наукових дисциплін.
Виділення астрономії своїми працями передбачили видатні
Виділення астрономії своїми працями передбачили видатні
вчені-астрономиАристрах, Ератосфен та Гіппарх,
а засновником науки про рослини вважається Феофраст.
А хто з відомих греків стояв у витоків сучасної медицини та чиїм ім’ям названа клятва студентів, яких посвячують сьогодні у медики?
Дійсно, це так. Ім’я Гіппократа пов’язано з розвитком медицини. І саме його ім’ям названа клятва медиків – «Клятва Гіппократа»
Виокремлення від філософії певних галузей знання продовжувався навіть у XX ст., які інституціалізувалися (утвердилися) в окремі наукові дисципліни (психологія, соціологія, політологія).
Виокремлення від філософії певних галузей знання продовжувався навіть у XX ст., які інституціалізувалися (утвердилися) в окремі наукові дисципліни (психологія, соціологія, політологія).
Таке відокремлення стосується й педагогіки. Вперше педагогіка була вичленена з системи філософських знань на початку XVII ст. англійським філософом і природознавцем Френсісом Беконом та закріплена як наука в працях чешського педагога Яна Амоса Коменського.
Слово «педагогіка» походить від грецького παιδαγωγική, що означає «дітоведення». У Давній Греції «педагог» — раб, який спостерігає за дитиною і відповідає за відвідування нею школи.
Педагогічна думка розвивалася в давньогрецькій, давньосхідній і середньовічній теології і філософії.
Сучасну, науково обгрунтовану педагогіку неможливо уявити без активного використання інструментарію об'єктивних методів вимірювання та оцінювання якісних характеристик, притаманних людині, до яких належить і рівень знань. Такий інструментарій створювався протягом останніх ста років, вдосконалюється й тепер.
Сучасну, науково обгрунтовану педагогіку неможливо уявити без активного використання інструментарію об'єктивних методів вимірювання та оцінювання якісних характеристик, притаманних людині, до яких належить і рівень знань. Такий інструментарій створювався протягом останніх ста років, вдосконалюється й тепер.
Мова йде про тестологію – галузь наукових досліджень, що займається вимірюванням та оцінюванням здібностей людини, яка, виділившись з педагогіки, закономірно перетворилася у самостійну дисципліну.
Слово «тест» походить від англійського test і означає «випробовування», а коріння тестування (тобто перевірки на пригодність до певних функцій) губляться в глибині тисячоліть.
Чому у природі постійно виникає проблема визначення найсильнішого, найрозумнішого, наймудрішого …?
Чому у природі постійно виникає проблема визначення найсильнішого, найрозумнішого, наймудрішого …?
Якщо відповісти стисло, то відповіддю на це питання може бути: боротьба́ за існува́ння — поняття, запроваджене в біологічну науку Чарльзом Дарвіном.
Якщо відповісти стисло, то відповіддю на це питання може бути: боротьба́ за існува́ння — поняття, запроваджене в біологічну науку Чарльзом Дарвіном.
Внаслідок боротьби за існування, яка в багатьох випадках виникає у зв'язку з невідповідністю між засобами існування (кількість їжі, води, світла, місця та ін.) і швидким збільшенням кількості особин рослинного і тваринного світу, відбувається природний добір. З вчення Дарвіна про природний добір випливає, що в природі виживають найбільш пристосовані [організм]и, але не обов'язково з найскладнішою будовою. Так, за підрахунками Дарвіна, за умови виживання і розмноження всіх дитинчат, що з'явилися на світ, пара слонів — один з видів ссавців, що повільно розмножуються, — через 750 років залишила б 19 млн. нащадків
Але були намагання й іншими способами влаштувати організацію суспільства.
Але були намагання й іншими способами влаштувати організацію суспільства.
Три тисячі років тому в Китаї існували системи прийому на службу до армії. Через кожні три роки усі КИТАЙСЬКІ чиновники мали особисто скласти іспит з шести видів “мистецтв”: музики; стрільби з луку; верхової їзди; вміння писати; вміння рахувати; знання ритуалів і церемоній.
Також оцінювалася поведінка чиновника у побуті.
Ті, хто краще за інших справлявся із завданнями (а таких набиралося не більше 5% від загальної кількості абітурієнтів, що побічно свідчить про складність конкурсних завдань), удостоювалися першого вченого ступеня та отримували право складати іспити на другий, а потім третій ступінь. Таким чином, лише незначна частина абітурієнтів, які склали всі три іспити, могла розраховувати на отримання державної посади. При цьому вони починали свою кар’єру з самого низького рівня, провінційного рівня. Конкурсний спосіб комплектації апарата державних службовців склався в Китаї в середині минулого тисячоліття і у незмінному вигляді проіснував до початку ХХ століття.
У стародавньому Вавилоні застосовувалися різноманітні випробовування, що дозволяли перевіряти здібності людей і отримані ними знання щодо оволодіння професією писаря. Ця професія вимагала певних знань не лише з граматики, а й з арифметики, кваліметрії (англ. qualimetry, нім. Qualimetrie) — наука про вимірювання якості об'єктів, вивчає та реалізує методи і засоби кількісної оцінки якості продукції).
У стародавньому Вавилоні застосовувалися різноманітні випробовування, що дозволяли перевіряти здібності людей і отримані ними знання щодо оволодіння професією писаря. Ця професія вимагала певних знань не лише з граматики, а й з арифметики, кваліметрії (англ. qualimetry, нім. Qualimetrie) — наука про вимірювання якості об'єктів, вивчає та реалізує методи і засоби кількісної оцінки якості продукції).
З появою освітніх навчальних закладів виникла необхідність визначення рівня знань тих, хто навчається і навчає.
З появою освітніх навчальних закладів виникла необхідність визначення рівня знань тих, хто навчається і навчає.
У XII ст. виникають нові освітні заклади – університети (universitas — сукупність, об'єднання) — співтовариство тих, хто вчить і хто вчиться, були відкриті для всіх бажаючих. У перекладі з латинської ця назва означає корпорація. Учні називалися студентами, що з латинської означає старанно вчитися.
Серед перших були засновані університети в Болоньї (1158 р., Італія), Оксфорді (1168 р., Англія), Кембриджі (1209 р., Англiя), Парижі (1253 р., Франція), Празі (1348 р., Чехія), Кракові (1364 р., Польща) та iн. На 1500-й р. у Європі нараховувалося уже 65 університетів. В часи Середньовіччя європейські університети ввели системи іспитів.
Система оцінки знань і поведінки учнів у балах веде свій початок від єзуїтських шкіл XVI-XVII століть.
Система оцінки знань і поведінки учнів у балах веде свій початок від єзуїтських шкіл XVI-XVII століть.
Перша така система оцінок виникла в Німеччині. Вона складалася з трьох балів, кожен з яких означав розряд.
Всі учні розподілялися за розрядами, що позначилися цифрами.
Відповідно до цих розрядів учні ділилися на кращих, середніх і гірших.
Одиниця мала значення вищої оцінки.
І нині в школах Угорщини, Німеччини зберігається відлік балів від одиниці – найвищого балу.
Тестування (від англійського «testing» - випробування) вперше почало використовуватися Джорджем Фішером для перевірки рівня знань учнів за допомогою оригінильних спеціальних книг («scale books»), які з'явилися ще у 1864 році у Великобританії. Ці книги можна вважати першими зразками шкільних тестів успішності.
Тестування (від англійського «testing» - випробування) вперше почало використовуватися Джорджем Фішером для перевірки рівня знань учнів за допомогою оригінильних спеціальних книг («scale books»), які з'явилися ще у 1864 році у Великобританії. Ці книги можна вважати першими зразками шкільних тестів успішності.
уведено в науку термін «тест» (Дж. М. Кеттел);
уведено в науку термін «тест» (Дж. М. Кеттел);
розроблено комплекс вимог щодо проведення експерименту з використання тестових завдань;
поява нового напряму в тестовому руслі – педагогічного;
розпочато масове тестування в школах;
розроблено таблиці з перевірки знань, умінь і навичок з орфографії (1894 р. американець Дж.Райс);
розроблено серію арифметичних тестів (М. Стоун у 1908 р. надрукував перший тест з арифметики);
підготовлено письмовий тест з мови (1902 р.);
розроблено перші зразки шкільних тестів успішності .
розроблено інструментарій для вимірювання освітянських продуктів
розроблено інструментарій для вимірювання освітянських продуктів
створення та використання тестів інтелектуального розвитку;
створення та використання педагогічних тестів, призначених для оцінки академічних здібностей та знань учнів.
створення перших стандартизованих педагогічних тестів, призначених для оцінювання академічних знань (1904 р. Колумбійський університет);
визначено основні цілі тестування; диференційовано тести на індивідуальні та групові (Дж. Орлеанс, Г. Сілі, «Об’єктивні тести», 1905 р.);
розроблено перші групові тести (В. Пайл, Р. Пінтер);
розроблено й опубліковано тести з усіх навчальних предметів (1915 р.);
розроблено й опубліковано тести з усіх навчальних предметів (1915 р.);
затверджено тестування як об’єктивний метод оцінювання навчальних досягнень учнів в освіті США (1914 р.);
запропоновано класифікацію тестів:
мовні тести;
немовні тести;
комбіновані науково-педагогічні тести (Р. Пінтер «Тестування за певним рівнем розумового розвитку. Методи та результати», 1925 р.);
відбувається розвиток прогностичного тестування (Т. Келлей,
П. Сімондза «Педагогічне керівництво»);
на Міжнародній комісії з психотехнічної термінології (1932 р.) запроваджено термін «валідність»;
розроблено метод факторного аналізу для виявлення й установлення взаємозв’язку поведінки та здібностей індивіда (Ч. Спірмен);
розроблено метод факторного аналізу для виявлення й установлення взаємозв’язку поведінки та здібностей індивіда (Ч. Спірмен);
заснування центрів тестування:
Служба тестування в освіті (Educational Testing Service – ETS) у 1947 р., метою якої є визначення вербальних і математичних здібностей випускників шкіл, яка працює над розробкою тестових завдань для SAT I (Reasoning Tests) – «Тест роздумів» і SAT II (Subject Tests) – «Тест предметний» та корпорації для тестування абітурієнтів;
АСТ (American Collage Testing Program) у 1959 р. для визначення рівня навченості із загальноосвітніх дисциплін та GRE (Graduate Record Examination) – вступні іспити до аспірантури;
розвиток міжнародних програм тестування, метою яких є відбір студентів з різних країн світу для навчання в коледжах і вищих навчальних закладах США
У передових зарубіжних країнах прижилася рейтингова система контролю знань школярів і студентів. Це своєрідне продовжене і поглиблене тестування, збільшення мотиваційних можливостей і об'єктивності оцінки знань.
У передових зарубіжних країнах прижилася рейтингова система контролю знань школярів і студентів. Це своєрідне продовжене і поглиблене тестування, збільшення мотиваційних можливостей і об'єктивності оцінки знань.
На сучасному етапі розвитку комп'ютерної техніки найпоширенішими формами тестування вважаються комп'ютерне анкетування та комп'ютерне тестування. Але проблема вдосконалення форм тестування є актуальною і у США, де, як вже визначалося, національний комітет контролю знань проводить роботи з переходу від комп'ютерного анкетування до комп'ютерного тестування .
На сучасному етапі розвитку комп'ютерної техніки найпоширенішими формами тестування вважаються комп'ютерне анкетування та комп'ютерне тестування. Але проблема вдосконалення форм тестування є актуальною і у США, де, як вже визначалося, національний комітет контролю знань проводить роботи з переходу від комп'ютерного анкетування до комп'ютерного тестування .
В останні роки тестування починає широко використовуватися також і в європейських країнах (Німеччина, Швеція, Норвегія, Великобританія та інші).
В останні роки тестування починає широко використовуватися також і в європейських країнах (Німеччина, Швеція, Норвегія, Великобританія та інші).
Міжнародна асоціація з оцінки шкільної успішності (ІЕА)
Міжнародна асоціація з оцінки шкільної успішності (ІЕА)
Компанія PROMETRIC надає послуги у галузі автоматизованого тестування і керує роботою понад 3500 центрів тестування, що розташовані у 140 країнах світу.
Компанія Virtual University Enterprises (VUE, створена в 1997 р.) має 2500 центрів тестування в 110 країнах світу.
У 1925 році при педологічному відділі Інституту методів шкільної роботи була створена спеціальна тестова комісія.
У 1925 році при педологічному відділі Інституту методів шкільної роботи була створена спеціальна тестова комісія.
Навесні 1926 року вона створила стандартизовані тести з природознавства, суспільствознавства, рахунку, розв’язання задач, знання географічної карти, на розуміння читання і правопису. В основу були покладені американські зразки тестів. До цих тестів додавались інструкції і особова картка для обліку прогресу учня.
Розроблення і використання тестів головним чином відбувалося в дослідницьких цілях на обмежених контингентах учнів, як правило, з використанням зарубіжних зразків і в основному в сфері психологічних досліджень
Розроблення і використання тестів головним чином відбувалося в дослідницьких цілях на обмежених контингентах учнів, як правило, з використанням зарубіжних зразків і в основному в сфері психологічних досліджень
Тестування як метод вимірювання знань почав використовуватися у військових училищах Міністерства оборони, Міністерства внутрішніх справ та інших спеціальних навчальних закладах.
Тестування як метод вимірювання знань почав використовуватися у військових училищах Міністерства оборони, Міністерства внутрішніх справ та інших спеціальних навчальних закладах.
У 90-ті роки радянська система освіти починає прилучатися до міжнародних моніторингових досліджень, зокрема включається в обстеження природничо-математичної освіти за програмою ТIMSS.