Перший рівень – директор школи. Цей рівень визначає стратегічні напрями розвитку школи.
Перший рівень – директор школи. Цей рівень визначає стратегічні напрями розвитку школи.
Другий рівень – заступники директора школи, шкільний психолог, соціальний педагог, а також органи і об'єднання, що беруть участь у громасько-державному управлінні школою.
Третій рівень – вчителі, вихователі, класні керівники. Всі вони виконують управлінські функції по відношенню до учня.
Четвертий рівень – учні, органи класного і загальношкільного самоврядування.
В психологічному словнику
поняття “професіоналізм” трактується як
інтегральна характеристика людини, що передбачає наявність високого рівня здійснення його професійної діяльності та життєву зрілість його особистості
Професіоналізм
можна розглядати як вершину майстерності в професії, як творчу самореалізацію спеціаліста.
Здатність працювати самостійно без постійного керівництва.
Здатність працювати самостійно без постійного керівництва.
Здатність брати на себе відповідальність за власною ініціативою.
Здатність проявляти ініціативу.
Готовність помічати проблеми та шукати шляхи їх вирішення.
Уміння аналізувати нові ситуації
Здатність безконфліктно працювати з іншими людьми
Здатність опановувати нові знання за власною ініціативою
Сорочан Т.М. визначає професіоналізм управлінської діяльності керівника навчального закладу як
сукупність компетенцій, які дозволяють суб'єкту (керівнику закладу ) професійно здійснювати управлінську діяльність у сучасних соціально-економічних умовах з урахуванням особливостей об'єкту управління, пов'язаних із вирішенням педагогічних завдань
(вихованням і розвитком особистості дітей)
функціональна компетенція, яка полягає у відтворенні традиційного управлінського циклу та володіння вміннями здійснювати управлінські функції;
функціональна компетенція, яка полягає у відтворенні традиційного управлінського циклу та володіння вміннями здійснювати управлінські функції;
соціально-педагогічна компетенція, яка полягає в управлінні навчальним закладом як соціальною системою;
інноваційна компетенція – спрямованість на розвиток педагогічної і виховної системи навчального закладу шляхом опанування інновацій;
фасилітативна компетенція – спрямування творчої діяльності педагогів на створення оригінальної освітньої практики в закладі
Здатність мислити комплексно (управляти взаємодією)
Здатність мислити комплексно (управляти взаємодією)
Особистісна цілісність (перш, ніж керувати іншими, треба вміти керувати та управляти собою)
Передбачуваність
Здатність витримувати стреси
Уміння передавати інформацію
Ефективне управління часом
Оптимізм
Вміння бути політиком
Система управлінських дій заступника директора з навчально-виховної роботи
Система управлінських дій заступника директора з навчально-виховної роботи
Організовує і контролює процес навчання школярів, їх загальноосвітню і трудову підготовку, всебічний розвиток і поведінку.
Контролює виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь і навичок учнів; контролює стан викладання шкільних предметів
Здійснює керівництво методичною роботою з учителями школи.
Складає і контролює розклад уроків, графіки факультативних і гурткових занять, контрольних, проведення лабораторних робіт,навчальних екскурсій.
Відповідає за звітність із питань навчально-виховного процесу.
Організовує методичну роботу предметних комісій та методичних об'єднань, діяльність шкіл ефективного досвіду кращих педагогів.
Контролює роботу шкільної бібліотеки, роботу психологічної служби школи
Простір як інформаційне поле – реалізація управлінських функцій обмежена законами, постановами, стандартами.
Простір як інформаційне поле – реалізація управлінських функцій обмежена законами, постановами, стандартами.
Простір як поле професійної взаємодії – система професійної взаємодії з позицій суб’єкт-суб’єктного підходу в педагогічному колективі.
Простір як сукупність матеріальних ресурсів – можливість оцінити наявність або брак необхідних ресурсів; пошук або проектування нових.
Розуміння компетентності у відповідності з Національною рамкою кваліфікацій
Розуміння компетентності у відповідності з Національною рамкою кваліфікацій
здатність особи до виконання певного виду діяльності, що виражається через знання, розуміння, уміння, цінності, інші особисті якості;
Компетентність є результатом
набуття компетенцій
Знання основ науки про управління, володіння технологіями управління соціальними системами; уміння проектувати цілі, планувати, організовувати, коректувати, аналізувати результати освітнього процесу в системах різного рівня: учитель-учень; учитель-учитель; учитель-заступник директора; учитель-предметне м/о.
Знання основ науки про управління, володіння технологіями управління соціальними системами; уміння проектувати цілі, планувати, організовувати, коректувати, аналізувати результати освітнього процесу в системах різного рівня: учитель-учень; учитель-учитель; учитель-заступник директора; учитель-предметне м/о.
Орієнтація у загальних питання методології навчання; знання сучасних технологій навчання і виховання, уміння застосовувати ці знання у проектуванні реального освітнього середовища.
Теоретичні знання в області психології та психофізіології пізнавальних процесів учнів, уміння використовувати ці знання у конструюванні освітнього простору.
4. Уміння працювати з інформацією; володіння навичками роботи з медіатехнологіями.
4. Уміння працювати з інформацією; володіння навичками роботи з медіатехнологіями.
5.Теоретичні знання в сфері проектування здоров’язберегаючого освітнього середовища.
Володіння прийомами ефективного спілкування, здатність аналізувати і коректувати різні види взаємодії між учасниками освітнього процесу; здатність навчити прийомам ефективного спілкування.
Уміння транслювати й організовувати трансляцію ефективного досвіду вчителів. Уміння узагальнювати свою роботу у вигляді звітів, виступів, статей тощо.
Уміння планувати, організовувати, проводити й аналізувати мікродослідження, педагогічний пілотний експеримент.
Володіння навичками постійного професійного самовдосконалення; уміння підтримувати процес саморозвитку і самовизначення всіх суб'єктів освітнього простору.
Відповідно до Національної рамки кваліфікацій
Відповідно до Національної рамки кваліфікацій
у системі підвищення кваліфікації виділяють такі компетентності заступника директора з навчально-виховної роботи:
нормативно-правова компетентність
управлінська компетентність
дидактична компетентність
психологічна компетентність
комунікативна компетентність
інформаційна компетентність
лідерська компетентність
Організує роботу навчального закладу
Організує роботу навчального закладу
Створює умовидля продуктивної праці педагогів і учнів
Контролю роботувсіх підрозділів навчального закладу
Створює та поповнюєматеріальну базу навчального закладу
Формує імідж та організаційну культуру навчального закладу
це комплексна характеристика управлінця-професіонала, яка включає і знання, і вміння, і психологічні характеристики, і певні особистісні якості.