Перший рівень – директор школи. Цей рівень визначає стратегічні напрями розвитку школи



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.



Перший рівень директор школи. Цей рівень визначає стратегічні напрями розвитку школи.

  • Перший рівень директор школи. Цей рівень визначає стратегічні напрями розвитку школи.

  • Другий рівень заступники директора школи, шкільний психолог, соціальний педагог, а також органи і об'єднання, що беруть участь у громасько-державному управлінні школою.

  • Третій рівень – вчителі, вихователі, класні керівники. Всі вони виконують управлінські функції по відношенню до учня.

  • Четвертий рівень – учні, органи класного і загальношкільного самоврядування.



  • В психологічному словнику

  • поняття “професіоналізм” трактується як

  • інтегральна характеристика людини, що передбачає наявність високого рівня здійснення його професійної діяльності та життєву зрілість його особистості 



  • Професіоналізм

  • можна розглядати як вершину майстерності в професії, як творчу самореалізацію спеціаліста.



Здатність працювати самостійно без постійного керівництва.

  • Здатність працювати самостійно без постійного керівництва.

  • Здатність брати на себе відповідальність за власною ініціативою.

  • Здатність проявляти ініціативу.

  • Готовність помічати проблеми та шукати шляхи їх вирішення.

  • Уміння аналізувати нові ситуації

  • Здатність безконфліктно працювати з іншими людьми

  • Здатність опановувати нові знання за власною ініціативою

  • Уміння приймати рішення на основі правильних суджень

  • Дж. Равен



  • Сорочан Т.М. визначає професіоналізм управлінської діяльності керівника навчального закладу як

  • сукупність компетенцій, які дозволяють суб'єкту (керівнику закладу ) професійно здійснювати управлінську діяльність у сучасних соціально-економічних умовах з урахуванням особливостей об'єкту управління, пов'язаних із вирішенням педагогічних завдань

  • (вихованням і розвитком особистості дітей)



функціональна компетенція, яка полягає у відтворенні традиційного управлінського циклу та володіння вміннями здійснювати управлінські функції;

  • функціональна компетенція, яка полягає у відтворенні традиційного управлінського циклу та володіння вміннями здійснювати управлінські функції;

  • соціально-педагогічна компетенція, яка полягає в управлінні навчальним закладом як соціальною системою;

  • інноваційна компетенціяспрямованість на розвиток педагогічної і виховної системи навчального закладу шляхом опанування інновацій;

  • фасилітативна компетенціяспрямування творчої діяльності педагогів на створення оригінальної освітньої практики в закладі



Здатність мислити комплексно (управляти взаємодією)

  • Здатність мислити комплексно (управляти взаємодією)

  • Особистісна цілісність (перш, ніж керувати іншими, треба вміти керувати та управляти собою)

  • Передбачуваність

  • Здатність витримувати стреси

  • Уміння передавати інформацію

  • Ефективне управління часом

  • Оптимізм

  • Вміння бути політиком



Система управлінських дій заступника директора з навчально-виховної роботи

  • Система управлінських дій заступника директора з навчально-виховної роботи

  • Організовує і контролює процес навчання школярів, їх загальноосвітню і трудову підготовку, всебічний розвиток і поведінку.

  • Контролює виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь і навичок учнів; контролює стан викладання шкільних предметів

  • Здійснює керівництво методичною роботою з учителями школи.

  • Складає і контролює розклад уроків, графіки факультативних і гурткових занять, контрольних, проведення лабораторних робіт,навчальних екскурсій.

  • Відповідає за звітність із питань навчально-виховного процесу.

  • Організовує методичну роботу предметних комісій та методичних об'єднань, діяльність шкіл ефективного досвіду кращих педагогів.

  • Контролює роботу шкільної бібліотеки, роботу психологічної служби школи



Простір як інформаційне поле – реалізація управлінських функцій обмежена законами, постановами, стандартами.

  • Простір як інформаційне поле – реалізація управлінських функцій обмежена законами, постановами, стандартами.

  • Простір як поле професійної взаємодії – система професійної взаємодії з позицій суб’єкт-суб’єктного підходу в педагогічному колективі.

  • Простір як сукупність матеріальних ресурсів – можливість оцінити наявність або брак необхідних ресурсів; пошук або проектування нових.



Розуміння компетентності у відповідності з Національною рамкою кваліфікацій

  • Розуміння компетентності у відповідності з Національною рамкою кваліфікацій

    • здатність особи до виконання певного виду діяльності, що виражається через знання, розуміння, уміння, цінності, інші особисті якості;
    • Компетентність є результатом
    • набуття компетенцій


Знання основ науки про управління, володіння технологіями управління соціальними системами; уміння проектувати цілі, планувати, організовувати, коректувати, аналізувати результати освітнього процесу в системах різного рівня: учитель-учень; учитель-учитель; учитель-заступник директора; учитель-предметне м/о.

  • Знання основ науки про управління, володіння технологіями управління соціальними системами; уміння проектувати цілі, планувати, організовувати, коректувати, аналізувати результати освітнього процесу в системах різного рівня: учитель-учень; учитель-учитель; учитель-заступник директора; учитель-предметне м/о.

  • Орієнтація у загальних питання методології навчання; знання сучасних технологій навчання і виховання, уміння застосовувати ці знання у проектуванні реального освітнього середовища.

  • Теоретичні знання в області психології та психофізіології пізнавальних процесів учнів, уміння використовувати ці знання у конструюванні освітнього простору.



4. Уміння працювати з інформацією; володіння навичками роботи з медіатехнологіями.

  • 4. Уміння працювати з інформацією; володіння навичками роботи з медіатехнологіями.

  • 5. Теоретичні знання в сфері проектування здоров’язберегаючого освітнього середовища.

  • Володіння прийомами ефективного спілкування, здатність аналізувати і коректувати різні види взаємодії між учасниками освітнього процесу; здатність навчити прийомам ефективного спілкування.

  • Уміння транслювати й організовувати трансляцію ефективного досвіду вчителів. Уміння узагальнювати свою роботу у вигляді звітів, виступів, статей тощо.

  • Уміння планувати, організовувати, проводити й аналізувати мікродослідження, педагогічний пілотний експеримент.

  • Володіння навичками постійного професійного самовдосконалення; уміння підтримувати процес саморозвитку і самовизначення всіх суб'єктів освітнього простору.



Відповідно до Національної рамки кваліфікацій

  • Відповідно до Національної рамки кваліфікацій

  • у системі підвищення кваліфікації виділяють такі компетентності заступника директора з навчально-виховної роботи:

  • нормативно-правова компетентність

  • управлінська компетентність

  • дидактична компетентність

  • психологічна компетентність

  • комунікативна компетентність

  • інформаційна компетентність

  • лідерська компетентність



Організує роботу навчального закладу

  • Організує роботу навчального закладу

  • Створює умови для продуктивної праці педагогів і учнів

  • Контролю роботу всіх підрозділів навчального закладу

  • Створює та поповнює матеріальну базу навчального закладу

  • Формує імідж та організаційну культуру навчального закладу



  • це комплексна характеристика управлінця-професіонала, яка включає і знання, і вміння, і психологічні характеристики, і певні особистісні якості.







Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка