5 – 8 класи – використання окремих елементів аналізу
9 – 11 класи – аналіз твору
Творчі усні та письмові роботи учнів
Творчі усні та письмові роботи учнів
Мета: навчити учнів узагальнювати й використовувати здобуті на попередніх етапах роботи знання – самостійно давати оцінку окремим частинам і всьому твору в цілому; мати власне судження про вчинки дійових осіб; спираючись на зміст і форму художнього твору, розвивати навички усного та писемного мовлення.
Аналіз – розклад, розбір, розслід, метод наукового дослідження предметів, явищ та іншого через розклад, розчленування їх подумки на складові частини; протилежне синтезу; розгляд чогось; визначення складу та властивостей якоїсь речовини, дослідження їх.
Аналіз – розклад, розбір, розслід, метод наукового дослідження предметів, явищ та іншого через розклад, розчленування їх подумки на складові частини; протилежне синтезу; розгляд чогось; визначення складу та властивостей якоїсь речовини, дослідження їх.
“Вчити учнів аналізувати художній твір означає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити аргументовані висновки; синтезувати окремі частини, щоб побачити твір у цілому: відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обґрунтовану оцінку”.
(Л. Ф. Мірошниченко)
Прийоми аналізу – це засоби осмислення художнього твору
Прийоми аналізу – це засоби осмислення художнього твору
зіставлення текстів з творами інших видів мистецтва.
“Вчити учнів аналізувати твір – означає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити аргументовані висновки; синтезувати окремі частини, щоб побачити твір у цілому: відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обгрунтовану оцінку”.
“Вчити учнів аналізувати твір – означає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити аргументовані висновки; синтезувати окремі частини, щоб побачити твір у цілому: відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обгрунтовану оцінку”.
Література:
Література:
Мірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах/ Л. Ф. Мірошниченко. – К.:”Вища школа”, 2007. – 415 с.
Штейнбук Ф. М. Методика викладання зарубіжної літератури в школі/ Ф. М. Штейнбук. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 280 с.