підвищення ефективності своєї самоосвітньої діяльності та рівня методичної культури;
підвищення ефективності своєї самоосвітньої діяльності та рівня методичної культури;
систематизація навчальних матеріалів і напрацювань для представлення результатів своєї праці;
визначення рівня своїх професійних досягнень та наступних цілей подальшого професійного вдосконалення.
«Сильним, досвідченим стає педагог, який вміє аналізувати свою працю»
«Сильним, досвідченим стає педагог, який вміє аналізувати свою працю»
(В. Сухомлинський)
Вихователь - важлива людина в житті кожного. Він працює з найціннішим - особистістю. І від того, який у дитини вихователь, залежить і те, як вона проведе свої кращі дитячі роки. Тож вихователь не тільки виховує, він допомагає, скеровує, вчить, підказує, шукає... Така доля вихователя. Бути вихователем, - значить бути обізнаним в різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною. Кожна дитина - це маленький всесвіт, і, правильно підібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для вихователя є досягнення його учнів, їх життя, і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ. Це прекрасно, коли вихователь може бути порадником, провідником і володарем скарбниці знань. Метою моєї роботи є забезпечення максимального розвитку кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та створення умов для нормального духовного , розумового та фізичного вдосконалення.
Вихователь - важлива людина в житті кожного. Він працює з найціннішим - особистістю. І від того, який у дитини вихователь, залежить і те, як вона проведе свої кращі дитячі роки. Тож вихователь не тільки виховує, він допомагає, скеровує, вчить, підказує, шукає... Така доля вихователя. Бути вихователем, - значить бути обізнаним в різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною. Кожна дитина - це маленький всесвіт, і, правильно підібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для вихователя є досягнення його учнів, їх життя, і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ. Це прекрасно, коли вихователь може бути порадником, провідником і володарем скарбниці знань. Метою моєї роботи є забезпечення максимального розвитку кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та створення умов для нормального духовного , розумового та фізичного вдосконалення.
Я вважаю, вихователь - це моя стежина в цьому житті. Тільки в цій роботі я бачу себе, і не уявляю як можна жити не бачачи ясних дитячих очей, лагідних усмішок, без радощів перших успіхів. Це моє покликання.
«Рідна мова – могутній засіб
«Рідна мова – могутній засіб
для розвитку дитини»
Однією з невід’ємних складових навчально-виховного процесу в дитячому дошкільному закладі є навчання дітей мовлення. Не треба нікому довго пояснювати, яким важливим для людини є дар слова. Слово відтворює світ всередині самої людини. І дуже важливо допомогти дитині якомога успішніше оволодіти цим даром. Щоб дитина прийшла до школи з добре розвиненим мовленням, треба з нею якомога частіше грати в те, що сприяє розвитку мовлення, мислення, фантазії.
Однією з невід’ємних складових навчально-виховного процесу в дитячому дошкільному закладі є навчання дітей мовлення. Не треба нікому довго пояснювати, яким важливим для людини є дар слова. Слово відтворює світ всередині самої людини. І дуже важливо допомогти дитині якомога успішніше оволодіти цим даром. Щоб дитина прийшла до школи з добре розвиненим мовленням, треба з нею якомога частіше грати в те, що сприяє розвитку мовлення, мислення, фантазії.
Дитині молодшого дошкільного віку, а іноді й у більш старшому віці часом важко одразу відтворити почуте слово і чітко вимовити звуки в ньому, не порушити складову структуру слова. Відомо, що чіткість та чистота мовлення залежать від багатьох факторів:
Дитині молодшого дошкільного віку, а іноді й у більш старшому віці часом важко одразу відтворити почуте слово і чітко вимовити звуки в ньому, не порушити складову структуру слова. Відомо, що чіткість та чистота мовлення залежать від багатьох факторів:
Від стану і рухливості артикуляційного апарату;
Розвитку мовного дихання;
Розвитку дикції.
У середньому дошкільному віці мовленнєві вміння дітей помітно вдосконалюються. Саме в цей період у житті дитини відбувається інтенсивне ознайомлення її зі смисловою стороною слова. Діти все детальніше розуміють,що слово означає якийсь предмет,його ознаку,дію,явища,а також те, що кожна мовна одиниця – слово – складається із звуків,які вимовляються в потрібній послідовності. Про те, одним із важливих напрямків роботи продовжує залишатися діяльність по уточненню та закріпленню вимови окремих звуків. У цьому нам допоможе навчання вимовляти скоромовки, чистомовки, чітко та виразно читати не великі віршики.
У середньому дошкільному віці мовленнєві вміння дітей помітно вдосконалюються. Саме в цей період у житті дитини відбувається інтенсивне ознайомлення її зі смисловою стороною слова. Діти все детальніше розуміють,що слово означає якийсь предмет,його ознаку,дію,явища,а також те, що кожна мовна одиниця – слово – складається із звуків,які вимовляються в потрібній послідовності. Про те, одним із важливих напрямків роботи продовжує залишатися діяльність по уточненню та закріпленню вимови окремих звуків. У цьому нам допоможе навчання вимовляти скоромовки, чистомовки, чітко та виразно читати не великі віршики.
У дитини старшого дошкільного віку відбувається з одного боку,активізація та збагачення словника, а з іншого – значне удосконалення артикуляційного апарата,який уже здатен для вимови найскладніших звуків.
У дитини старшого дошкільного віку відбувається з одного боку,активізація та збагачення словника, а з іншого – значне удосконалення артикуляційного апарата,який уже здатен для вимови найскладніших звуків.
П’ятирічна дитина поступово оволодіває граматичною будовою рідної мови,починає вживати в мовленні різноманітні граматичні форми; нові для неї частини мови,досить складні синтаксичні конструкції,розвивається її фонематичний слух,зокрема,здатність розрізняти звуки та правильно вимовляти їх. Діти вже здатні виявити н слух наявність чи відсутність певного звука у слові.
У цьому зв’язку виходять на якісно новий рівень завдання по мовленнєвому розвитку дитини.
Вправи на звуковий склад слова:
« Відгадай слово! »
…ак - лак,рак,мак;
…анка – ланка,сапка,шапка;
…уб – дуб,зуб;
…ава – пава,ґава,лава;
…ірка – зірка,гірка,мірка.
« Знайди пропущені звуки в словах віршика! »
« Котиків - …оркотиків ря…но на …ербі»;
« Ой місяць …ічень кличе мороза. Морозить лице,щипає …оса»!;
« …журавель для баранця,накосив …стіжок сінця»!
Вправа № 1
Вправа № 1
"Назви слова"
(для розвитку слухового диференціювання).
Завдання № 1.
"Назви якомога більше слів, які починаються на звук А" (Т, О, Р, К і т.д.).
Завдання № 2.
"Назви якомога більше слів, які закінчуються на звук П" (І, О, З, Л і т.д.).
Завдання № 3.
"Назви якомога більше слів, в середині яких є звук Л" (Н, Е, Г, Б, Ф і т.д.).
Вправа № 3
Вправа № 3
"Граємо зі словом"
(навчання звуковому виглядом слова)
Завдання № 1.
"Придумай слово, яке починається / закінчується на такий же звук, як і в слові" жаба "," прапор "," стіл "і т.д.".
Завдання № 2.
"Назви, який звук перший / останній в слові" промінь "," сила "," диван "і т.д.".
Завдання № 3.
"Назви всі звуки по порядку в слові" небо "," хмара "," дах "і т.д.".
Завдання № 4.
"Який звук у слові" рибка "стоїть другим, четвертим, першим, третім? (Стілець, килим, черепашка, хмара) і т.д.".
Гра «Інтерв'ю»
Гра «Інтерв'ю»
Спочатку познайомте дітей з новими словами.
Інтерв'ю - бесіда, призначена для передачі по радіо, телебаченню або в газеті. Репортер - той, хто задає питання. Респондент - той, хто відповідає на запитання.
Треба навчити дітей сміливо говорити в мікрофон. Для цього попросіть дітей по черзі що-небудь сказати в мікрофон, хоча б порахувати до 10 прямим і зворотним рахунком. Потім між дітьми розподіляються ролі. Обговорюються можливі теми. Настроюється магнітофон.
Репортери починають задавати питання. Потім бесіду колективно прослуховують і обговорюють.
Можливі теми: обговорення походу в театр і переглянутої п'єси; обговорення свята, виставки малюнків, цікавої книги, самого цікавого події за тиждень.
Варіанти гри:
1) вихователь інтерв'ює хлопців;
2) діти беруть інтерв'ю у вихователя;
3) батьки опитують дитини;
4) дитина бере інтерв'ю у батьків.
З групи дітей вибирається один ведучий, інші сідають на стільці, вони повинні відгадувати. Учитель має велику коробку, в якій лежать маленькі картинки із зображенням різних предметів (можна використовувати картинки від дитячого лото).
Ведучий підходить до вчителя і бере одну з картинок. Не показуючи її іншим дітям, він описує предмет, намальований на ній. Діти пропонують свої версії.
Наступним ведучим стає той, хто перший відгадав правильну відповідь.
Мова – це наша національна ознака, у мові – наша культура, ступінь нашої свідомості. Саме тому загальною основою навчання і виховання дітей у дошкільних навчальних закладах є рідна мова. Завдання навчання дітей рідній мові акумулюються в Програмах навчання і виховання дітей у ДНЗ та Базовому компоненті дошкільної освіти. У Базовому компоненті зазначено, що "дитина на кінець дошкільного віку повинна вміти будувати всі типи простих і складних речень; володіти монологічним мовленням; бути здатною висловити свою думку чітко, логічно, образно, переконливо; вміти самостійно складати розповіді: описові, сюжетні, творчі; переказувати художні тексти; складати розповіді як за планом вихователя,
Мова – це наша національна ознака, у мові – наша культура, ступінь нашої свідомості. Саме тому загальною основою навчання і виховання дітей у дошкільних навчальних закладах є рідна мова. Завдання навчання дітей рідній мові акумулюються в Програмах навчання і виховання дітей у ДНЗ та Базовому компоненті дошкільної освіти. У Базовому компоненті зазначено, що "дитина на кінець дошкільного віку повинна вміти будувати всі типи простих і складних речень; володіти монологічним мовленням; бути здатною висловити свою думку чітко, логічно, образно, переконливо; вміти самостійно складати розповіді: описові, сюжетні, творчі; переказувати художні тексти; складати розповіді як за планом вихователя,
так і самостійно.
У дошкільному навчальному закладі дітей навчають таким видам зв’язного мовлення: розповідь, опис, переказ.
У дошкільному навчальному закладі дітей навчають таким видам зв’язного мовлення: розповідь, опис, переказ.
Виокремлюють такі заняття з навчання дітей розповіді:
опис іграшок, предметів, картин, дидактичних картинок;
опис двох предметів, картинок з контрастними ознаками;
розповідь з власного досвіду;
розповідь за опорними словами;
розповідь за планом вихователя;
розповідь на тему;
розповідь про зображене на картині, ілюстрації;
творчі розповіді;
переказ.
На кожному комплексному занятті одночасно вирішується три різні мовленнєві завдання;
На кожному комплексному занятті одночасно вирішується три різні мовленнєві завдання;
Заняття з розвитку мовлення мають лише мовленнєву спрямованість, тому вони проводяться на добре знаному дітям ілюстративному матеріалі;
Максимальна мовленнєва активність дітей: чим більше говорять діти на занятті, тим воно ефективніше;
Максимальне використання ігрових прийомів навчання. Це швидше "заняття-ігри” та "ігри-заняття”;
Невимушеність та розкутість дітей на занятті. Діти можуть сидіти за столами або на стільчиках півколом, навпроти один одного, створювати групи для виконання завдання, вільно спілкуватися з педагогом та дітьми;
Взаємозв’язок із заняттями з інших розділів програми.;
Дотримання принципу доступності у виборі теми та визначеної мети заняття;
Поєднання навчальних, виховних та розвивальних завдань;
Особистісно-орієнтований підхід до дітей.
Одним із завдань родинного виховання є навчання дитини рідної мови, прищеплення їй навичок культури спілкування, залучення дітей до світу знань і народної мудрості через казки, оповідання, прислів’я ,вірші, лічилки, загадки тощо. Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.
Одним із завдань родинного виховання є навчання дитини рідної мови, прищеплення їй навичок культури спілкування, залучення дітей до світу знань і народної мудрості через казки, оповідання, прислів’я ,вірші, лічилки, загадки тощо. Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.
Пам'ятайте, що головними й провідними співрозмовниками в родині є мати, батько, дідусь чи бабуся.
Постійно поповнюйте словник дитини новими словами; уточнюйте значення слів, збагачуйте дитячу мову прислів'ями, приказками, загадками, образними народними виразами. Ефективним засобом збагачення словника є дидактичні ігри :
Постійно поповнюйте словник дитини новими словами; уточнюйте значення слів, збагачуйте дитячу мову прислів'ями, приказками, загадками, образними народними виразами. Ефективним засобом збагачення словника є дидактичні ігри :
- «Ялинка росте. Що ще може рости?» - підбираємо іменники.
- «Сніжинка летить. Що вона ще може робити?» - підбираємо дії.
- «Осінь яка?» - підбираємо ознаки.
- «Лимон кислий. Що ще може бути кислим?» - аналогія за смаком, може бути за кольором, способом пересування, формою, структурою і т.д.
Зв'язне мовлення - вміння дитини чітко висловлювати свої думки, вільно спілкуватися з однолітками та дорослими, переказувати невеликі тексти, описувати предмети, складати розповіді; - Якомога більше спілкуйтеся з дітьми, розповідайте їм і читайте художню, пізнавальну літературу. Збагачуйте досвід дітей позитивними враженнями під час прогулянок, екскурсій, цікавих спостережень .
Зв'язне мовлення - вміння дитини чітко висловлювати свої думки, вільно спілкуватися з однолітками та дорослими, переказувати невеликі тексти, описувати предмети, складати розповіді; - Якомога більше спілкуйтеся з дітьми, розповідайте їм і читайте художню, пізнавальну літературу. Збагачуйте досвід дітей позитивними враженнями під час прогулянок, екскурсій, цікавих спостережень .