Після вивчення цієї теми



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.





Після вивчення цієї теми

  • Після вивчення цієї теми

  • ви зможете:

  • будувати твори-описи приміщень на основі особистих вражень;

  • усвідомлювати логіку викладу;

  • визначати стиль і тип мовлення;

  • підвищити мовну і мовленнєву культуру.





  • Наприклад

  • У просторій світлиці козаки вклонились до образів і оглянулись по хаті: в кутку біля дверей стояла обложена зеленими кахлями піч, на кахлях плавали риби,скакали коні. У маленькі вікна з круглими скельцями в олив’яних оболонках пробивались останні відблиски зорі. Над вікнами висіли білі рушники, вишиті червоною заполоччю, такими ж рушниками була прибрана божниця з образів Київського письма.

  • У світлині пахло васильками і гвоздиками. Букети квітів стирчали за образами і на сволоці, який темним обрусом перетинав світлицю.





Мета твору-опису приміщення – описати…

  • Мета твору-опису приміщення – описати…

  • Якщо проаналізувати слова, які використано в творі описі приміщення, то це переважно…

  • Обов’язковим у описі є використання…



1. Призначення приміщення.

  • 1. Призначення приміщення.

  • 2.Його розмір, форма, освітлення.

  • 3.Кольори оздоблення інтер’єру.

  • 4.Розташування меблів та речей, наявних у приміщенні (де їх розташовано і які вони).

  • 5. “Настрій приміщення” (урочистий, затишний, робочий тощо)

  • 6.Особисті враження від приміщення.

  • Пам’ятайте: ставлення до описуваного висловлюють і прямо (через оцінні слова), і опосередковано (через добір відповідних художніх засобів).



Оцінні слова: У кімнатах у нас гарно: вичищено, вимощено, покращено (Марко Вовчок)

  • Оцінні слова: У кімнатах у нас гарно: вичищено, вимощено, покращено (Марко Вовчок)

  • Оцінні речення: Великий кабінет був яскраво освітлений, заставлений м’якими фотелями, застелений килимами. Неймовірна вишуканість. (І.Багряний)

  • Та все ж позитивне чи негативне ставлення до приміщення найчастіше передають через художні засоби – епітети, порівняння: Світло було м’яким і заспокійливим. (П. Загребельний). У хаті було чисто та гарно, як у квітничку (М.Коцюбинський).



Після вивчення цієї теми

  • Після вивчення цієї теми

  • ви можете:

  • будувати твори-описи приміщень на основі особистих вражень;

  • усвідомлювати логіку викладу;

  • дотримуватись стилю і типу мовлення;

  • використовувати оцінні слова і речення під час побудови твору-опису.



Складіть письмовий твір-опис приміщення шкільного музею, беручи до уваги ті зауваження, які ви почули на уроці.

  • Складіть письмовий твір-опис приміщення шкільного музею, беручи до уваги ті зауваження, які ви почули на уроці.



Каталог: Files -> downloads
downloads -> Чому займенник має таку назву? Яка його роль у мовленні?
downloads -> Кривоколінського навчально-виховного комплексу
downloads -> Інтелектуальна готовність
downloads -> Українська мова
downloads -> Тема. Що таке Батьківщина
downloads -> Мета: висвітлити життєвий і творчий шлях Р. М. Рільке, розкрити образ України у світі філософських та естетичних пошуків митця; визначити провідні мотиви лірики поета; Мета
downloads -> Урок-презентація на тему:"Голодомор 1932-1933 років. 80 років з часу трагедії"


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка