Поняття про діяльність



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.
#5448


Тема: Поняття про діяльність

  • План

  • Поняття про діяльність та її структуру.

  • Види діяльності і їх характеристика.

  • Поняття про уміння і навички.

  • Процес формування умінь і навичок.

  • Звички як стійкі способи дій людини.


Діяльність - це внутрішня (психічна) і зовнішня (фізична) активність людини, спрямована на досягнення свідомо поставленої мети, пов’язаної із задоволенням її потреб та інтересів, а також на виконання вимог, що ставить до неї суспільство.



Суть і структура діяльності



Психологічний словник Мета - це те, заради чого діє людина Мотив - це те, що спонукає людину до діяльності. Дія - складова частина, або, іншими словами, окремий акт, діяльності. Предметні, або зовнішні дії - спрямовані на оволодіння предметами, контакти з людьми, з тваринами, рослинами тощо Розумові дії - виявляються в сприйманні, діяльності пам'яті, мислення та ін. Інтеріоризація – перехід предметних дій у розумові Екстеріоризація – перехід розумових дій у предметні



Структура і функції дії



Етапи (компонент) діяльності



Основні види людської діяльності



Вміння - це готовність людини успішно виконувати певну діяльність, що грунтується на знаннях і навичках.

  • Вміння - це готовність людини успішно виконувати певну діяльність, що грунтується на знаннях і навичках.

  • Умови, що сприяють найбільшій ефективності формування уміння:

  • а) розуміння людиною узагальненого правила;

  • б) зворотний зв’язок у процесі розв'язання нових завдань



Навички – це дії, в яких окремі компоненти в наслідок багаторазового вправляння стали автоматизованими, виконуються без участі свідомості



Значення умінь і навичок

  • 1. Вони дають змогу людині успішно досягати поставлених перед собою цілей.

  • 2. Наявність у людини великої кількості умінь і навичок є основою володіння нею своїми силами, вона дає можливість економити ці сили, доцільно їх використовувати, підвищувати продуктивність своєї діяльності.

  • 3. Автоматизація набутих реакцій економить роботу кори як цілого і дозволяє переміщувати фокус її активності на найактуальніші її процеси.

  • 4. Всі уміння і навички, наявні в людини, є її позитивним надбанням.

  • 5. Наявність умінь і навичок є необхідною умовою свідомої творчої діяльності людини; сприяючи розгортанню творчої діяльності людини, вони тим самим стають одним з найважливіших факторів її загального , розумового розвитку



Етапи розвитку навички



Умови успішного формування умінь і навичок

  • Усвідомлення мети завдання, розуміння його змісту і способів виконання

  • Свідоме ставлення, готовність особистості до засвоєння умінь та навичок

  • Врахування індивідуальних особливостей: типу нервової системи, попереднього досвіду, нахилів та здібностей

  • Умови навчання, правильна організація процесу вправляння

  • Тривале вправляння або тривалі перерви у ньому ведуть до згасання утворених умінь і навичок



Взаємодія навичок

  • Перенесення – позитивний вплив раніше утворених навичок на процес формування нових навичок .

  • Інтерференція – негативний, гальмівний вплив раніше утворених навичок на формування нових навичок, що виявляється в зниженні продуктивності дій, виникненні помилок



Психологічний механізм звички















Приблизно 66 днів потрібно людині, аби набути корисної звички, підрахували британські вчені з центру здорового способу життя при Університетському коледжі Лондона. Нещодавно впливове медичне видання American Journal of Medicine назвало чотири звички, необхідні для здорового способу життя і активного довголіття. Це відмова від куріння, щоденне споживання овочів і фруктів, дотримання оптимальної ваги і невеликі фізичні навантаження до 2,5 годин на тиждень.

  • Приблизно 66 днів потрібно людині, аби набути корисної звички, підрахували британські вчені з центру здорового способу життя при Університетському коледжі Лондона. Нещодавно впливове медичне видання American Journal of Medicine назвало чотири звички, необхідні для здорового способу життя і активного довголіття. Це відмова від куріння, щоденне споживання овочів і фруктів, дотримання оптимальної ваги і невеликі фізичні навантаження до 2,5 годин на тиждень.



Каталог: files -> biblioteka -> psih sait -> Prezentacii
Prezentacii -> Методичні рекомендації у зміст практичної діяльності студентів входить: Ознайомлення із системою навчально-виховної роботи школи
Prezentacii -> Тема: Загальна характеристика юнацького віку План Особливості фізичного розвитку
Prezentacii -> Основи психології навчання План Предмет і завдання педагогічної психології
Prezentacii -> Тема: Темперамент План
Prezentacii -> Предмет психології, її завдання та методи
Prezentacii -> Тема: мозок І психіка план Загальні відомості про будову нервової системи людини
Prezentacii -> Закономірності психічного розвитку. Рушійні сили розвитку психіки. Навчання, виховання і розвиток психіки
Prezentacii -> Тема: Пам'ять План Поняття про пам'ять та її фізіологічні основи
Prezentacii -> Тема: Психологія виховання План Виховання як цілеспрямований процес соціалізації особистості


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка