Забезпечити належну підготовку учнів з української мови та літератури.
Розробити чітку систему розвитку стійкого інтересу і потреби при вивченні української мови та літератури в період навчання в школі на основі глибокого усвідомлення цінності й необхідності.
Створити умови для якісної підготовки учнів, виховувати цілеспрямованість, відповідальність, свідоме ставлення до розумової праці, розвивати пошуковий, дослідницький спосіб мислення, стимулювати потребу в самоосвіті, самовихованні.
Організувати співпрацю з вищими навчальними закладами освіти.
Проводити роботу з обдарованою молоддю: участь в олімпіадах, конкурсах, захист науково-дослідних робіт МАН.
Створення позитивного іміджу освіти.
Формувати не лише знання, а й рівень мислення учнів.
Розвивати ініціативи та творчий пошук в учнів.
Використовувати інноваційні технології та перспективний педагогічний досвід.
Принципи в роботі:
повага до учня, його суджень і рішень, свободи гідності;
прийняття учня таким, яким він є, і разом з тим орієнтувати його на найвищі досягнення, на перспективи, які перед ним відкриваються;
толерантність;
виховувати потребу людини в людині (В. О. Сухомлинський);
дисциплінованість;
порядок і порядність;
щирість і справедливість.
Підходи при підготовці до уроків:
проектувальний (проектування навчальний цілей, практичних завдань, прогнозування результатів діяльності),
інформаційні (опрацювання начальної, наукової інформації).
Проблеми, над якими працюю
1994 рік- “Роль дидактичного матеріалу в реалізації функції навчальних завдань”.
1995 рік - “Види та форми контролю на уроках української мови”.
1996 рік - “Організація позаурочних заходів з української мови та літератури”.
1997 рік - “Творчий підхід в організації навчальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури”.
1998 рік - “Формування пізнавальної самостійної діяльності школярів у вивченні життєвого і творчого шляху письменників на уроках української літератури”. Створення творчої бази.
1999 рік - “Інтегроване навчання – важлива складова уроків української мови”.
2000 рік - “Формування пунктуаційних умінь учнів на уроках української мови”.
Проблеми, над якими працюю
2001 рік - “Формування в школярів уміння розпізнавати орфограми”.
2002 рік - “Лінгвістичний аналіз тексту на уроках розвитку зв’язного мовлення”.
2003 рік - “МАН: робота з обдарованими учнями”.
2004 рік - “Формотворення знань у розвитку самостійної навчальної діяльності учнів на уроках мови, літератури, українознавства”.
2005- 2008 рр. - “Інтерактивні форми навчання на уроках української мови”.
2009 рік – «Упровадження інноваційних технологій в процесі викладання української мови та літератури як ефективний шлях розвитку комунікативних здібностей учнів (метод «Портфоліо»)»
Проблеми, над якими працюю
2010 рік – «Упровадження інноваційних технологій в процесі викладання української мови та літератури як ефективний шлях розвитку комунікативних здібностей учнів (метод неформальної європейської освіти «Оксфордські дебати»)»
2011 рік – «Упровадження інноваційних технологій в процесі викладання української мови та літератури як ефективний шлях розвитку комунікативних здібностей учнів (методика колективних творчих справ )»
2012 рік – «Упровадження інноваційних технологій в процесі викладання української мови та літератури як ефективний шлях розвитку комунікативних здібностей учнів (метод «Проектів»)»
Виступи на шкільних педагогічних радах
1998 рік - “ Контроль на уроках української мови.”
2002 рік - “Психологічні особливості переходу учнів з початкової школи до середньої школи.”
2004 рік - “Робота з обдарованими дітьми.”
2005 рік - “Роль і значення профільних класів у розвитку професійної спрямованості учнівської молоді”.
2008 рік - «Інтерактивні форми навчання на уроках української мови».
2009 рік - «Упровадження інноваційних технологій в процесі викладання української мови та літератури як ефективний шлях розвитку комунікативних здібностей учнів (метод «Портфоліо»)»
Виступи на шкільних педагогічних радах
2010 рік – «Упровадження здоров’язбережувальних технологій в процесі викладання української мови та літератури як ефективний шлях розвитку комунікативних здібностей учнів (метод «Портфоліо»)»
2011 рік - «Упровадження інноваційних технологій в процесі викладання української мови та літератури як ефективний шлях розвитку комунікативних здібностей учнів (методика колективних творчих справ)»
Публікації
«Проектні технології на уроках української мови». Стаття в журналі «Післядипломна освіта», №1 - 2009р.
«Організація навчальних дій, що спрямовані на формування комунікативних умінь». Стаття у збірнику наукових праць «Вісник післядипломної освіти», випуск 11 - квітень 2009р.
«Управлінське консультування як інструментарій впровадження здоров’язбережувальних технологій у навчальному закладі». Методичний посібник ДВНЗ Університет менеджменту освіти Національної Академії педагогічних наук України Громадська лабораторія розвитку методичної літератури - 2012 р.
Веб-публікації
Впровадження здоров’язбережувальних технологій в навчальному закладі. Поширення педагогічного досвіду - 18.11.2012р. (Портал «Учительський журнал он-лайн»)
Управлінське консультування як інструмент організаційного розвитку навчального закладу. Поширення педагогічного досвіду 19.11.2012р. (Портал «Учительський журнал он-лайн»)
Організація навчальних дій на уроках української мови для формування комунікативних умінь у школярів. Поширення педагогічного досвіду. 20.11.2012р. (Портал «Учительський журнал он-лайн»)
- для підготовки подарунків створюються спеціальні творчі групи “бригада”, “видавництво”.
5 клас – українська мова.
Тема уроку “Лист” (Діти пишуть листи дорогим людям).
6 клас – українська мова.
Тема уроку “Оголошення” (Написання оголошення на новорічні свята).
8 клас – українська література.
Тема уроку “О. Довженко “Воля до життя.” Людина на війні.” (Виготовлення вітальних листівок ветеранам).
Пізнавальні справи
Урок веселих літераторів
це має бути кілька пізнавальних ігор-оглядів, які зв’язані логічною доцільністю і являють собою своєрідну ігрову сюїту. Учасники цього дійства, об’єднані в невеликі команди ( 8-10 осіб ), виконують творчі завдання і по черзі в змагальному стилі виступають експромтом зі своїми розв’язками.
Приклади творчих завдань для естафети літературних завдань:
Придумати і показати в ігровій формі мімічну сцену на запропоновану тему: ”Мені тринадцятий минало…”, ”Сон”, ”Катерина”.
Написати вірша за словами, які римуються.
Прочитати вірші українських письменників на певну тему.
Творчі справи
Віночок пісень.
Художні колективні справи сприяють розвитку художніх і естетичних смаків вихованців, розвивають прагнення прилучатися до культури, мистецтва, спонукають випробувати свої сили у різних видах творчості. “Віночок пісень” – масова гра-огляд, учасники якої ( по колу ) виконують пісні на обрану тему.
Кожна команда співає лише один куплет і повинна виконувати його одразу ж після попередньої команди. Якщо команда допустила паузу ( 5-6 секунд ) або виконала пісню не з обраної теми, то вона вибуває з гри. Перемагає та команда, яка виконала найбільше пісень.
Можливі теми:
пісні про працю
пісні про природу
пісні про дружбу
пісні про дітей
пісні про кохання
пісні про маму
Спортивнісправи
Спартакіада українських ігор
сприяє не лише розвитку фізичних можливостей школярів, але й їх ознайомленню з національними народними видами фізичного виховання.
Науково-дослідні роботи учнів
1. “ Коннотація імені в творах українських письменників ” - 2003 рік 11 – В кл. Борисенко Галина - учасник
2. «Марія з полином у кінці століття». Тема Чорнобилю в українській літературі - 2003 рік 11 – В кл. Хорошилова Олена учасник
3.“ВВв в творах українських письменників ” - 2003 рік 11 – В кл. Тирнова Євгенія учасник
4.“Розвиток української балади ” - 2003 рік 11 – В кл. Маркелія Ліка 2 місце в районному конкурсі робіт МАН
5.“Стилістичне використання тропів в українській літературі ” - 2003 рік 11 – В кл. Русов Андрій 2 місце в районному конкурсі робіт МАН
6.Власна збірка поезій “Крики дзеркал” - 2004 рік 10 – Б кл. Колос Інна 2 місце в районному конкурсі робіт МАН
- оволодівання новими формами, методами, прийомами навчання і виховання учнів;
- вивчення та впровадження в практику передового педагогічного досвіду, новітніх досягнень педагогічної, психологічної наук, нових педагогічних технологій;
- розвиток у навчальному закладі інноваційних процесів.
Форми самоосвітньої діяльності
Індивідуальні форми
- дні педагогічної майстерності;
- участь в проведенні предметних декад;
- науково-методичні конференції системи освітянської діяльності (круглий стіл за темою “Європейський рівень освіти – київським школам”);
- взаємовідвідування та участь в аналізі уроків;
- участь у Всеукраїнській першій нараді вчителів української мови (Міносвіта);
- оволодіння сучасною комп’ютерною технікою.
Форми самоосвітньої діяльності
Групові та колективні форми
- участь у діяльності методичного об’єднання,
- відвідування семінарів, практикумів що організуються адміністрацією навчального закладу,
- загальношкільні консультації по підвищенню фахового рівня,
- районні конференції.
Результат самоосвіти
Традиційні форми
- доповідь;
- виступ на семінарі;
- виступ на педагогічні раді;
- виступ на засіданні методичного об’єднання;
- дидактичний матеріал;
- розробка пакету стандартного поурочного планування з теми;
- комплект дидактичного матеріалу з предмета;
- збірники практичних, контрольних робіт;
- розробка комплекту роздаткового матеріалу з предмета;
- розробка тематичних класних годин, батьківських зборів, позакласних заходів;
- розробка пакету олімпіадного матеріалу для підготовки учнів.
Результат самоосвіти
Інноваційні форми
- проект;
- створення особистої методично-предметної web-сторінки;
реалізується як процес пізнання, що передбачає не просте закріплення професійних знань і засвоєння уже відомої наукової інформації, а має на меті одержання нових наукових методичних знань, практичних навичок тощо;
повинна бути безупинною, поповнення нових знань може здійснюватися на основі попередньої підготовки педагогів;
повинна сприяти оволодінню педагогом застосування професійних знань у його практичній діяльності.
План професійного зростання
1. Систематичне підвищення кваліфікації є безпосереднім службовим обов’язком кожного педагогічного працівника.
2. Професійне вдосконалення - неперервний характер і здійснюється впродовж усієї трудової діяльності з метою послідовного розширення і оновлення компетенцій, підвищення рівня професійної майстерності відповідно до вимог модернізації системи освіти в Україні.
3. Розроблення та сертифікування спецкурсів, спецсемінарів, семінарів-тренінгів для підвищення фахової майстерності;
4. Здійснення модернізації навчальних, навчально-тематичних планів і програм курсів;
5. Набуття та вдосконалення професійних компетенцій шляхом організованого навчання (курси очні, заочні, дистанційні та їх модифікації; освітянські заходи у системі методичної роботи) та самоосвітньої діяльності;
План професійного зростання
6. Створення умов для роботи в мережі Інтернет;
7. Навчання на дистанційних курсах з метою підвищення кваліфікації;
8. Створення портфоліо;
9. Створення та супровід освітніх ВЕБ-проектів, сайтів;