Діти дуже люблять метод пантомімічної ілюстрації, тому його використовую часто.
Дидактичні ігри, які застосовую для висвітлення різноманітних тем
“Валіза з притчами”
Вчитель приносить на урок сумку із різними предметами, що символізують притчі.
Наприклад: Зернята пшениці (притча про сівача), дріжджі (притча про закваску), монети, дорогоцінності (притча про скарб), золотий перстень (притча про блудного сина), бур’ян (притча про кукіль).
Діти із задоволенням відгадують вивчені раніше притчі.
“Молитва і дарунок”
Напередодні вчитель попереджає дітей, щоб вони приготували недорогі подарунки (календарик, цукерка, яблуко, зошит чи ручка).
На закріпленні теми кожна дитина витягує спеціально підготовлені вчителем картки з ім’ям однокласника. У спільній молитві “Отче наш” діти моляться за того, чиє ім’я витягнули на карточці, а потім обмінюються з ним подарунком.
Гру варто проводити напередодні свята Миколая, Різдва, Великодня з пропозиціює помиритися і забути давні образи.
“Віднайди свій скарб”
У приміщенні класу заховано “скарб” (вервиця, образок, хрести). Бажаючий учень молиться, зав’язує очі і йде на пошуки. Учитель скеровує його словами.
По закінчення мандрівки дитина знаходить скарб.
Висновок: “Не збирайте собі скарбів на землі, де міль і хробаки нищать, і де злодії підкопують і крадуть. А збирайте скарби на Небі…
Бо де скарб, такм і серце твоє” (Євангеліє від Мт. 6: 19-21)
“Гріхи у морі Божого милосердя”
Прозору банку або вазу наповнити водою і запалити у ній плаваючу свічку.
Діти по черзі кидають у неї кожен свій камінчик, що символізує гріх. Камінчики падають на дно, а свічка продовжує плавати.
ВИСНОВОК: Гріхи топляться у морі Божого милосердя.
“Як жити у Божому Народі”
Діти письмово відповідають на запитання “Що для тебе означає бути Божим Народом”. Аркуші з відповідями кладуть у повітряні кульки і надувають. Далі кожен підкидає свою кульку, щоби вона не впала: веселощі, біганина, сміх. Як вже досить награлися, кожен пробиває кульку. Раптові вибухи.. Діти піднімають записки, що випали, читають уголос… Цікаво!
Підсумок вчителя: “Бути Народом Божим – це означає жити ввгорі і внизу,з вірою приймати всі злети і падіння, допомагати своїм братам і сестрам жити в повноті”
“Як виплутатися із гріхів?”
Діти беруться за руки, заплутуються (роблять гріх). Потім розплуються. Запитання: Що легше зробити: заплутуватися чи розплутуватися? Що легше зробити: впасти в гріх чи вийти з нього? Діти відповідають.
Підсумок: Дуже легко, діти, зробити грі, але дуже важко вийти із нього.
“Спали свої недоліки”
На столику – запалена свічка, тарілка, образ Ісуса, букет квітів.
Діти записують на аркушах вади характеру чи гріхи, яких вони хочуть позбутися, які їм заважають в особистому житті. Разом із вчителем моляться: “Спачителю мій добрий! Ти знаєш мої вади і слабкості. Дай мені силу і відвагу, щоб я пізнавши їх, щиро взявся викорінювати. Зроби мене мудрим і постійним у моїх намаганнях осягнути якнайбільше чеснот”. Діти спалюють аркуші на свічці.
Практичне завдання: Приступити до Тайни Сповіді.
ПРОСТО – КОРОТКО – ПОВЧАЛЬНО
У свої роботі використовую прості наочні методі, які кожен вчитель може застосувати без тривалої підготовки.
Усього досвіду роботи описати неможливо.
Недаремно народна мудрість говорить: Краще один раз побачити, ніж сто разів почути!
У спілкуванні з дітьми застосовую
ТИШУ
МОВЧАННЯ
ПОСМІШКУ
ПОГЛЯД
НАЙБІЛЬШ ПОПУЛЯРНІ МЕТОДИ перегукуються із формами роботи на уроці