На сьогодні книгозбірні залишаються одним із найважливіших сегментів наукової комунікації й освіти, які не лише забезпечують широкий доступ до оперативної та повноцінної інформації, національних і зарубіжних ресурсів, різноманітних інформаційних баз даних, а й виконують функції наукових установ.
Специфіка інформаційно-аналітичних досліджень полягає в тому, що вони потребують пошуку й опрацювання не окремих документів, а вихідної інформації, яка відповідає інформаційним потребам і запитам користувачів із застосуванням сучасного аналітичного інструментарію.
наочне представлення результатів проведеного аналізу з подальшим розповсюдженням інформації.
(2012–2014 рр.)
наук. керівник – канд. іст. наук, старш. наук. співроб. О. В. Воскобойнікова-Гузєва.
стислі теоретичні відомості про один із видів інформаційних документів – оглядовий.
стислі теоретичні відомості про один із видів інформаційних документів – оглядовий.
У виданні охарактеризовано оглядові документи, їхню структуру, основні етапи, загальну методику, технологічні процеси з їх укладання.
Проаналізовано види оглядів. Акцентовано увагу на особливостях підготовки бібліографічних, реферативних та аналітичних оглядів.
У практичному посібнику висвітлено сутність аналітико-синтетичного опрацювання інформації,
У практичному посібнику висвітлено сутність аналітико-синтетичного опрацювання інформації,
охарактеризовано основні загальнонаукові методи, використовувані під час макро- й мікроаналітичного згортання інформації,
запропоновано визначення та здійсненокласифікацію реферативних документів, описано теорію, методику й практику реферування.
Запропоновано концептуальні рішення щодо ієрархічної побудови й розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення педагогічної науки, освіти й практики України та інформаційної інфраструктури ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського. Представлено можливість виконання цих рішень та реалізації відповідних процесів.
Електронні інформаційно-аналітичні ресурси систематизовано за розділами:
Електронні інформаційно-аналітичні ресурси систематизовано за розділами:
«Аналітичні огляди»
«Аналітичні публікації»
«Моніторинг ЗМІ з питань освіти й науки»
«Результати наукової діяльності установ НАПН України»
«Тематичні реферативні огляди»
«Бібліографічні матеріали з актуальних питань педагогіки та психології».
Інформаційно-аналітичні матеріали цієї рубрики висвітлюють здобутки сучасних українських педагогів, узагальнюють інноваційний світовий педагогічний досвід, сприяють осмисленню науковою та освітянською спільнотою актуальності й важливості новаторського поступу, а також розширюють ІР із питань реформування та модернізації сучасної освіти.
Інформаційно-аналітичні матеріали цієї рубрики висвітлюють здобутки сучасних українських педагогів, узагальнюють інноваційний світовий педагогічний досвід, сприяють осмисленню науковою та освітянською спільнотою актуальності й важливості новаторського поступу, а також розширюють ІР із питань реформування та модернізації сучасної освіти.
Проект «Педагоги-новатори України» призначено для широкого кола фахівців, котрі цікавляться передовими здобутками національної педагогічної науки, освіти й практики.
(рубрику запроваджено з 2009 р., оприлюднено понад 100 аналітичних оглядів)
(рубрику запроваджено з 2009 р., оприлюднено понад 100 аналітичних оглядів)
Це аналіз публікацій освітніх ЗМІ, до якого вносять назву видання, його номер і дату, назву статті, посилання на електронний ресурс, безпосередньо аналітичний огляд.
Джерелами моніторингу ЗМІ є Інтернет, друковані загальнонаціональні та/або регіональні засоби масової інформації з питань освіти, культури, педагогічної науки.
Даний інформаційно-аналітичний ресурс дозволяє дистантним користувачам швидко отримати інформацію про відображення конкретної теми в системі соціальних комунікацій без ознайомлення з повними текстами статей, а також слугує основою для подальших статистичних та аналітичних досліджень.
(рубрику запроваджено із 2008 р.)
(рубрику запроваджено із 2008 р.)
Це інформаційно-аналітична рубрика веб-порталу ДНПБ України ім. В. О.Сухомлинського, де висвітлюються результати науково-інформаційної діяльності відділень академії та щорічні підсумки загальних зборів НАПН України.
Аналітичні огляди за даною тематикою
оприлюднюються щороку.
(рубрику започатковано в 2010 р.)
(рубрику започатковано в 2010 р.)
Представлені тут статті та огляди висвітлюють проблемні аспекти реформування зарубіжної освітньої системи, зокрема Франції, Польщі, Туреччини, Казахстану, Німеччини, країн Балтії, Ізраїлю, Фінляндії тощо.
На сьогодні оприлюднено 17 оглядів.
Також ці дослідження опубліковано у віснику НАПН України «Педагогіка і психологія», що входить до переліку друкованих видань, затвердженого ВАК України.
Аналіз інформаційно-аналітичної діяльності ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського як галузевого бібліотечного комплексу дає підстави констатувати, що реорганізація інформаційної функції книгозбірні скерувала розвитокбібліотечно-інформаційної системи на створення аналітичної продукції й послуг для задоволення фахових потреб споживачів.
Аналіз інформаційно-аналітичної діяльності ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського як галузевого бібліотечного комплексу дає підстави констатувати, що реорганізація інформаційної функції книгозбірні скерувала розвитокбібліотечно-інформаційної системи на створення аналітичної продукції й послуг для задоволення фахових потреб споживачів.
Відповідно до цього, бібліотека зацікавлена в удосконаленні якості кадрового складу, що призвело до появи нового ядра бібліотечних фахівців – аналітиків.
Інформаційно-аналітична продукція, передусім електронні інформаційно-аналітичні ресурси, які забезпечують доступ до оперативної інформації – це один із актуальних засобів для створення комфортного інформаційного середовища, що привабить у книгозбірню якісно нового читача.
Інформаційно-аналітична продукція, передусім електронні інформаційно-аналітичні ресурси, які забезпечують доступ до оперативної інформації – це один із актуальних засобів для створення комфортного інформаційного середовища, що привабить у книгозбірню якісно нового читача.
заснування галузевого інформаційно-аналітичного періодичного видання з питань педагогіки, психології й освіти на платформі Open Journal System;
заснування галузевого інформаційно-аналітичного періодичного видання з питань педагогіки, психології й освіти на платформі Open Journal System;
забезпечення інформаційної взаємодії з інформаційно-аналітичними центрами в Україні;
проведення бібліометричних і наукометричних досліджень щодо галузевих баз даних із сучасних проблем педагогіки, психології й освіти, що формуються ДНПБ України ім.В.О.Сухомлинського;
забезпечення організаційно-методичної підтримки розвитку інформаційно-аналітичної діяльності освітянських бібліотек.