Потужний інструмент у підготовці країн до вступу до ЄС (для країн-кандидатів) (діє з 1998 року, понад 2 тис. проектів)
Потужний інструмент у підготовці країн до вступу до ЄС (для країн-кандидатів) (діє з 1998 року, понад 2 тис. проектів)
Пріоритетна мета Twinning – сприяння впровадженню законодавства, стандартів і норм Європейського Союзу
Передбачає передачу “ноу-хау” та передової практики між державними органами країн-членів ЄС та їхніми українськими партнерами
Для України – інструмент інтеграції ключових секторів економіки (доступний з 2005 року)
Інструмент інституціонального розвитку і нова форма безпосереднього технічного співробітництва між органами влади держав - членів ЄС та України
Проекти Twinning реалізуються через систему державної служби в рамках співпраці двох аналогічних органів державної влади. Участь у них беруть державні службовці двох країн з метою досягнення обов’язкових результатів, визначених країною – бенефіціаром відповідно до національних пріоритетів розвитку та пріоритетів співпраці з ЄС
Проекти Twinning не є одностороннім наданням технічної допомоги країною-членом ЄС країні-бенефіціару. Це співпраця партнерів
Twinning не копіює систему країн-членів ЄС в країні-бенефіціарі, а адаптує стандарти ЄС до наявних умов таким чином, щоб вона ефективно функціонувала
Робочий план містить 33 проектів Twinning (проекти на стадії підготовки та реалізації):
Робочий план містить 33 проектів Twinning (проекти на стадії підготовки та реалізації):
10 проектів Twinning у сферах регулювання ринку електроенергетики, цивільної авіації, норм та стандартів, конкурентної політики, акредитації, космічних технологій, державного внутрішнього фінансового контролю, транспорту (2 проекти) та внутрішніх справ – на стадії імплементації;
6 проектів Twinning у сфері юстиції, регулювання ринку газу, державної служби, санітарних та фітосанітарних заходів, інвестиційної, монетарної політики – на етапі підготовки Twinning-контракту;
8 проектів Twinning у сферах енергетики, митних справ, фінансового контролю, навколишнього середовища, адміністративного судочинства, статистики, державної служби та муніципальної інфраструктури – на етапі підготовки проектів технічних завдань (Twinning Fiches);
3 проекти Twinning у соціальній сфері, сфері зайнятості та зовнішнього аудиту – на етапі підготовки технічних завдань для експертів рамкових контрактів.
6 проектів знаходяться на етапі ідентифікації
У рамках Національної програми ЄІСП Європейським Союзом прийняте рішення щодо фінансування проекту “Twinning та технічна допомога, спрямована на підтримку впровадження Європейської політики” в розмірі 20 млн.євро
У рамках Національної програми ЄІСП Європейським Союзом прийняте рішення щодо фінансування проекту “Twinning та технічна допомога, спрямована на підтримку впровадження Європейської політики” в розмірі 20 млн.євро
Угода про фінансування проекту “Twinning та технічна допомога, спрямована на підтримку впровадження Європейської політики” разом із заявою від імені Уряду України підписана Міністром економіки України, Національним координатором з питань допомоги Європейського Союзу, 30.07.2008 року
здійснює спрямування та координацію діяльності з підготовки та реалізації програми Twinning в Україні через створення та функціонування Адміністративного офісу програми Twinning (Указ Президента України від 6 жовтня 2005 року № 1424 “Питання забезпечення впровадження програми Twinning в Україні”).
здійснює спрямування та координацію діяльності з підготовки та реалізації програми Twinning в Україні через створення та функціонування Адміністративного офісу програми Twinning (Указ Президента України від 6 жовтня 2005 року № 1424 “Питання забезпечення впровадження програми Twinning в Україні”).
Керівництво ЄК з питань використання інструменту Twinning (2007)
Керівництво ЄК з питань використання інструменту Twinning (2007)
Постанова Кабінету Міністрів України від 07.02.07 № 154 зі змінами „Про затвердження Порядку організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в Україні”
Постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2008 р. N 868 «Про внесення змін до Порядку організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в Україні»
Методичні рекомендації з використання інструменту Twinning в Україні (затверджені наказом Головдержслужби України від 01.07.2008 № 175)
Положення про здійснення моніторингу підготовки проектів Twinning в Україні (затверджене наказом Головдержслужби України від 11.07.2008 № 191, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.09.2008 за № 907/15598)
проект Twinning (далі - проект) - проект технічної допомоги ЄС, який полягає в організації співпраці державного органу (установи) держави - члена ЄС (далі - держава-партнер) з відповідним державним органом (установою) України - бенефіціаром проекту з метою обміну досвідом та надання допомоги в питаннях державного управління та адаптації законодавства України до законодавства ЄС
проект Twinning (далі - проект) - проект технічної допомоги ЄС, який полягає в організації співпраці державного органу (установи) держави - члена ЄС (далі - держава-партнер) з відповідним державним органом (установою) України - бенефіціаром проекту з метою обміну досвідом та надання допомоги в питаннях державного управління та адаптації законодавства України до законодавства ЄС
(визначення понять згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2008 р. N 868 «Про внесення змін до Порядку організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в Україні»)
Twinning-контракт (далі - контракт) - договір, що укладається у формі, визначеній Європейською Комісією, між державним органом (установою) держави-партнера та Європейською Комісією за погодженням з державним органом (установою) України - бенефіціаром проекту і Головдержслужбою. Обов'язковим додатком до контракту є робочий план, у якому визначаються обов'язкові результати реалізації проекту, заходи, що передбачається здійснити для їх досягнення, із зазначенням строку і критеріїв виконання, а також обов'язків учасників проекту;
Twinning-контракт (далі - контракт) - договір, що укладається у формі, визначеній Європейською Комісією, між державним органом (установою) держави-партнера та Європейською Комісією за погодженням з державним органом (установою) України - бенефіціаром проекту і Головдержслужбою. Обов'язковим додатком до контракту є робочий план, у якому визначаються обов'язкові результати реалізації проекту, заходи, що передбачається здійснити для їх досягнення, із зазначенням строку і критеріїв виконання, а також обов'язків учасників проекту;
технічне завдання - опис проекту, в якому визначаються обов'язкові результати, що повинні бути досягнуті в ході реалізації проекту.
(визначення понять згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2008 р. N 868 «Про внесення змін до Порядку організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в Україні»)
Середня тривалість проекту – 1 – 2 роки
Середня тривалість проекту – 1 – 2 роки
Середній бюджет проекту – 1 – 2 млн. євро
Проекти Twinning мають характер гранту Європейської Комісії, реалізуються за встановленими нею процедурами та правилами.
Європейською Комісію фінансуються :
робота та перебування постійного технічного радника у країні-бенефіціарі
робота середньо- та короткострокових експертів
витрати на підготовку та менеджмент проекту
семінари, круглі столи, конференції (частково)
навчальні візити
робота державної установи країни-члена ЄС щодо реалізації проекту (на території держав-членів ЄС)
витрати на усний та письмовий переклад
витрати на аудит
Одним з основних вимог інструменту Twinning є спільна участь партнерів у реалізації проекту, що передбачає:
Одним з основних вимог інструменту Twinning є спільна участь партнерів у реалізації проекту, що передбачає:
спільну роботу: державний орган – бенефіціар проекту має забезпечити відповідні кадрові ресурси для успішної реалізації проекту
співфінансування:
надання постійному раднику проекту з дня його прибуття в Україну відповідного офісного приміщення, оснащеного меблями, комп'ютерною технікою з підключенням до Інтернет, засобами міжнародного телефонного (факсимільного) та електронного зв'язку, копіювальною технікою
надання для проведення тренінгів, семінарів, конференцій, інших заходів у рамках проекту приміщень, оснащених спеціальним обладнанням для презентацій та синхронного перекладу
конференцій, круглих столів, публікації тощо.
спільну відповідальність за реалізацію проекту, в тому числі впровадження результатів проекту після його завершення
Відповідальність за фінансування визначається контрактом.
Погодження проекту технічного завдання (Twinning Fiche) та проекту Twinning-контракту
Призначення керівника проекту від України, партнера постійного радника проекту
Утворення робочих груп з питань підготовки та реалізації проекту Twinning
Визначення працівників для реалізації проекту та розподіл обов'язків між ними
У сфері сприяння реформам міжрегіональна програма використовує інструмент — TAIEX
У сфері сприяння реформам міжрегіональна програма використовує інструмент — TAIEX
TAIEX чи технічна допомога й обмін інформацією — інструмент Генерального директорату з розширення Європейської Комісії.
TAIEX допомагає країнам у процесі наближення, застосування та реалізації законодавства ЄС.
Головні завдання TAIEX:
Головні завдання TAIEX:
надання короткотермінової технічної допомоги і порад щодо впровадження законодавства ЄС в національне законодавство країн-бенефіціарів і щодо відповідного управління, імплементації та впровадження такого законодавства;
технічне навчання і попередня допомога партнерам і зацікавленим особам країн- бенефіціарів;
інформаційне посередництво, що передбачає збір інформації та її доступність;
надання інструментів баз даних для спрощення і моніторингу прогресу в наближенні та визначення потреб технічної допомоги.
Бенефіціарами допомоги TAIEX є як державні, так і приватні органи, які відіграють у країнах-бенефіціарах важливу роль у впровадженні, імплементації та реалізації законодавства ЄС.
Головні цільові групи:
Головні цільові групи:
державні службовці, що працюють у державних органах на національному та субнаціональному рівнях, та місцеві органи влади;
професійні та комерційні асоціації, які представляють соціальних партнерів, а також представники торгових палат і асоціацій роботодавців;
перекладачі, редактори законодавчих текстів.
Україна, поряд з іншими партнерськими країнами, є країною-бенефіціаром TAIEX.
TAIEX не надає прямої підтримки окремим громадянам чи індивідуальним компаніям.
Sigma — спільна ініціатива Європейського Союзу та Організації з економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР), що, в основному, фінансується ЄС.
Sigma — спільна ініціатива Європейського Союзу та Організації з економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР), що, в основному, фінансується ЄС.
У 1992 році ОЕСР та Програма Phare Європейської Комісії започаткували ініціативу Phare для підтримки п’яти Центрально- та Східноєвропейських держав у проведенні ними реформи державного управління. З того часу Sigma розширила свою підтримку на інші країни. Діяльність Sigma в Україні фінансується в межах окремих грантів від Швеції (SIDA) та Великобританії.
Підтримка Sigma містить оцінку прогресу реформ і визначення пріоритетів; оцінку процесу створення інституцій та правових рамок; схему полегшення отримання допомоги від ЄС та інших донорів, допомогу у розробці проектів та впровадженні планів дій.
Прикладами міжрегіональної програми також може бути програма TEMPUS.
Прикладами міжрегіональної програми також може бути програма TEMPUS.
TEMPUS (Транс’європейська схема партнерства і мобільності для університетських навчань) — одна із програм Європейського Співтовариства, розроблена для надання допомоги соціальним і економічним перетворенням у партнерських країнах. Вона сприяє розвиткові системи вищої освіти шляхом максимально збалансованого співробітництва із партнерами з країн ЄС.
Програма TEMPUS сприяє міжлюдським контактам, міжнародній і регіональній співпраці, створенню мережі особистих та професійних контактів між академічними спільнотами ЄС і партнерських країн.
Також в рамках нової ініціативи Східного Партнерства передбачається відповідна інституційна програма, яка дасть можливість на додачу до існуючих вже програм, таких як TWINNING і TAIEX, суттєво поліпшити інституційну спроможність країни інтегруватися до ЄС.
Також в рамках нової ініціативи Східного Партнерства передбачається відповідна інституційна програма, яка дасть можливість на додачу до існуючих вже програм, таких як TWINNING і TAIEX, суттєво поліпшити інституційну спроможність країни інтегруватися до ЄС.
Буде започатковано «Програму побудови інституцій», за якою експерти Євросоюзу визначатимуть слабкі місця кожної з країн «Східного партнерства» і допомагатимуть виправити ситуацію за допомогою тренінгів, надання обладнання та технічного сприяння.
Довідка:
Довідка:
програма «Східне партнерство» є спільною ініціативою Польщі та Швеції. Вперше програму було представлено в травні 2008 року. А в червні 2008 року цю ініціативу було підтримано на засіданні Європейської Ради (саміт глав держав і урядів країн-членів ЄС).
Східне Партнерство є шляхом посилення ЄПС і спрямоване на реалізацію найбільш амбітної програми інституційного будівництва (детальніше див.: Eastern Partnership - an ambitious project for 21st century European foreign policy, by European Commissioner for External Relations and European Neighbourhood Policy, Benita Ferrero-Waldner, 20 February 2009).
Програма «Східне партнерство» розпочала діяти (на саміті ЄС та східних партнерів 7 травня у Празі після інавгурації)
Головними партнерами Східного Партнерства, як відзначила Рада ЄС, є шість країн – Україна, Грузія, Білорусь, Молдова, Азербайджан і Вірменія.
Головними партнерами Східного Партнерства, як відзначила Рада ЄС, є шість країн – Україна, Грузія, Білорусь, Молдова, Азербайджан і Вірменія.
Очікується, що до охоплених програмою шести країн можуть бути частково підключені Росія та Туреччина.
Росія і Туреччина матимуть можливість брати участь в дискусіях в рамках Східного Партнерства, долучатися до проектів, але саме партнерство їм запропоновано не буде.
Запропоновано два виміри «Східного партнерства» – двосторонній розвиток відносин країни-партнера з ЄС та багатостороння взаємодія країн-партнерів між собою і з ЄС.
Запропоновано два виміри «Східного партнерства» – двосторонній розвиток відносин країни-партнера з ЄС та багатостороння взаємодія країн-партнерів між собою і з ЄС.
У двосторонньому вимірі пріоритети концентруються навколо чотирьох ключових аспектів:
нові посилені угоди між ЄС та країною-партнером мали б укладатися у формі угод про асоціацію,
передбачаються створення поглиблених зон вільної торгівлі,
лібералізація візового режиму з можливістю започаткування безвізового діалогу,
створення спеціальної програми допомоги для зміцнення адміністративної спроможності країн-партнерів.
«Ми маємо ключову стратегічну зацікавленість в стабільності їхньої (країн Східної Європи) економіки та політичній стабільності» - Комісар з питань зовнішніх відносин та європейської політики сусідства Беніта Ферреро-Вальднер
«Ми маємо ключову стратегічну зацікавленість в стабільності їхньої (країн Східної Європи) економіки та політичній стабільності» - Комісар з питань зовнішніх відносин та європейської політики сусідства Беніта Ферреро-Вальднер
Очікуваний бюджет ініціативи – 600 млн.Євро
“Східне партнерство» передбачає також детальний план встановлення зон вільної торгівлі й об’єднання їх до Економічної спільноти сусідів, а також полегшення візового режиму із відповідними державами та надання додаткового фінансування.
“Східне партнерство» передбачає також детальний план встановлення зон вільної торгівлі й об’єднання їх до Економічної спільноти сусідів, а також полегшення візового режиму із відповідними державами та надання додаткового фінансування.
На відміну від політики добросусідства, у рамках «Східного партнерства» відбуватимуться регулярні зустрічі політиків.
Східне Партнерство жодним чином не замінює функцій інших політик і програм Європейського Союзу в Східній Європі, а є новим форматом, який виведе політику ЄС на Сході на новий рівень та надасть йому нових можливостей для подальшого розвитку.
Для України, яка вже розпочала переговорні процеси і по угоді про асоціацію, і по зоні вільної торгівлі, і по скасуванню безвізового режиму, і по приєднанню до Енергетичного Співтовариства, Східне Партнерство є можливістю зафіксувати в нових нормативно-правових рамках намічені й нові перспективи інтеграції до Європейського Союзу.
Для України, яка вже розпочала переговорні процеси і по угоді про асоціацію, і по зоні вільної торгівлі, і по скасуванню безвізового режиму, і по приєднанню до Енергетичного Співтовариства, Східне Партнерство є можливістю зафіксувати в нових нормативно-правових рамках намічені й нові перспективи інтеграції до Європейського Союзу.
Україна також має всі шанси стати провідною країною в Східному Партнерстві і, таким чином, закріпити за собою роль регіонального лідера під егідою ЄС.
Важлива з погляду вдосконалення законодавчої системи та проведення адміністративної реформи ідея створення спеціальної програми допомоги для зміцнення адміністративної спроможності країн-партнерів.
Важлива з погляду вдосконалення законодавчої системи та проведення адміністративної реформи ідея створення спеціальної програми допомоги для зміцнення адміністративної спроможності країн-партнерів.
У цьому контексті можна не тільки скористатися досвідом європейських держав, а й отримати конкретну фінансову та експертну допомогу, забезпечити підготовку та перекваліфікацію відповідних українських фахівців тощо.
Привабливими для України є окремі інноваційні елементи багатостороннього виміру «Східного партнерства», зокрема реалізація т.зв. ініціатив-флагманів за умови їх належного фінансування.
Привабливими для України є окремі інноваційні елементи багатостороннього виміру «Східного партнерства», зокрема реалізація т.зв. ініціатив-флагманів за умови їх належного фінансування.
Зокрема слід відзначити ініціативи-флагмани щодо створення інтегрованої системи управління кордонами, а також у сфері енергетики.
До слабких елементів ініціативи варто зарахувати два ключові елементи – незначне фінансування та відсутність європейської перспективи.
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Веб-сайт Відділу міжнародної технічної допомоги Європейської Комісії (Europe Aid Cooperation Office)
http://ec.europa.eu/europeaid/
Веб-сторінка, окрім новин та оголошень, містить форму пошуку відкритих конкурсів на проекти. Інформацію можна шукати по країні, програмі, регіоні і посиланню.
Також можна використати «швидкий пошук», де міститься інформація з останніми можливостями.
Веб-сайт Європейської Комісії про Європейську політику сусідства
http://ec.europa.eu/world/enp/index_en.htm
Веб-сайт, окрім останніх новин та інформації про Європейську політику сусідства, містить основні документи, що стосуються Інструменту європейського сусідства і партнерства, включаючи програмні документи по країнах (стратегічні документи та національні індикативні програми).
Веб-сайт Делегації Європейської Комісії в Україні
http://www.delukr.ec.europa.eu/home_uk.html
Містить інформацію, що стосується двосторонніх відносин між Україною та Європейським Союзом в рубриці «Україна-ЄС».
Розділ «Конкурси та гранти» містить оголошення із запрошеннями на подання проектів та вимоги щодо подання заявок та їх змісту. Проте, така інформація доступна лише англійською мовою.
Портал з фінансування ЄС
www.2007-2013.eu
Веб-сайт містить інформацію про фінансування Європейського Союзу в 2007-2013 роках, включаючи інформацію про Інструмент європейського сусідства і партнерства.
EU Funding for Environment, A Handbook for 2007-2013 programming period
Посібник з фінансування в Карпатському регіоні, підготовлений Всесвітнім фондом
природи — Дунайсько-Карпатською програмою (WWF-DCP). Містить інформацію про окремі інструменти фінансування, включаючи для держав не-членів ЄС, зокрема про Інструмент європейського сусідства і партнерства.
Програмування допомоги ЄС для країн ІЄСП
Програмування допомоги ЄС для країн ІЄСП
http://www.enpi-programming.eu/wcm/index.php
Веб-сторінка, створена для громадських організацій для інформування і обговорення питань процесу програмування допомоги, що надається в рамках Інструменту європейського сусідства і партнерства. Громадські організації запрошуються розміщувати свою інформацію щодо ІЄСП на цьому сайті.
Технічна допомога і обмін інформацією (TAIEX)
http://taiex.ec.europa.eu
Сайт містить інформацію про технічну допомога й обмін інформацією — інструмент Генерального директорату з розширення Європейської Комісії.
Національне координаційне бюро
http://www.ncu.kiev.ua/index/a77/b9/lua/dceu
Сайт Національного координаційного бюро, що працює в межах Міністерства економіки України, містить інформацію про технічну допомогу, що надається Україні Європейським Союзом та базу даних проектів.
Зовнішня допомога розвитку для України
http://www.oda-coordination.org.ua/ua/
Сайт ініціативи Координації офіційної допомоги розвитку для України містить документи донорів, інформацію про ініціативи та ін.
Програма транскордонного співробітництва Україна-Польща-Білорусь
Веб-сторінка містить основні документи, перелік прийнятних учасників, проекти, контактну інформацію та ін. щодо Програми транскордонного співробітництва Молдова-Румунія-Україна
Програма Чорного моря
http://www.blacksea-cbc.net/index.php?page-home
Веб-сторінка містить останні новини, програму, проекти, оголошення, контактну інформацію та ін. щодо Програми Чорного моря.
Ми дуже просимо заповнити надані вам анкети.
Ми дуже просимо заповнити надані вам анкети.
ІНСТРУКЦІЯ УЧАСНИКАМ:
Кожен пункт анкети стосується того чи іншого важливого аспекту заходу, учасником якого Ви є.
Якщо Ви підтримуєте висловлення цілком (цілком згодні з ним), то у відповідній графі напішить оцінку 1, якщо просто згодні - напішить 2, згодні частково - 3, не згодні - 4, зовсім не згодні - 5.
Крім цього, у пунктах 6 і 7 коротко виділите, будь ласка, найважливіші з Вашого погляду моменти.