Повідомлення про Б. Хмельницького та його сподвижників. Учитель демонструє портрети та ілюстрації на ст. 94-95 підручника. Завдання: На основі повідомлень та ілюстрацій визначте риси характеру Б. Хмельницького і його соратників
Дати відповідь на питання № 8 §14 «Чому становище в національно-релігійній сфері стало головною передумовою початку війни?»
Учні, які отримали попередньо завдання, зачитують повідомлення про Б.Хмельницького та його сподвижників. Учитель демонструє портрети та ілюстрації на ст. 94-95 підручника.
Завдання:
На основі повідомлень та ілюстрацій визначте риси характеру Б.Хмельницького і його соратників.
Які факти біографії Хмельницького свідчать про те, що на початку Національно-визвольної війни він уже мав великий досвід воєначальника та дипломата? Свою думку обґрунтуйте.
ІІ. Складання схеми за текстом підручника «Політичний устрій Війська Запорізького середини ХVІІ ст.»
Проміжне закріплення:
Якою була офіційна назва Української козацької держави?
Якими були особливості політичного устрою Гетьманщини?
Знайдіть у змісті факти, що свідчать про демократичні (словникова робота) засади, а які про авторитарні (словникова робота) засади Української козацької держави.
Чи можна назвати Українську козацьку державу республікою (словникова робота)? Свою відповідь обґрунтуйте.
письмово пишуть історичний диктант, підготовлений учителем.
Історичний диктант
1. Українська держава, створена на українських землях в ході Національно-визвольної війни, називалася… (Військо Запорозьке) або неофіційна назва… (Гетьманщина).
2. Найвищим органом влади в Гетьманщині була … (Генеральна рада)
3. Вища військова, адміністративна і судова влада належала …(Гетьману)
4. Центральним органом виконавчої влади був …(Генеральний уряд)
5. До Генеральної старшини входили… (писар, суддя, обозний, підскарбій)
6. За умовам Зборівського договору, Українська гетьманська держава охоплювала територію колишніх…, … і … воєводств (Київського, Чернігівського і Брацлавського).