Повторення вивченого про мову І мовлення. Ситуація спілкування мова – це засоби, які використовуємо для спілкування



Дата конвертації24.12.2016
Розмір445 b.
#11220


Повторення вивченого про мову і мовлення. Ситуація спілкування


МОВА – це засоби, які використовуємо для спілкування.



Серед мовних засобів є такі:

  • Звуки (фонетичні засоби);

  • Слова (лексичні засоби);

  • Форми слів (морфологічні засоби);

  • Словосполучення і речення (синтаксичні засоби).



Мовлення – це спілкування за допомогою мовних засобів (слів, словосполучень, речень, текстів), тобто мови.



Мовлення буває усне й писемне, монологічне й діалогічне.



Мова Мовлення ________________________ Усне Писемне Монологічне Діалогічне



Яка, на вашу думку, різниця між мовою та мовленням?

  • Яка, на вашу думку, різниця між мовою та мовленням?

  • Яка мета усного мовлення?

  • Яка мета писемного мовлення?

  • Чому потрібно враховувати ситуацію спілкування?



Сприйняття чужого мовлення.

  • Сприйняття чужого мовлення.

  • Творення власного мовлення.



Сприйняття чужого мовлення:

  • Аудіювання.

  • Читання.



Творення власного мовлення.

  • Говоріння.

  • Письмо.



Той, кому адресують мовлення, називають адресатом.

  • Той, кому адресують мовлення, називають адресатом.



  • Той, хто висловлюється, – адресант.



Умови, за яких відбувається спілкування, називають ситуацією спілкування.

  • Умови, за яких відбувається спілкування, називають ситуацією спілкування.



Ситуація спілкування:

  • Обставини спілкування.

  • Адресат спілкування.

  • Мета спілкування.



Обставини спілкування:

  • Офіційні.

  • Неофіційні.



Мета спілкування:

  • Повідомлення.

  • Спонукання.

  • З’ясування.



Основними показниками, що характеризують мовленнєву ситуацію, є:



Ви прийшли до бібліотеки.

  • Ви прийшли до бібліотеки.

  • Ви прийшли до аптеки.

  • Ви прийшли в гості.



тема й головна думка висловлювання;

  • тема й головна думка висловлювання;

  • мета спілкування;

  • місце й характер спілкування.



Література

  • 1. Глазова О.П. Кольорове слово. Зведений комплект з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. – Харків: Веста, 2004. – 72 с. 2. Глазова О.П., Кузнецов Ю. Б. Рідна мова: Підруч. Для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. –

  • К.: Педагогічна преса, 2006. –228 с.: іл.

  • 3. Українська мова. Розвиток мовлення: Навчальний посібник. 6 клас – Вид. 2-ге, випр./Упоряд. Г.В. Баран – Х.: Країна мрій, 207. – 96 с.

  • 4. Шабельник Т.М. Рідна мова. 6 клас: Плани-конспекти уроків. – Харків: Видавництво “Ранок”, 2009. – 320 с.



Каталог: public -> oipopp -> repository -> dcr
dcr -> Прийменник як службова частина мови Кифорук Оксана Вікторівна
dcr -> Знаходити прислівники в текстах і пояснювати правильність думки; знаходити прислівники в текстах і пояснювати правильність думки
dcr -> Завдання : розкрити роль прислівників у художніх, науково-популярних і ділових текстах
dcr -> Читання “Дощиком”
dcr -> «Квітни мово, наша рідна. Дмитро Білоус. Віра поета в неминуче відродження рідного слова у поезіях \"Вічно жива\" та \"Хліб і слово\"»
dcr -> Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів Мета
dcr -> Ходи більше …бігай. Ходи більше …бігай


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка