Практикум Методична робота знз на початку впровадження Державного стандарту базової І повної загальної середньої освіти



Дата конвертації22.12.2016
Розмір445 b.
ТипЗакон


Семінар-практикум


Мета:

  • актуалізувати основні положення нового ДС базової і повної загальної середньої освіти, надати методичну допомогу слухачам школи з питань впровадження нового ДС



План

  • Вступне слово методиста

  • Робота з актуалізації основних положень нового ДС базової і повної загальної середньої освіти

  • Що позитивного в новому ДС?

  • Складання орієнтовного плану дій в закладі щодо впровадження нового ДС

  • Рекомендації щодо спрямування методичної роботи з учителями в закладах

  • Відкритий мікрофон



Закон України «Про загальну середню освіти»:

  • Державний стандарт загальної середньої освіти – це зведення норм і положень, що визначають державні вимоги до освіченості учнів і випускників шкіл на рівні початкової, базової і повної загальної середньої освіти та гарантії держави у її досягненні



Функція ДС як інструмента модернізації освіти:

  • забезпечує створення єдиного освітнього простору;

  • посилює регламентуючу роль школи в системі неперервної освіти;

  • забезпечує еквівалентність здобуття загальної середньої освіти у різних формах;

  • приводить зміст шкільної освіти у відповідність з потребами часу, завданнями розвитку країни;

  • створює умови для диференційованого навчання тощо



Питання для групової роботи

  • Які стратегічні цілі прийняття нового ДС?

  • Які основні ідеї закладено в зміст нового ДС?

  • Скільки та які саме галузей виокремлено в ДС? Які визначені рівні засвоєння змісту освіти?

  • З чого складається ДС?

  • Які відмінності можна встановити між старим та новим ДС?



Які стратегічні цілі прийняття нового ДС?

  • оновлення змісту освіти, забезпечення єдиного освітнього простору, створення рівних можливостей для отримання якісної освіти;

  • орієнтація на компетентнісний підхід;

  • наступність основних освітніх галузей і ліній початкової, основної і старшої школи;

  • дозволить розвантажити зміст окремих освітніх галузей;

  • повноцінна реалізація ідеї особистісно-орієнтованого навчання, його профільне спрямування у старшій школі;

  • збалансованість гуманітарного, природничо-математичного і технологічного складників у змісті освіти;

  • забезпечення психічного та фізичного здоров'я учнів



Основні ідеї нового ДС

  • практичне впровадження особистісно зорієнтованого навчання;

  • державні вимоги до навчальних досягнень учнів;

  • оволодіння учнями ключовими компетентностями, які є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетенцій).



Галузі, рівні засвоєння змісту освіти в ДС

  • 7 освітніх галузей:

  • “Мови і літератури”,

  • “Суспільствознавство”,

  • “Мистецтво”,

  • “Математика”,

  • “Природознавство”,

  • “Технології”,

  • “Здоров’я і фізична культура”

  • Рівні: базовий та профільний.



Складові державного стандарту:

  • загальна характеристика складових змісту освіти (загальна частина + характеристика галузей);

  • Базовий навчальний план загальноосвітніх навчальних закладів II—III ступеня;

  • державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів



Відмінності чинної і нової редакцій Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти



Що позитивного в новому ДС?

  • Передбачено наступність, узгодженість змісту освітніх галузей,

  • ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів,

  • збережено чітке структурування,

  • Стандарт складається з обов’язкового змісту освіти певної галузі знань

  • та державних вимог до рівня

  • загальноосвітньої підготовки учнів



Складання орієнтовного плану дій (3 групи)

  • Напрями планування:

  • організаційно-інформаційна діяльність,

  • методична робота,

  • навчальна діяльність,

  • контрольно-аналітична діяльність.



Приклади заходів: 1.Організаційно-інформаційна діяльність:

  • забезпечити інформування вчителів про нормативні, інструктивно-методичні документи щодо впровадження ДС;

  • - провести внутрішньошкільний аудит матеріального забезпечення навчального процесу та організувати роботу щодо його відповідності вимогам нового ДС;

  • - розмістити інформацію щодо впровадження ДС на дошці оголошень для батьків та на Інтернет-сторінці школи;

  • познайомити батьків учнів 4-х класів на батьківських зборах з особливостями ДС,

  • визначити кадрове забезпечення діяльності школи в розрізі впровадження ДС та організувати необхідну курсову підготовку



2. Методична робота

  • Мета:

  • підготовка педагогів до реалізації змістових ліній нового ДС,

  • до технологізації методів викладання з урахуванням особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів,

  • до підсилення наступності між початковою та базовою школами.



Приклади заходів з методичної роботи:

  • забезпечити участь вчителів у різних формах підвищення кваліфікації з питань упровадження ДС;

  • взяти участь у проведенні методичних заходів для членів адміністрацій при НМЦ з питань підготовки вчителів до впровадження ДС;

  • опрацювати на засіданнях шкільних методичних об’єднань новий ДС;

  • організувати та провести заходи з питань підготовки вчителів до впровадження ДС, додатково - для вчителів майбутніх

  • 5-х класів



3. Приклади заходів з навчальної діяльності

  • забезпечити належні умови для організації навчально-виховного процесу учнів п’ятих класів відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

  • створити необхідні умови для успішної адаптації п’ятикласників до нових умов навчання;

  • забезпечити вивчення в школі другої іноземної мови в 5-х класах,

  • ввести «години психолога» (факультативів психологічного спрямування) в навчально-виховний процесс 5-х класів.



4. Приклади заходів з контрольно-аналітичної діяльності

  • заслухати на педагогічній раді питання щодо готовності школи до впровадження ДС;

  • видати наказ по школі щодо підсумків підготовки до впровадження у закладі ДС у 2013-2014 н.р.;

  • провести класно-узагальню-

  • ючий контроль 5 –х класів.



На що слід звернути увагу під час розробки методичних заходів для учителів?

  • Діяльнісний підхід: передбачає вироблення в учнів умінь обирати мету, планувати свою роботу, організовувати, виконувати, коригувати, контролювати її, аналізувати й оцінювати її результати.

  • Орієнтація на досягнення компетентностей.

  • Пошук інноваційних методів отримання надійних оцінок навчальних досягнень.



Відкритий мікрофон:

  • Яка робота в вашому закладі з впровадження нового ДС вже проведена?

  • Які з заходів, на вашу думку, були найбільш ефективними?

  • Ваші побажання та застереження колегам щодо організації роботи з впровадження нового ДС.



ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!



Каталог: avatar
avatar -> Відвідати уроки у 4 класі;пильно придивитися до майбутніх учнів; познайомитися із методикою викладання в початкових класах
avatar -> Освіта з її інформаційно-пізнавальною функцією
avatar -> Тільки у зв'язку із змінами, динамікою підсумкових результатів всього педагогічного процесу в установі
avatar -> Формувати вміння висловлювати судження про письменника і його творчість на основі аналізу його біографії й оцінки іншими мит-цями
avatar -> Музей книги та друкарства України(до липня 2000 р. —Державний музей книги і друкарства України)
avatar -> Актуальність проблеми
avatar -> Моделювання програми виховної роботи “Виховання це вплив на серце тих, кого ми виховуємо ” Л. Толстой
avatar -> 1. Методика применения вебинаров в учебном процессе


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка