Про формування робочих навчальних планів у системі допрофільного та профільного навчання



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.
ТипЗакон


Про формування робочих навчальних планів у системі допрофільного та профільного навчання

  • Коваленко В.О., головний спеціаліст

  • відділу нормативності та якості освіти

  • управління освіти і науки Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації


Нормативно-правова база

  • Закон України «Про загальну середню освіту»;

  • постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад»;

  • постанова Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»;

  • постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;

  • наказ Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000 № 522 «Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності»;

  • наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 114 «Про затвердження Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад»;

  • наказ Міністерства освіти і науки України від 23.11.2009 № 1054 «Про внесення змін до Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад»;

  • наказ Міністерства освіти і науки України від 08.04.2009 № 312 «Про затвердження Положення про класи з поглибленим вивченням окремих предметів у ЗНЗ».



Охоплення профільним навчанням учнів 10-11-х класів



Охоплення профільним навчанням (сільські райони)





Поінформованість учасників НВП про формування РНП і впровадження профільного навчання

  • Наявна інформація на сайті відділу освіти району: Борівського, Валківського, Ізюмського, Краснокутського, Сахновщинського, Чугуївського районів, м Люботина.

  • Інформація на сайті відділу освіти району наявна не в повному обсязі: Барвінківського, Великобурлуцького, Куп’янського, Первомайського районів, м. Ізюму,



Поінформованість учасників НВП про формування РНП і впровадження профільного навчання

  • Наявна інформація на сайтах навчальних закладів: Валківського, Краснокутського, Куп’янського, Первомайського, Сахновщинського, Чугуївського.

  • Відсутня інформація на сайтах навчальних закладів: Барвінківського, Борівського, Ізюмського, Великобурлуцького районів, міст Ізюм, Люботин.



Типові помилки

  • Не в повному обсязі фінансуються годин інваріантної та варіативної складових РНП у 3Н3;

  • невірно обрані навчальні програми варіативної складової РНП у 3Н3;

  • варіативна складова використовується, здебільшого, на додаткові години предметів інваріантної складової РНП у 3Н3;

  • 3а наявності великого різноманіття курсів варіативної складової РНП не визначена допрофільна та профільна спрямованість навчання у 3Н3;

  • не використовується можливість організації профільного навчання учнів у класаx із наповнюваністю менше 5–ти осіб.



Особливості організації допрофільного навчання

  • збільшити кількість годин варіативного (шкільного) компонента базисного навчального плану у випускному класі основного ступеня загальної освіти;

  • при організації обов'язкових занять на вибір увести розподіл класу на необхідну кількість груп;

  • Навчальним закладам використовувати години варіативного компонента насамперед для організації передпрофільної підготовки.



Прийняття рішення про вибір профілю навчання

  • збільшити діагностично-прогностичний підхід (допрофільна підготовка);

  • вивчити професійні нахили учнів та ознайомити їх з галузями професійної діяльності з урахуванням ринку праці в регіоні;

  • з'ясувати рівень можливостей навчального закладу для впровадження певного профілю;

  • проаналізувати учнів в батьків щодо вибору певного профілю;

  • ухвалити учнями і батьками рішення щодо вибору профілю.



Урок у допрофільних і профільних класах

  • сучасні типи уроків;

  • рівнева диференціація учнів на уроках;

  • диференціація змісту, який учні опановують відповідно до рівня їх навчальних можливостей;

  • нетрадиційне творче конструювання уроків, добору наочності, методів створення сприятливого до творчості емоційного настрою.



Форми організації допрофільного та профільного навчання

  • виконання учнями курсових робіт творчого характеру;

  • міжпредметні дослідницькі робіти,

  • виконання олімпіадних завдань, проективних робіт, завдань випереджуючого характеру;

  • участь у факультативах, предметних гуртках, студіях, секціях, учнівських наукових товариствах, МАН, предметних олімпіадах,

  • турнірах, конкурсах, фестивалях.



Алгоритм розроблення робочих навчальних планів

  • Проведення діагностики профільних нахилів і творчих здібностей учнів (вересень-березень).

  • Визначення мережі класів, гуртків, що обговорюється на засіданні педагогічної ради (або на нараді при директорові) та на засіданні первинної профспілкової організації навчального закладу, подається на розгляд до місцевого органу управління освіти (січень-лютий).

  • Розгляд питання обрання спрямованості допрофільного та профільного навчання (за результатами діагностики учнів) на батьківських зборах розподілу годин варіативної складової на спецкурси, курси за вибором, факультативи (з урахуванням кадрового та матеріально-технічного забезпечення) (березень).

  • Добір навчальних програм варіативної складової (березень-квітень).

  • Підготовка проекту робочого навчального плану з повним використанням інваріантної та конкретизації варіативної частини (травень).

  • Затвердження (погодження) робочого навчального плану місцевими органами управління освітою (червень).



Тематичний словник

  • Авторська програма – це спроектований самим учителем (автором, кількома авторами) на основі власної методичної концепції навчально-виховний процес, спрямований на оновлення змісту шкільного (регіонального) компонента освіти й одержання вагомих результатів.

  • Адаптована програма – це програма, розроблена індивідуально або колективно, що регламентує викладання певної галузі знань (сукупності галузей), відмінна від чинних загальнодержавних навчальних програм структурою побудови навчального матеріалу та використання додаткового змісту (компонента знань).

  • Спецкурс – навчальний курс, що доповнює, поглиблює зміст навчального предмета інваріантної складової навчальних планів.

  • Курс за вибором (елективний курс) - навчальний курс, що доповнює, поглиблює зміст певного курсу чи предмета державного освітнього компонента і обирається учнем відповідно до його навчальних інтересів.

  • Факультативний курс - навчальний курс, зміст якого безпосередньо не пов’язаний із загальнообов’язковим навчальним змістом і який обирається для розширення свого загального кругозору, прилучення до нових сфер знання і людської діяльності.

  • Навчально-методичний комплект (комплекс) – у повному об’ємі має такий вигляд: анотація, програма курсу і тематичний план, навчальний посібник для учнів (у друкованій або іншій формі, наприклад, інтерактивна комп’ютерна програма, Інтернет-ресурс), методичні рекомендації для учителів (розробки занять, хрестоматія), анотований список літератури, робочий зошит, завдання для самостійної роботи учнів.



Не плачь, потому что это закончилось, улыбнись, потому что это было.

  • Не плачь, потому что это закончилось, улыбнись, потому что это было.

  • Габриэль Гарсиа Маркес





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка