Проблема творчого розвитку особистості в сучасному світі стоїть гостро. Для сучасної стратегії розвитку національної школи характерним є зростання уваги до осо-
бистості школяра, максимального розкриття його обдарування, інтелектуального розвитку, що забезпечує пріоритетність розвитку творчих рис.
Кожна дитина – особистість! Ось гасло сьогодення. Велике значення має розвиток творчості. Саме люди з творчим мисленням приносять у життя щось нове. Такі люди найчастіше стають лідерами. Творчість має вирішальне значення в розвитку здібностей людини, формуванні її життєвої позиції. А в час, коли наш світ переважно
технократичний, прагматичний, меркантильний, важливо найбільшу увагу приділяти духовності, або, швидше навіть, душевності. Оскільки в душі діти чудові романтики, емоційні, сповнені бажання заявити про себе, відчути радість від своєї творчості, отримати визнання своїх творінь, вважаю за необхідне створити такі умови на уроках світової літератури, російської мови, в позакласній діяльності, коли б учні мали бажання і можливості виявити свої творчі здібності. Ще в ХІХ ст. Л.Толстой стверджував: “Якщо учень не навчиться творити, то і в житті він завжди буде лише наслідувати, копіювати”. Це шлях в нікуди. Переконана, правий А.Ейнштейн, який ще на початку ХХ ст. застерігав, що, занадто захоплюючись новітніми інформаційними технологіями, “ми отримаємо покоління ідіотів”. Саме тому, не відмовляючись від використання усіляких ІКТ, насамперед, намагаюсь словом художньої літератури доторкнутись до “невидимих струн душі дитини”, уникати одноманітності у проведенні уроків. Улюбленою формою уроку розвитку мовлення є урок в природі, як восени, так і взимку, і навесні. Це надихає на створення поетичних і прозових, хай ще й “зелених шедеврів”, які потім друкуємо у газеті кабінету світової літератури “Літературна веселка”, розміщуємо на шкільному сайті. На уроках важливо здивувати учнів, запропонувати такий момент, який вже з початку уроку налаштує на ліричний лад. Тому часто урок розпочинаємо поетичною 5-хвилинкою.
*** ***
*** ***
Ходить літо берегами Бігла лісом білочка
В шумі яворів, І знайшла сопілочку,
І замовкнув над полями Грала і співала,
Журавлиний спів. Друзів звеселяла.
А листочки пролітали,
Тане хмарка кучерява Під ту пісню танцювали.
В небі голубім.
Мліє день, і мліють трави (Масан Софія, 5 клас)
В лузі запашнім.
(Марченко Максим, 5 клас)
***
***
Ходит зимушка-зима Пустая ночь, сияют звёзды.
По лесам, лугам одна, Повсюду полная луна
Засыпает всё снежком- Свой свет бросает на дома.
Чистым белым порошком. В сон погрузилось всё живое.
А звери дикие выходят на охоту,
(Матвєєва Софія, 5 клас) Им не до сна, они в заботах.