організація навчання як діяльності (ігрової, трудової).
Метод проектів — це сукупність прийомів, дій учнів у їхній певній послідовності для досягнення поставленої задачі — вирішення певної проблеми, вагомої для учнів і оформленої у вигляді якогось кінцевого продукту. Головна мета методу проектів полягає в наданні учням змоги самостійно набути знань у процесі розв'язування практичних завдань із різноманітних предметних галузей. Викладачеві у рамках проекту відводиться роль розробника, координатора, експерта, консультанта
Метод проектів — це сукупність прийомів, дій учнів у їхній певній послідовності для досягнення поставленої задачі — вирішення певної проблеми, вагомої для учнів і оформленої у вигляді якогось кінцевого продукту. Головна мета методу проектів полягає в наданні учням змоги самостійно набути знань у процесі розв'язування практичних завдань із різноманітних предметних галузей. Викладачеві у рамках проекту відводиться роль розробника, координатора, експерта, консультанта
сприяти формуванню в учнів комунікативних навичок;
прищеплювати учням уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирання інформації, аналізу з різних точок зору, висування гіпотез, уміння робити висновки
розвиваються пізнавальні навички учнів;
розвиваються пізнавальні навички учнів;
формується вміння самостійно конструювати свої знання;
Він включає обґрунтування актуальності вибраної теми, постановку задачі, формулювання проблеми, визначення предмету, об'єкту дослідження, висунення гіпотези і подальшу її перевірку, обговорення й аналіз отриманих результатів;
При виконанні проекту мають використовуватися методи сучасної науки: лабораторний експеримент, моделювання, соціологічне опитування
Проект спрямований на збір інформації про певний об'єкт або явище з метою аналізу, узагальнення і представлення інформації для широкої аудиторії;
Проект спрямований на збір інформації про певний об'єкт або явище з метою аналізу, узагальнення і представлення інформації для широкої аудиторії;
Вихідним продуктом проекту часто є публікація в ЗМІ, у тому числі в мережі Інтернет;
Структура подібного проекту може бути визначена таким чином: мета проекту, його актуальність, джерела інформації, проведення «мозкової атаки», обробка інформації (аналіз, узагальнення, зіставлення з відомими фактами, аргументовані висновки);
Результат (стаття, реферат, доклад, відео тощо), презентація.
Припускає максимально вільний і нетрадиційний підхід до його виконання і презентації результатів. Це можуть бути альманахи, театралізації, спортивні ігри, витвори образотворчого або декоративно-прикладного мистецтва, відеофільми ;
Припускає максимально вільний і нетрадиційний підхід до його виконання і презентації результатів. Це можуть бути альманахи, театралізації, спортивні ігри, витвори образотворчого або декоративно-прикладного мистецтва, відеофільми ;
Не мають чітко структурованого плану спільної діяльності, на початку розробляється приблизна схема дій і далі учасники проекту діють, підкоряючись жанру кінцевого результату;
Результатом можуть бути: газета, твір, відеофільм, спектакль, гра, свято, експедиція тощо.
Розробка і реалізація такого проекту найбільш складна. Беручи участь у ньому, проектанти приймають на себе ролі літературних або історичних персонажів, вигаданих героїв з метою відтворення різних соціальних або ділових відносин через ігрові ситуації;
Розробка і реалізація такого проекту найбільш складна. Беручи участь у ньому, проектанти приймають на себе ролі літературних або історичних персонажів, вигаданих героїв з метою відтворення різних соціальних або ділових відносин через ігрові ситуації;
Результати цих проектів або передбачаються на початку діяльності, або вимальовуються лише наприкінці.
Цей проект відрізняє чітко окресленим із самого початку результатом діяльності (обов'язково орієнтований на соціальні інтереси самих учасників);
Цей проект відрізняє чітко окресленим із самого початку результатом діяльності (обов'язково орієнтований на соціальні інтереси самих учасників);
проект націлений на рішення соціальних задач, які відображають інтереси учасників проекту або зовнішнього замовника;
Форма кінцевого продукту при цьому різноманітна — від навчального посібника для навчального кабінету до пакету рекомендацій по відновленню економіки регіону.
Реалізуються, як правило, в рамках одного навчального предмету або однієї галузі знань;
Реалізуються, як правило, в рамках одного навчального предмету або однієї галузі знань;
Такі проекти можуть проводитися (за виконання певних умов) у рамках класно-урочної системи;
Монопроекти можуть бути, наприклад, літературно-творчими, природничо-науковими, екологічними, мовними (лінгвістичними), спортивними, історичними, географічними, музичними
Виконуються виключно в позаурочний час і під керівництвом декількох фахівців з різних галузей знань, хоча презентації проміжних результатів можуть відбуватися і під час окремих уроків;
Виконуються виключно в позаурочний час і під керівництвом декількох фахівців з різних галузей знань, хоча презентації проміжних результатів можуть відбуватися і під час окремих уроків;
Такі проекти вимагають кваліфікованої координації з боку фахівців.
Можуть виконуватися протягом одного уроку або частини уроку;
Можуть виконуватися протягом одного уроку або частини уроку;
Робота проводиться в групах, тривалість виконання проекту — 20 хвилин (підготовка до презентації — 10 хвилин, презентація кожної групи — 2 хвилини).
Виділяють 4—6 уроків;
Виділяють 4—6 уроків;
Основна робота, яка виконується в рамках позакласної діяльності і вдома, припадає на збір інформації, виготовлення продукту і підготовку презентації.
У проекті обов'язково має бути вирішена яка-небудь проблема.
У проекті обов'язково має бути вирішена яка-небудь проблема.
У процесі роботи над проектом проводиться дослідження, використовуються методи дослідження.
Дослідження, як і сам проект, виконується учнями самостійно.
Учитель виступає в ролі консультанта, не втручається у виконання проекту.
Результати виконаного проекту повинні мати практичну вагомість.
Результати виконаних проектів повинні бути оформлені.
При виконанні проекту групою учнів необхідно визначити роль кожного з учасників.
Після закінчення роботи над проектом необхідна рефлексія: аналіз причин невдач і позитивних результатів.