“Технологія проектної діяльності у позакласній роботі”
«Pro ect»
Проект – задуманий план дій,задум,намір (Новий тлумачний словник укр. мови К., 2003)
Проект – індивідуальний чи груповий захід, що ретельно спланований та призначений для певної мети, наприклад: науковий проект, проект із сприяння та розвитку бізнесу. Оксфордський енциклопедичний словник
Проект – дія, спрямована на досягнення суспільно важливої мети і локалізована у часі, місцем та ресурсами (Дмитрій Карпієвич, Центр ПОСТ, Білорусія)
ХАРАКТЕРНІ РИСИ ПРОЕКТУ (за матеріалами Т-Кіт «Проектний менеджмент»)
Проект:
Завжди має мету;
Реальний;
Обмежений у часі і просторі;
Реалізується командою;
Унікальний;
Повинен піддаватися оцінюванню;
Реалізується поетапно.
Метод проектів як ОСВІТНЯ ТЕХНОЛОГІЯ
сукупність навчально-пізнавальних прийомів, за допомогою яких учні набувають знання та навички в процесі планування та самостійного виконання певних практичних завдань з обов’язковою презентацією результатів
ЧОМУ САМЕ ПРОЕКТ? Проектна технологія забезпечує діяльнісний підхід до освітньо-виховного процесу
Класифікації типів проектів відповідно до кількості учасників
особистісні
парні
групові
Класифікації типів проектів за тривалістю проведення
Короткотермінові (урок, день)
Середньої тривалості ( від тижня до місяця)
Довготермінові (від місяця до декількох місяців)
Організаційно-психологічні аспекти проектної діяльності
Розвиток пізнавальних інтересів, інтелектуальних і творчих здібностей учнів;
Інтеграція освітнього середовища школи і сім’ї, школи і мікрорайону, ширше залучення батьків до освітнього процесу;
Соціалізація учнів, розвиток ключових компетентностей: комунікативної, кооперативної, інформаційної тощо
Формування у школярів активної життєвої позиції;
Створення у школі єдиного колективу учнів і педагогів, атмосфери співпраці.
Виховні результати проектної діяльності (громадянознавчий аспект):
формування цілісних уявлень про світ, суспільство, державу, соціальні інститути та структури, основні соціальні зв’язки та відносини, політичні та правові засоби їх регулювання;
навчання успішної взаємодії з владними структурами та неурядовими організаціями при вирішенні соціально важливих проблем місцевої громади;
збагачення знаннями та навичками соціальної дії при вирішенні соціально важливих проблем місцевої громади
мотивація до активної та безкорисливої громадянської дії;
залучення до колективної діяльності (співпраці в команді);
отримання можливості на практиці впливати на соціальне середовище,
Структура ресурсу з позакласної роботи «Молодь діє».
Розділ 1. Учнівські проекти як засіб формування громадянськості школярів.
З історії використання методу проектів.
Сучасний європейський та світовий досвід в галузі шкільного проектування.
Із досвіду учнівського проектування в Україні
Загальні засади проектної діяльності в позакласній та позашкільній роботі. Вимоги до шкільних учнівських проектів.
Особливості оцінювання учнівських проектів.
Структура ресурсу з позакласної роботи «Молодь діє».
Розділ 2. Молодь діє.
Характеристика різних напрямків проектування; Зразки проектів