Професійна компетентністюь здатність керівника навчального закладу ефективно здійснювати свою професійну діяльність



Дата конвертації26.12.2016
Розмір445 b.



Професійна компетентністюь - здатність керівника навчального закладу ефективно здійснювати свою професійну діяльність.

  • Професійна компетентністюь - здатність керівника навчального закладу ефективно здійснювати свою професійну діяльність.

  • Компоненти професійної компетентності:

  • когнітивний (знання),

  • операційний (набір способів дій, за допомогою яких здійснюється сама діяльність) та

  • аксіологічний (наявність певних цінностей, які індивід не лише засвоїв зовні, він сам є індивідуальністю, яка має здатність усвідомлювати та рефлексувати власні цінності, порівнювати, оцінювати себе та інші об’єкти, проектувати майбутній стан).



Квалітологія - це триєдина наука, що охоплює:

  • Квалітологія - це триєдина наука, що охоплює:

  • теорію якості (Quality System),

  • теорію оцінки якості (кваліметрію - Assessment, Evaluation),

  • теорію управління якістю (Management and Monitoring of Quality).

  • Кваліметрія – це наука, що розробляє способи вимірювання якісних характеристик будь-якого об’єкту або системи.

  • Управління якістю освіти – це процес переведення наявної якості освіти у стан із бажаними (заданими) показниками.



Моніторинг - це вища форма організованості інформаційної діяльності.

  • Моніторинг - це вища форма організованості інформаційної діяльності.

  • Якість освіти - це відповідність певній нормі, стандарту.

  • Якість освіти це сукупність властивостей і характеристик освітнього процесу, які надають їм здатність задовольняти освітні потреби споживачів освітніх послуг.





Моніторинг якості освіти - спеціальна система збору, обробки, зберігання і розповсюдження інформації про стан освіти, прогнозування на підставі об'єктивних даних динаміки і основних тенденцій її розвитку та розробка науково-обгрунтованих рекомендацій для прийняття управлінських рішень стосовно підвищення ефективності функціонування освітньої галузі.

  • Моніторинг якості освіти - спеціальна система збору, обробки, зберігання і розповсюдження інформації про стан освіти, прогнозування на підставі об'єктивних даних динаміки і основних тенденцій її розвитку та розробка науково-обгрунтованих рекомендацій для прийняття управлінських рішень стосовно підвищення ефективності функціонування освітньої галузі.





система освіти

  • система освіти

  • результати навчальної діяльності

  • характеристики учасників освітнього процесу

  • відносини споживачів освітніх послуг з освітнім середовищем (оточуючим соціумом);

  • процеси функціонування й розвитку освітніх систем та управління ними

  •  



діяльність

  • діяльність

  • явища

  • компоненти освітнього процесу:

    • умови та засоби реалізації (матеріально-технічні, санітарно-гігієнічні, правові, кадрові, фінансові, навчально-методичні умови та ін.);
    • організація (контингент та його диференціація за різними ознаками, режим роботи, розпис навчальних занять);
    • наслідки (результати запровадження освітніх реформ, змін навчальних програм і освітніх стандартів тощо).


визначати якість навчальних досягнень учнів, рівень їх соціалізації;

  • визначати якість навчальних досягнень учнів, рівень їх соціалізації;

  • вивчати зв'язок між успішністю учнів (студентів) і соціальними умовами їх життя, результатами роботи педагогів, рівнем їх соціального захисту, моральними установками, запитами, цінностями тощо);

  • оцінювати якість ресурсів (кадрових, навчально-методичних, матеріально-технічних тощо);

  • виявляти фактори, які чинять вплив на хід і результати освітнього процесу з метою зменшення їх негативного впливу (або, навіть, і нейтралізації).



Ключові питання:

  • Ключові питання:

  • Необхідність впровадження у НЗ

  • Статус результатів

  • Основні завдання (призначення)

  • Відмінні ознаки



  • І етап: Цілепокладання та планування дослідження.

    • Виокремлення та словесне оформлення освітньої проблеми як предмету дослідження.
    • Визначення мети та завдань дослідження.
    • 3. Визначення об’єкту дослідження.
    • 4. Розрахунок та формування вибірки.
    • 5. Побудова графіку дослідження:
    • - визначення термінів і процедур дослідження;
    • - підбір та підготовка (навчання) координаторів дослідження.
    • 6. Визначення критеріїв та показників оцінювання.
    • 7. Вибір методів дослідження.


ІІ етап: Розробка інструментарію.

  • ІІ етап: Розробка інструментарію.

  • 1. Розробка тестів та їх апробація, одержання стандартизованого тесту.

  • 2. Розробка анкет та їх апробація.

  • 3. Підготовка інстуктивно-методичних матеріалів для координаторів дослідження всіх рівнів, учасників дослідження.

  • 4. Вибір статистичних і математичних методів обробки та обрахунку одержаних результатів дослідження.



ІІІ етап: Проведення дослідження.

  • ІІІ етап: Проведення дослідження.

  • 1. Пілотне дослідження (підготовка учасників, проведення інструктажу).

  • 2. Основне дослідження.

  • IV етап: Збір та обробка результатів.

  • V етап: Аналіз та інтерпретація результатів дослідження.

  • 1. Узагальнення статистичної інформації.

  • 2. Виявлення факторів впливу.

  • 3. Підготовка рекомендації щодо корекційної роботи, усунення негативних факторів, формування освітньої політики тощо.



Лукіна Т.О. Вимірювання та управління якістю освіти: Навч.-метод. матеріали. -К.: Експрес-об’ява, 2007. – 50 с.

  • Лукіна Т.О. Вимірювання та управління якістю освіти: Навч.-метод. матеріали. -К.: Експрес-об’ява, 2007. – 50 с.

  • Лукіна Т.О. Готовність педагогів до запровадження компетентнісного навчання учнів // Управління освітою. – 2014. - № 10 (334). – С 18-24.

  • Лукіна Т.О. Оцінювання та управління якістю загальної середньої освіти: Навчальний модуль для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних та управлінських кадрів районних (міських) відділів освіти та обласних управлінь освіти і науки. - К.: ЦІППО, 2007. – 72 с.

  • Методика і технологія оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу: посібник / ав.: Ляшенко О.І., Лукіна Т.О., Булах І.Є., Мруга М.Р. - К.: Педагогічна думка, 2012. – 160 с.

  • Організаційно-методичне забезпечення моніторингових досліджень якості загальної середньої освіти: Монографія / кол. ав.: Ляшенко О.І., Лукіна Т.О., Ващенко Л.С. та ін. - К.: Педагогічна думка, 2013. – 160 с.



Каталог: images -> content -> institutes -> cipo -> kaf UPOP -> metod material
metod material -> Закон України „Про освіту"// Освіта. 1995. 5-12 березня. Закон України „Про освіту"
metod material -> На межі ХХІ століття розвиток світової цивілізації став визначатися трьома основними факторами
metod material -> Інклюзивна освіта відповідно до Саламанської Декларації та
metod material -> Когнітивний або пізнавальний домен (сфера) – знання та вміння
cipo -> Поява нових інформаційно-комунікаційних технологій; поява нових інформаційно-комунікаційних технологій
cipo -> Керівники освітніх організацій мусять бути готовими до впровадження інновацій в освітній процес відповідно до вимог сьогодення, володіти механізмами регулювання в трансформаційні періоди, які б сприяли як розвитку освітньої організації


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка