Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку



Дата конвертації14.06.2016
Розмір445 b.
#6941



Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»

  • Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 20.05.2015 № 1/9-249)

  • Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2015 № 1/9-387)



патріотичне виховання

  • патріотичне виховання

  • екологічне виховання

  • формування основ здорового способу життя

  • комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників



Дошкільні навчальні заклади області можуть проектувати свою діяльність на новий навчальний рік з опорою на запропоновані вище орієнтири, або замінювати їх чи доповнювати більш актуальними для себе

  • Дошкільні навчальні заклади області можуть проектувати свою діяльність на новий навчальний рік з опорою на запропоновані вище орієнтири, або замінювати їх чи доповнювати більш актуальними для себе



«Оберіг», програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років (наук. кер. Богуш А. М.);

  • «Оберіг», програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років (наук. кер. Богуш А. М.);

  • «Впевнений старт», програма розвитку дітей старшого дошкільного віку (авт. кол.: Андрієтті О. О., Голубович О. П. та ін.);

  • «Дитина», програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років (наук. кер. Проскура О. В., Кочина Л. П., Кузьменко В. У., Кудикіна Н. В.);

  • «Дитина в дошкільні роки», освітня програма (наук. кер. Крутій К. Л.);

  • «Українське дошкілля», програма розвитку дитини дошкільного віку (авт. кол.: Білан О. І., Возна Л. М., Максименко О. Л. та ін.);

  • «Соняшник», комплексна програма розвитку, навчання і виховання дітей раннього віку (авт. Калуська Л. В.);

  • «Соняшник», комплексна програма розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку (авт. Калуська Л. В.);

  • «Я у Світі» (нова редакція), програма розвитку дитини дошкільного віку (наук. кер. Кононко О. Л.);

  • «Стежина», програма для дошкільних навчальних закладів, які працюють за вальдорфською педагогікою (авт. Гончаренко А. М., Дятленко Н. М.)

  • «Світ дитинства», програма для дошкільних навчальних закладів (наук. кер. Богуш А. М.);





«Про себе треба знати, про себе треба дбати». Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт. Лохвицька Л. В.);

  • «Про себе треба знати, про себе треба дбати». Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт. Лохвицька Л. В.);

  • «Грайлик». Програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. З., Линник Т. А.);

  • «Радість творчості». Програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.);

  • «Граючись вчимося. Англійська мова». Програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Гунько С., Гусак Л., Лещенко З.);

  • «Веселкова музикотерапія: оздоровчо-освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку» (авт.: Малашевська І. А., Демидова С. К.);

  • «Казкова фізкультура». Програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку (авт. М.М. Єфименко);



«Скарбниця моралі». Програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт. Л.В. Лохвицька);

  • «Скарбниця моралі». Програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт. Л.В. Лохвицька);

  • «Смайлик», програма з формування основ комп’ютерної грамотності у дітей старшого дошкільного віку (авт.: Резніченко І. Ю.);

  • «Дитина в світі дорожнього руху», програма з формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього руху

  • ( авт.: Тимовський О. А., Репік І. А.);

  • «Мудрі шахи», програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шахи (авт.: Семизорова В. В., Духновська О. І., Пащенко Л. Ю.);

  • «Цікаві шашки», програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шашки (авт.: Семизорова В. В., Духновська О. І., Пащенко Л. Ю.);

  • «Горизонтальний пластичний балет (пластик-шоу)», програма з

  • фізкультурно-корекційної роботи у дошкільних навчальних закладах за авторською естетико-оздоровчою системою (авт.: Єфіменко М. М., Мельниченко Ю. В.).



«Шкіряний м`яч», програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри у футбол (авт.: Дроздюк В. І., Д`яконова Н. С., Коваленко Г.М.,

  • «Шкіряний м`яч», програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри у футбол (авт.: Дроздюк В. І., Д`яконова Н. С., Коваленко Г.М.,

  • Якименко Н. І.);

  • «Настільний теніс», програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в настільний теніс (авт.: Дроздюк В. І., Д`яконова Н. С., Коваленко Г.М.,

  • Якименко Н. І.);

  • «Навчання дітей української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот», програма (авт. Богуш А.М.),

  • «Скарбниця гагаузької мови, мови моїх батьків», навчальна програма для дітей старшого дошкільного віку дошкільних навчальних закладів (авт. Богуш А.М.).



Рекомендації щодо розроблення авторських програм містяться в листі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту

  • Рекомендації щодо розроблення авторських програм містяться в листі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту

  • «Про розроблення програм для дошкільної освіти» від 28.02.2013 № 1/9-152



10 – комплексних освітніх програм

  • 10 – комплексних освітніх програм

  • 16 – парціальних освітніх програм



здійснюється педагогічним колективом, затверджується рішенням педагогічної ради ДНЗ

  • здійснюється педагогічним колективом, затверджується рішенням педагогічної ради ДНЗ

  • у ДНЗ може використовуватися як одна, так і кілька комплексних програм

  • звернути увагу на термін чинності програм



  • Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах

  • Заходи щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді



1.1. Внести зміни і з урахуванням їх розробити та затвердити нову редакцію нормативно-правових документів МОН України: «Базовий компонент дошкільної освіти» і «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (ІV квартал 2015 р., МОН)

  • 1.1. Внести зміни і з урахуванням їх розробити та затвердити нову редакцію нормативно-правових документів МОН України: «Базовий компонент дошкільної освіти» і «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (ІV квартал 2015 р., МОН)





  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446

  • «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»





збільшено кількість занять із ознайомлення із соціумом, з логіко-математичного розвитку та художньо-продуктивної діяльності

  • збільшено кількість занять із ознайомлення із соціумом, з логіко-математичного розвитку та художньо-продуктивної діяльності

  • години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей

  • блочно-тематичний підхід до планування сприяє скороченню організованих форм навчальної діяльності (відображається в календарному плані)



врахувати рекомендації щодо організації освітнього процесу в літній оздоровчий період та організацію канікул

  • врахувати рекомендації щодо організації освітнього процесу в літній оздоровчий період та організацію канікул

  • у навчальних планах відобразити реалізацію варіативної складової Базового компонента (фактичну кількість, що не перевищує гранично допустиму, вказати в навчальному плані вид додаткових освітніх послуг (англ. мова, хореографія, шахи тощо)

  • робота гуртків організовується у другу половину дня (після денного сну)



Особливості планування та проведення занять різних типів відповідно до орієнтовного розподілу занять та гранично допустимого навантаження та дітей

  • Особливості планування та проведення занять різних типів відповідно до орієнтовного розподілу занять та гранично допустимого навантаження та дітей



Спрямовані на реалізацію освітньої лінії Базового компонента «Дитина в соціумі», частково – «Особистість дитини»

  • Спрямовані на реалізацію освітньої лінії Базового компонента «Дитина в соціумі», частково – «Особистість дитини»

  • Передбачають формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, здоров’язбережувальної компетентності, реалізацію завдань патріотичного виховання дошкільників, у тому числі засобами народознавства





Передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність може буди присутня протягом дня як самостійний вид діяльності, чи включена у різні заняття для реалізації їх програмових завдань.

  • Передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність може буди присутня протягом дня як самостійний вид діяльності, чи включена у різні заняття для реалізації їх програмових завдань.

  • Художня література. 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості таких занять: художньо-продуктивної діяльності у середній та старшій групах, розвитку мовлення у ІІ молодшій групі, інтегруватися у вище названі заняття в групах раннього віку та І молодшій (у навчальному плані розкрити цю особливість у примітках).



Під час планування здійснюється конкретизація тем і завдань у межах чинних програм з урахуванням вікових особливостей дітей (акцент на практичне ознайомлення з матеріалом)

  • Під час планування здійснюється конкретизація тем і завдань у межах чинних програм з урахуванням вікових особливостей дітей (акцент на практичне ознайомлення з матеріалом)



формування та розвиток фонематичної, лексичної компетентності;

  • формування та розвиток фонематичної, лексичної компетентності;

  • формування граматичної, діалогічної, монологічної компетентності;

  • інтеграція завдань з художньої літератури (групи раннього віку, перша та друга молодша групи)



Фізкультурні заняття проводяться з дворічного віку

  • Фізкультурні заняття проводяться з дворічного віку

  • Для дітей дошкільного віку фізкультурні заняття проводяться не менше 3 разів на тиждень

  • За умови наявності басейну – 2 фізкультурних заняття та 2 заняття в басейні

  • У дні, коли немає фізкультурних занять, проводять фізкультурні комплекси під час денної прогулянки



Зазначити основні нормативні документи, відповідно до яких здійснюється планування (Закони України, постанови Верховної Ради України, постанови Кабінету Міністрів України, Державні стандарти освіти, Концепції, накази та листи Міністерства освіти і науки України, накази Департаменту науки і освіти Полтавської обласної державної адміністрації).

  • Зазначити основні нормативні документи, відповідно до яких здійснюється планування (Закони України, постанови Верховної Ради України, постанови Кабінету Міністрів України, Державні стандарти освіти, Концепції, накази та листи Міністерства освіти і науки України, накази Департаменту науки і освіти Полтавської обласної державної адміністрації).

  • Указати тип навчального закладу, пріоритетні напрями діяльності (за статутом).

  • Указати мову навчання.

  • Виконання Базового компонента дошкільної освіти (через які програми реалізується зміст інваріантної та варіативної складової). Показати напрями та розподіл кількості занять варіативної складової.

  • Початок і закінчення навчального року.

  • Орієнтовні канікули.

  • Режим роботи навчального закладу.



заняття, що потребують підвищеної пізнавальної активності, планувати у першу половину дня, чергувати їх із заняттями з музичного виховання та фізкультури

  • заняття, що потребують підвищеної пізнавальної активності, планувати у першу половину дня, чергувати їх із заняттями з музичного виховання та фізкультури

  • допускається проведення занять у другу половину дня (образотворча діяльність, фізкультура тощо). Особливо це стосується середньої групи (кількість занять в день – не більше 2 при загальній кількості – 12 занять на тиждень)









Каталог: nova
nova -> Урок це ланка цілісного навчального, розвивального та виховного процесу
nova -> Вогонь – давний друг людини. Вогонь – давний друг людини
nova -> Оживити в пам'яті учнів наявні знання. Оживити в пам'яті учнів наявні знання
nova -> «Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів». Навчання математики в загальноосвітніх навчальних закладах
nova -> Це система організаційних і технічних заходів і засобів, що забезпечують захист людей від небезпечного впливу електричного струму
nova -> Осінь осінь
nova -> Вища ступінь прояву педагогічного досвіду, що характеризується системною перебудовою педагогом своєї діяльності на основі принципово нової ідеї або сукупностей ідей
nova -> 1. Участь дітей в управління класом (самоврядування): Участь дітей в управління класом


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка