Тестові завдання виконують як навчаль-ні, так і контрольні функції.
Тестові завдання виконують як навчаль-ні, так і контрольні функції.
Навчальні тестові завдання застосову-ють для активізації навчання, діагностики засвоєння матеріалу, самоаналізу.
Контрольні тестові завдання оцінюють рівень і структуру підготовки учнів.
Більшість завдань можна застосовувати для навчання й контролю.
Перед тестуванням треба правильно розрахувати оптимальний час, за який учень може виконати роботу. Скорочення або збільшення часу тестування знижує його результати.
Перед тестуванням треба правильно розрахувати оптимальний час, за який учень може виконати роботу. Скорочення або збільшення часу тестування знижує його результати.
Оптимальний час — від початку роботи до появи в учнів ознак утоми.
Для проведення тестування треба правильно розрахувати оптимальний час. Скорочення або збільшення часу тестування знижує якісні показники тесту.
Оптимальний час тестування — від початку роботи до появи в учнів ознак втоми.
Вік учнів. Чим молодші школярі, тим швидше вони стомлюються. Шляхи усунення: зменшити кількість завдань у тесті .
Вік учнів. Чим молодші школярі, тим швидше вони стомлюються. Шляхи усунення: зменшити кількість завдань у тесті .
Мотивація. Як занадто висока, так і низька мотивація призводять до втоми учнів. Шляхи усунення: перед тестуванням пояснити важливість результатів та створити доброзичливу атмосферу.
Монотонність виконання роботи. Шляхи усунення: у тесті поєднати завдання різних форм.
Індивідуальні особливості учнів.
Виконати одне завдання закритої форми учень може в середньому за 1 хвилину.
Виконати одне завдання закритої форми учень може в середньому за 1 хвилину.
У тесті має бути така кількість завдань, щоб тільки 5% тестованих могли виконати всі завдання.
Час, протягом якого тест виконав фахівець, треба помножити на три.
Використовуйте форми завдань, які забезпечують безпосереднє вимірювання виконавських умінь, конкретизованих у запланованих результатах навчання (див. наступний слайд).
Інструкція NEAB (Northen Examinationes and Assesment Board):
Інструкція NEAB (Northen Examinationes and Assesment Board):
«Варто уникати запитань, які в будь-якій формі дають перевагу трестованому певної статі. Не думайте, що запитання, сформульоване в чоловічому роді , так само легко учневі виконати, як і в жіночому. Використання речень із займенниками він/вона також не бажані в завданні.
Краще користуватися неродовими формулюваннями на зразок «учні», «школярі», а не «школярка», «учениця». Краще звертатися до групи, а не до окремого учня. Уникайте поділу людей за статтю. Речення «Професія лікар я дуже шанована , він ...» бажано замінити нейтральним формулюванням: «Лікарі — люди шанованої професії, вони ...»
Краще користуватися неродовими формулюваннями на зразок «учні», «школярі», а не «школярка», «учениця». Краще звертатися до групи, а не до окремого учня. Уникайте поділу людей за статтю. Речення «Професія лікар я дуже шанована , він ...» бажано замінити нейтральним формулюванням: «Лікарі — люди шанованої професії, вони ...»
Уникайте також у запитанні будь-якого культурного чи релігійного тлумачення проблеми. Запитання мають легко сприймати учні , що належать до різних культурних груп.