Психолого – педагогічний семінар «Дума про вчителя» Ї. Драч



Дата конвертації27.12.2016
Розмір445 b.
#14856


Психолого – педагогічний семінар


«Дума про вчителя» Ї. Драч

  • Нема жахливішої роботи, ніж учительська

  • Нема виснажливішої роботи від учительської,

  • Де нерви паляться, мов хмиз сухий. Де серце рветься...

  • Але нема щасливішої долі,

  • Коли людина з твоїх рук, учителю,

  • Іде у світ — на краплю світ людніє.





Проблемні ситуації

















Такт — необхідна умова успішного спілкування між людьми.

  • Саме слово „такт" (від латинського tactus) — це форма людських взаємовідносин.

  • Такт — це також уміння стримувати свої почуття, якщо вони стоять на перешкоді загальній справі, не показувати неприязні.

  • Тактовна людина намагається вести себе в колективі так, щоб ні своїм зовнішнім виглядом, ні необережним словом не зіпсувати настрій навколишнім.







Найпоширенішими формами нетактовності є:

  • завдавання душевних ран людям шляхом підриву їхнього авторитету, створення атмосфери непорозуміння, відчуження і неприязні в межах формальної правильності;

  • застосування будь-яких засобів впливу на учня як наслідок безсилля вчителя, його невміння використати доцільніші, моральні методи;

  • формальний підхід до учня, нерозуміння мотивів його дій, необґрунтована оцінка вчинків;

  • будь-які дії, що пов'язані з виявом неприязні до учня, наслідком чого є неправильні вчинки дітей. Н. К. Крупська, говорячи про нетактовність учителя щодо учнів, писала, що немає більшого злочину, як підшивати діям дітей погані мотиви;

  • однобічність оцінки вчинку, небажання осмислити дії.



ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ЕТИКИ





  • Учень має право вільно висловлювати свої думки та мати власну позицію у процесі обговорення навчального матеріалу.

  • Негуманне ставлення до учня, приниження людської гідності, використання в особистих інтересах праці учня неприпустимі.

  • Педагог поважає право кожного учня вільно вибирати для себе педагога. Він зобов'язаний допомогти учневі здійснити це право.



ПРАВИЛА КУЛЬТУРИ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ

  • 1. Спілкуйтеся з дитиною доброзичливо, з повагою. Для того щоб впливати на дитину, ви повинні навчитися стримувати свій критицизм і бачити позитивний бік спілкування з дитиною. Тон, з яким ви звертаєтеся до дитини, повинен виражати до неї повагу.

  • 2. Будьте одночасно суворими і добрими. Ви не повинні сумніватися. Будьте дружелюбними й не виступайте в ролі судді.

  • 3. Не прагніть усе контролювати. Надмірний контроль над дітьми зазвичай потребує особливої уваги дорослих і рідко сприяє успіху.

  • 4. Підтримуйте дитину. Дорослий може допомогти дитині, визнаючи цінність її зусиль і досягнень, а також демонструючи, що розуміє її переживання, коли справи ідуть не дуже добре. На відміну від винагороди підтримка потрібна навіть тоді, коли дитина не досягає успіху.





Як зберегти емоційну рівновагу в конфліктних ситуаціях?

  • Поради психолога:

  • 1. Дихайте! Замість імпульсивної реакції в конфліктній ситуації зробіть глибокий вдих та видих. Це зменшить емоційну напругу і дозволить «виграти» кілька секунд для прийняття виваженого рішення.

  • 2. Настанова: «Спокій!». Намір залишатися спокійним, раціонально реагувати в будь-якій ситуації, значно зменшує кількість прикрих помилок.

  • 3. «Перемога потребує підготовки!» - свідчить латинське прислів’я. Свідома, цілеспрямована турбота про своє здоров’я – фундамент емоційної рівноваги!




Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка