Реформування системи охорони здоров’я в Україні є одним із пріоритетів сучасної соціальної політики та невід’ємною складовою соціально-економічних перетворень української держави
Реформування системи охорони здоров’я в Україні є одним із пріоритетів сучасної соціальної політики та невід’ємною складовою соціально-економічних перетворень української держави
Реформування системи охорони здоров’я в Україні є одним із пріоритетів сучасної соціальної політики та невід’ємною складовою соціально-економічних перетворень української держави
Основний зміст реформ систем охорони здоров”я, які пройшли інші країни
Основний зміст реформ систем охорони здоров”я, які пройшли інші країни
Розмежування як за рівнями надання медичної допомоги, так і за функціями замовника і постачальника медичних послуг
Пріоритетний розвиток первинної медичної допомоги на засадах сімейної медицини
Створення умов для розширення самостійності постачальників медичних послуг – закладів охорони здоров'я
Закон містить ключові норми щодо забезпечення законодавчого підґрунтя для системної реформи медичного обслуговування відповідно до стратегічних напрямків, визначених у програмі Президента України “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”
Закон містить ключові норми щодо забезпечення законодавчого підґрунтя для системної реформи медичного обслуговування відповідно до стратегічних напрямків, визначених у програмі Президента України “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”
Додаткова мобілізація ресурсів держави і суспільства
Додаткова мобілізація ресурсів держави і суспільства
Незначні функціональні відмінності у лікарень різних ієрархічних рівнів
Існування паралельних систем стаціонарних послуг (відомчих, державних)
Висока питома вага госпіталізацій в спеціалізовані стаціонарні заклади
Тривалі терміни перебування в стаціонарі
Розвиток стаціонарозамінюючих форм медичного обслуговування не кореспондується з перетвореннями стаціонарного сектору
Здійснення укрупнення лікарень загального профілю, в яких надається екстрена стаціонарна допомога зі створенням госпітальних округів з чисельністю охоплення від 100 до 200 тис. населення
Здійснення укрупнення лікарень загального профілю, в яких надається екстрена стаціонарна допомога зі створенням госпітальних округів з чисельністю охоплення від 100 до 200 тис. населення
Реорганізація частини лікарняних потужностей з низькою інтенсивністю лікувального процесу в заклади (відділення) для хронічних хворих, заклади (відділення) для надання медико-соціальної допомоги – будинки сестринського догляду, хоспіси
Здійснення поступової, виваженої, з урахуванням місцевих умов, реорганізації деяких спеціалізованих медичних закладів другого рівня з відкриттям відповідних відділень в лікарнях загального профілю
Концентрація високотехнологічної високоспеціалізованої допомоги на регіональному рівні
Концентрація високотехнологічної високоспеціалізованої допомоги на регіональному рівні
Передача на комунальний рівень відомчих медичних закладів та забезпечення територіальної інтеграції лікарень різної підлеглості (єдиний медичний простір)
Забезпечення розвитку служб соціальної допомоги, поліпшення координації між сектором охорони здоровя і соціальним сектором
Створення організованої системи управління якістю медичної допомоги
Створення організованої системи управління якістю медичної допомоги
Створення Національного інформаційного центру клінічної епідеміології, біостатистики, “доказової медицини” та стандартизації
Запровадження обов’язкового ліцензування усіх медичних закладів незалежно від форми їх власності
Адаптація або розробка у відповідності до міжнародних вимог та запровадження стандартів діагностики та лікування, організації надання медичної допомоги (клінічні керівництва) на основі науково-обґрунтованої медичної практики
Розробка науково обґрунтованих прогнозів потреб у медичних кадрах різних спеціальностей з урахуванням напрямків і темпів структурних і функціональних перетворень в системі охорони здоров’я України
Розробка науково обґрунтованих прогнозів потреб у медичних кадрах різних спеціальностей з урахуванням напрямків і темпів структурних і функціональних перетворень в системі охорони здоров’я України
Забезпечення підготовки випереджаючими темпами спеціалістів для первинної ланки охорони здоров’я
Створення системи підготовки спеціалістів в галузі управління – менеджерів, економістів, аналітиків
Розробка системи заходів соціального захисту, передусім системи перепідготовки спеціалістів, що можуть вивільнятися внаслідок скорочення штатів
Недосконалість механізмів державного регулювання та використання архаїчної системи планування потреб у кадрових ресурсах, яка базується на жорстких штатних нормативах
Недосконалість механізмів державного регулювання та використання архаїчної системи планування потреб у кадрових ресурсах, яка базується на жорстких штатних нормативах
Структурні кадрові диспропорції, які проявляються у надмірній спеціалізації лікарів
Дефіцит кадрових ресурсів в первинній ланці і сільській місцевості
Постаріння працівників галузі (20,1 % складають лікарі пенсійного віку, переважно у первинній ланці охорони здоров'я)
Постаріння працівників галузі (20,1 % складають лікарі пенсійного віку, переважно у первинній ланці охорони здоров'я)
Негативний кадровий баланс:
- недостатній приплив у медицину молодих спеціалістів;
- щороку лише біля 430 лікарів-випускників зі спеціальності "загальна практика-сімейна медицина" надходять у галузь (завдяки рішучим діям МОЗ у 2005р. – 1320!);
-щорічно з різних причин вибувають понад 5 тис. - біля 3%!
Відсутність системи базової підготовки та перепідготовки спеціалістів-адміністраторів (менеджерів), управлінців нової генерації
Здійснення укрупнення лікарень загального профілю, в яких надається екстрена стаціонарна допомога зі створенням госпітальних округів з чисельністю охоплення від 100 до 200 тис. населення
Здійснення укрупнення лікарень загального профілю, в яких надається екстрена стаціонарна допомога зі створенням госпітальних округів з чисельністю охоплення від 100 до 200 тис. населення
Реорганізація частини лікарняних потужностей з низькою інтенсивністю лікувального процесу в заклади (відділення) для хронічних хворих, заклади (відділення) для надання медико-соціальної допомоги – будинки сестринського догляду, хоспіси
Здійснення поступової, виваженої, з урахуванням місцевих умов, реорганізації деяких спеціалізованих медичних закладів другого рівня з відкриттям відповідних відділень в лікарнях загального профілю
Концентрація високотехнологічної високоспеціалізованої допомоги на регіональному рівні
Концентрація високотехнологічної високоспеціалізованої допомоги на регіональному рівні
Передача на комунальний рівень відомчих медичних закладів та забезпечення територіальної інтеграції лікарень різної підлеглості (єдиний медичний простір)
Забезпечення розвитку служб соціальної допомоги, поліпшення координації між сектором охорони здоровя і соціальним сектором
Створення організованої системи управління якістю медичної допомоги
Створення організованої системи управління якістю медичної допомоги
Створення Національного інформаційного центру клінічної епідеміології, біостатистики, “доказової медицини” та стандартизації
Запровадження обов’язкового ліцензування усіх медичних закладів незалежно від форми їх власності
Адаптація або розробка у відповідності до міжнародних вимог та запровадження стандартів діагностики та лікування, організації надання медичної допомоги (клінічні керівництва) на основі науково-обґрунтованої медичної практики