Компетенція- це готовність учня використовувати засвоєні знання, навчальні уміння і навички, а також способи діяльності в житті для рішення практичних і теоретичних задач.
Компетенція- це готовність учня використовувати засвоєні знання, навчальні уміння і навички, а також способи діяльності в житті для рішення практичних і теоретичних задач.
Компетентність – міра відповідальності знань, умінь і досвіду особистості, визначеного соціально – професійного статусу реальному рівню складності виконуваних ним задач і розв’язуваних проблем.
Сьогодні компетентнісний підхід є предметом вивчення:
Сьогодні компетентнісний підхід є предметом вивчення:
Н. Бібік, Л. Боголюбова, В.Болотової, І.Єрмакова, Е. Зеєра, І. Зимньої, В. Краєвського, О. Крисана, С. Кульневича,
О. Овчарук, О.Пометун, Дж. Равена, Б. Рея, М. Рижакова, О. Сухомлинської, А. Хуторского, С. Шишова.
На думку О.Пометун, компетентність – це складна інтегрована характеристика особистості, під якою розуміють набір знань, вмінь, навичок, ставлень, що дають змогу ефективно проводити діяльність або виконувати певні функції, забезпечуючи розв’язання проблемі досягнення певних стандартів у галузі професії або виді діяльності.
На думку О.Пометун, компетентність – це складна інтегрована характеристика особистості, під якою розуміють набір знань, вмінь, навичок, ставлень, що дають змогу ефективно проводити діяльність або виконувати певні функції, забезпечуючи розв’язання проблемі досягнення певних стандартів у галузі професії або виді діяльності.
Кожна компетентність побудована на поєднанні:
Кожна компетентність побудована на поєднанні:
знань і вмінь,
ставлень,
цінностей, емоцій,
поведінкових компонентів, тобто всього того, що можна мобілізувати для активної дії.
“Визначення рівня навчальних досягнень учнів є особливо важливим з огляду на те, що навчальна діяльність у кінцевому підсумку повинна не просто дати людині суму знань, умінь та навичок, а сформувати її компетентність як загальну здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню.”
Вміння вчитися,
Вміння вчитися,
Здоров’язберігаюча,
Загальнокультурна,
Соціально-трудова,
Інформаційна (ІКТ)
навчальна(уміння здобувати інформацію з різноманітних джерел різними способами, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці).
навчальна(уміння здобувати інформацію з різноманітних джерел різними способами, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці).
Підготовка тез для усного й писемного мовлення з метою дотримання норм українського мовного етикету.
Упровадження нетрадиційних уроків, які передбачають максимальне спілкування учнів (дискусії, дебати, КВК, прес – конференції тощо).
Залучення дітей до створення власного словника труднощів української мови.
Створення на уроці нестандартних проблемних ситуацій, близьких до життєвих.
Залучення дітей до випуску альманаху”Перша сходинка”, шкільної газети “Родина”.
Стимулювання критичного ставлення до власної роботи, висловлення власної думки та адекватного сприйняття відгуків.
Удосконалення вміння слухати й чути з метою запобігання помилок у чужому та власному мовленні .
здоров’язберігаюча (здатність зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров’я – своє та інших людей);
здоров’язберігаюча (здатність зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров’я – своє та інших людей);
Забезпечення та дотримання санітарно-гігієнічних умов на уроках.
Використання текстів здоров’язберігаючого змісту.
Проведення фізкультхвилинок і релаксації .
соціальна(здатність до співробітництва в групі та команді, мобільність, уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колективі)
соціальна(здатність до співробітництва в групі та команді, мобільність, уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колективі)
Стимулювання діалогічного спілкування.
Проведення факультативів , тренінгів соціальної активності.
Написання творів на теми : “Якби я був президентом….”, “Якби був директором школи…” тощо.
Проведення уроків, циклу позакласних заходів у формі ситуативних занять, дискусій, рольових ігор тощо.
Формування засобами предмета патріотичних почуттів, поваги до історії, традицій українського народу, рідної мови та державних символів.
Використання групових, парних, колективних форм організації навчальної діяльності.
Упровадження технологій і методів навчання, що сприяють формуванню адекватної оцінки й самооцінки, умінь застосовувати власний досвід, адаптуватися до змін.
загальнокультурна (спроможність аналізувати й оцінювати досягнення національної, європейської та світової науки й культури, орієнтуватися в культурному й духовному контексті сучасного суспільства)
загальнокультурна (спроможність аналізувати й оцінювати досягнення національної, європейської та світової науки й культури, орієнтуватися в культурному й духовному контексті сучасного суспільства)
Проведення інтегрованих уроків , уроків – екскурсій, зустрічей із цікавими людьми, рольових ігор, «круглих столів» з питань культури та мистецтва.
Проведення предметних тижнів : української писемності , мови та літератури, літератури рідного краю тощо.
Сприяння розвитку духовності, толерантності, поваги до інших людей, їх індивідуальності та відмінностей за національними , культурними, релігійними та іншими ознаками.
Пропаганда досягнень української та світової літератури.
компетентність щодо інформаційних і комунікативних технологій(уміння використовувати джерела інформації, зокрема ІКТ, для власного розвитку, технічна компетентність, уміння раціонально використовувати комп’ютер для пошуку, опрацювання й систематизації, зберігання й передавання інформації, оперувати технологіями та знаннями, що задовольнять потреби інформаційного суспільства);
компетентність щодо інформаційних і комунікативних технологій(уміння використовувати джерела інформації, зокрема ІКТ, для власного розвитку, технічна компетентність, уміння раціонально використовувати комп’ютер для пошуку, опрацювання й систематизації, зберігання й передавання інформації, оперувати технологіями та знаннями, що задовольнять потреби інформаційного суспільства);
Упровадження інформаційно – компютерних технологій навчання.
Залучення учнів до роботи з різними джерелами інформації.
Удосконалення вмінь використовувати додаткову літературу; склдати схеми, таблиці, конспекти тощо.
Проведення інформаційних хвилинок, диктантів, тренінгів розвитку пізнавальних інтересів.
Формування стійкої позитивної мотивації до навчання.
Активація пізнавальної діяльності учнів.
Залучення учнів до участі в конкурсах творчості, предметних олімпіадах,МАН.
Виховання загальної інформаційної культури.
Організація додаткових занять (гуртків, факультативів, спецкурсів) тощо.
Компетентність самоосвіти та саморозвитку :
Створення програми самоосвітньої діяльності учнів.
Формування стійкої позитивної мотивації до саморозвитку та постійого вдосконалення.
Залучення до пошукової та дослідницької діяльності.
Виконання випереджаючих дослідницьких завдань.
Складання учнями тез, виписок, опорних конспектів, виконання творчих завдань.
Організація самостійної роботи з інформаційними джерелами.
Розробка учнями вікторин, тестів, сценаріїв, написання рефератів тощо.
підприємницька (здатність співвідносити власні економічні інтереси з наявними матеріальними, трудовими й природними ресурсами, інтересами інших людей та суспільства)
підприємницька (здатність співвідносити власні економічні інтереси з наявними матеріальними, трудовими й природними ресурсами, інтересами інших людей та суспільства)
Стимулювання творчості учнів.
Раціональний підбір творчих завдань, творчий підхід до вибору тем творів.
Реалізація нестандартних форм проведення уроків, що передбачає активізацію творчого потенціалу учнів (інтегрованих уроків, дебатів тощо).
Використання інтерактивних методів навчання.
Залучення учнів до дослідницької діяльності.
Проведення інтенсивної позакласної роботи з предмета.
Організація та проведення тижнів української мови та літератури, олімпіад, конкурсів тощо.
Працювати в команді;
Працювати в команді;
Приймати самостійні рішення;
Мобільно перебудовуватися;
Ставити і вирішувати нові професійні задачі:
Самостійно вивчати і запроваджувати професійні новації..