Розглянути науково методологічні основи стресових та постстресових станів,етапи проходження кризи.
Розглянути науково методологічні основи стресових та постстресових станів,етапи проходження кризи.
Розглянути вікові особливості реакції на стресову ситуацію та ресурсні можливосте виходу з кризового стану
Розглянути систему виховної роботи дітьми та сім'ями вразливих категорій
Розглянути та відпрацювати психологічні методики виходу із стресових станів
Надати рекомендації щодо створення сприятливих умов виховання та розвитку дітей та учнів в період кризових станів
У ситуації конфлікту та в період після його припинення певна частина населення може стати особливо вразливою до ситуацій порушення їхніх прав, потрапляння в складні життєві обставини перенесення насильства тощо.
У ситуації конфлікту та в період після його припинення певна частина населення може стати особливо вразливою до ситуацій порушення їхніх прав, потрапляння в складні життєві обставини перенесення насильства тощо.
До цієї групи належать:
діти;
сім'ї, члени яких загинули;
сім’ї, члени яких поранені;
сім’ї, члени яких зникли безвісти;
внутрішньо переміщені особи;
сім‘ї військовослужбовців;
сім’ї, в яких зруйновані родинні зв’язки;
особи та члени їх сімей, що зазнають насильства з боку громади за свої переконання;
сім’ї, які перебувають в зоні АТО;
сім’ї, які перебували в зоні АТО та зараз знаходяться на територіях підконтрольних уряду України;
сім’ї, які перебувають в зоні ризику проведення бойових дій.
1.Виявлення осіб групи ризику та організація надання їм необхідної допомоги. Основними етапами цієї діяльності є:
1.Виявлення осіб групи ризику та організація надання їм необхідної допомоги. Основними етапами цієї діяльності є:
- виявляти вразливі групи населення, у тому числі внутрішньо переміщені особи.
- здійснювати аналіз їх потреб.
- надавати допомогу у відповідності до здійснення своєї функціональної діяльності.
- перенаправляти по допомогу в органи державної влади, волонтерські групи, громадські організації
2. Формування знань про соціально-політичні події в Україні (ознайомлення з НПБ, подіями, заходами)
Сприяйте адаптації дітей-переселенців у нових умовах.
3. Протидія булінгу
3. Протидія булінгу
4. Формування навичок протистояння інформаційній війні.(критичне ставлення, критичне мислення)
5. Вирішення конфліктів.
6. Виявлення дітей, які потребують соціально-педагогічної та/або психологічної допомоги
7. Діагностика особистісних утруднень дітей, які потребують соціально-педагогічної та/або психологічної допомоги
8.Надання матеріальної допомоги
9.Проведенню психологічної та соціально-педагогічної роботи з дітьми, та учнівською молоддю (система педагогічних, психологічних корекційно – розвивальних заходів: бесіди, тренінги, лекції, проекти та т. інш.) з питань профілактики насильства, подолання посттравматичних станів, негативних емоційних станів, формування навичок безпечної поведінки
9.Проведенню психологічної та соціально-педагогічної роботи з дітьми, та учнівською молоддю (система педагогічних, психологічних корекційно – розвивальних заходів: бесіди, тренінги, лекції, проекти та т. інш.) з питань профілактики насильства, подолання посттравматичних станів, негативних емоційних станів, формування навичок безпечної поведінки
10.Проведення організаційно – методичних заходів щодо підвищення психолого - педагогічної компетентності педагогів з питань особливості організації та здійснення профілактичної роботи в закладах освіти в конфліктний та постконфліктний період
Просвіта батьків.
Жертвы – это люди, по которым был нанесен главный удар, люди в эпицентре. Есть жертвы мертвые; жертвы физически искалеченные; жертвы, которые сами физически не пострадали, но которые находились в сердце катастрофы и потеряли свое имущество; жертвы, которые не потеряли ничего ценного, но которые находились в сердце катастрофы.
Жертвы – это люди, по которым был нанесен главный удар, люди в эпицентре. Есть жертвы мертвые; жертвы физически искалеченные; жертвы, которые сами физически не пострадали, но которые находились в сердце катастрофы и потеряли свое имущество; жертвы, которые не потеряли ничего ценного, но которые находились в сердце катастрофы.
Уцелевшие – люди, потерявшие в катастрофе своих любимых. К ним относятся члены семьи, родные, родственники и т. п.
Уцелевшие – люди, потерявшие в катастрофе своих любимых. К ним относятся члены семьи, родные, родственники и т. п.
1. Пострадал ли человек от бедствия прямо?
1. Пострадал ли человек от бедствия прямо?
2. Находится ли этот человек в состоянии кризиса?
Если ответ на оба вопроса положителен, то пострадавший является Жертвой, если же нет, то он – Уцелевший. Мы должны помнить, что разные люди реагируют на каждую данную ситуацию по-разному, и ясно, что некоторые люди окажутся более уязвимыми по отношению к бедствию и кризису, в то время, как другие, наоборот, будут бороться с кризисом более эффективно и проявят более высокую степень жизнестойкости. Этих последних мы и называем уцелевшими.
Діти, які залишаються у стані глибокого стресу;
Діти, які залишаються у стані глибокого стресу;
Діти, у яких продовжують спостерігатися серйозні зміни особистості та поведінки;
Діти, які не можуть нормально функціонувати у повсякденному житті;
Діти, які відчувають загрозу;
Діти, які ризикують заподіяти шкоду собі та іншим
Якщо дитина залишається у стані глибокого чи гострого стресу, намагайтеся не залишати її на самоті. Будьте поряд з нею до тих пір, поки стресові реакції не зникнуть, або поки вам не прийдуть на допомогу інші спеціалісти
Перевіряйте та контролюйте безпеку;
Перевіряйте та контролюйте безпеку;
Відстежуйте дітей з очевидними та невідкладними нагальними потребами;
Шукайте дітей, батьків та піклувальників з серйозними стресовими реакціями.
Контактуйте з дітьми та батьками, які можуть потребувати підтримки;
Контактуйте з дітьми та батьками, які можуть потребувати підтримки;
Дізнавайтеся, розпитуйте дітей, батьків та піклувальників про їхні потреби та тривоги;
Вислуховуйте дітей, батьків та піклувальників; допомагайте їм заспокоїтися.
Допомагайте дітям та їхнім родинам задовольнити базові потреби та отримати доступ до послуг;
Допомагайте дітям та їхнім родинам задовольнити базові потреби та отримати доступ до послуг;
Допомагайте дітям та їхнім родинам справлятися з проблемами;
Надавайте інформацію;
Допомагайте дітям та родинам налагоджувати зв’язки між собою а також зі службами соціальної допомоги.
Вони возз’єднаються зі своїми батьками чи піклувальниками;
Вони возз’єднаються зі своїми батьками чи піклувальниками;
Їхні базові потреби будуть задоволені;
Вони відчуватимуть себе у затишку та безпеці;
Вони отримуватимуть підтримку, у тому числі – першу психологічну допомогу.
Перший контакт з дітьми, які зазнали лиха / потрапили у біду
Перший контакт з дітьми, які зазнали лиха / потрапили у біду
Зверніть особливу увагу на базові потреби;
Зверніть особливу увагу на базові потреби;
Представтеся, поясніть, хто ви, чим займаєтеся і з якою метою знаходитеся тут;
Використовуйте слово “психологічний” особливо обережно.
Діяльністю виключно фахових спеціалістів;
Діяльністю виключно фахових спеціалістів;
Професійною консультацією;
Клінічним чи психіатричним втручанням (хоча може виступати елементом якісного клінічного догляду);
Психологічним дебрифінгом;
Проханням до постраждалого проаналізувати події, що трапилися, або встановити хронологію подій;
Примушуванням людей поділитися своєю історією;
З’ясуванням почуттів людей або виявленням деталей того, що трапилося.
діти молодшого віку
діти молодшого віку
Сядьте поряд чи навколішки з тим, щоб бути з дитиною на одному рівні;
Якщо це дозволено культурними нормами, під час розмови з дитиною делікатно торкайтеся до її руки чи плеча.