Система, створена з ініціативи громадських організацій, комерційних майданчиків, державних органів та підприємців. Мета – прозоре і ефективне витрачання державних коштів, а також запобігання корупції завдяки громадському контролю та розширенню кола постачальників. Ця електронна система державних закупівель, яка працює в пілотному режимі, використовується державними установами, підприємствами та організаціями у добровільному порядку.
Розробили і створили українські активісти за активної підтримки IT-бізнесу, влади і міжнародних експертів.
Розробили і створили українські активісти за активної підтримки IT-бізнесу, влади і міжнародних експертів.
Профінансували створення комерційні електронні торгівельні майданчики, які переконалися в ефективності електронних торгів, оскільки займалися їх реалізацією для українського бізнесу, та міжнародні донорські організації (EBRD, WNISEF, GIZ).
З нового року права на систему було передано ДП «Зовнішторгвидав України»,
З нового року права на систему було передано ДП «Зовнішторгвидав України»,
яке підпорядковано МЕРТ
і керує порталом tender.me.gov.ua, на якому, згідно з законодавством, повинні публікуватися всі тендерні заявки на державні закупівлі.
За останній рік держпідприємство було докорінно реформовано, після чого на його базі було засновано офіс ProZorro.
Система, через яку замовники можуть оголосити закупівлю, отримати пропозиції від учасників і визначити переможця. Вся взаємодія відбувається виключно в електронному вигляді. Система складається з центральної бази даних, модуля електронного понижуючого аукціону та електронних майданчиків, через які здійснюється доступ до системи.
Щоб створити умови, за яких закупівельник змушений працювати чесно, оскільки у нього не буде можливостей обрати «потрібного» переможця, а кожну його дію буде зафіксовано і проаналізовано. Вся інформація про будь-які проведені в електронній системі торги зберігається в центральній базі даних і доступна на сайті
http://prozorro.gov.ua/.
Нормативно-правові акти
Нормативно-правові акти
Пілотний проект, запроваджений Розпоряджен-
нямКМУ від 20 травня 2015 р. №501-р
Розпорядженням КМУ від 25 грудня 2015 р. № 1408-р дію пілотного проекту продовжено до 31 грудня 2016 року
Закон України “Про публічні закупівлі”від 25.12.2015 № 922-VIII
Нормативно-правові акти
Нормативно-правові акти
Постанова КМУ від 24.02.2016 №166 “Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків” (розроблено на виконання вимог Закону України “Про публічні закупівлі”)
"Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" - Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року N 454
"Про визначення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель та забезпечення його функціонування " - Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18 березня 2016року №473
Нормативно-правові акти
Нормативно-правові акти
"Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі" - Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18 березня 2016 року N 477
"Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель" - Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року N 490
"Про затвердження примірного положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб) – Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 30 березня 2016 року №577
Нормативно-правові акти
Нормативно-правові акти
"Про затвердження примірної тендерної документації" - Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13 квітня 2016 року №680
"Про затвердження порядку здійснення допорогових торгів" - Наказ ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 року N 35
МЕРТ наказ № 570 від 31.03.2016 “ Про попередню авторизацію електронних майданчиків ”
Документи рекомендаційного характеру
Документи рекомендаційного характеру
(можна ознайомитися за наступним посиланням http://prozorro.org/Замовнику/Перейти на базу знань/ Закупівлі, що здійснюються у PROZORRO )
Регламент роботи системи електронних закупівель;
Примірне положення про порядок придбання товарів через електронні закупівлі;
Типовий договір між Замовником та Майданчиком.
Що таке майданчик (електронний, комерційний, торгівельний)?
Регламент роботи системи пілотного проекту електронних державних закупівель
Оберіть майданчик для реєстрації в системі ProZorro
https://www.youtube.com/watch?v=dvvMOkJAz2U
Ні.
Ні.
Ви можете зареєструватись як на одному, так і на кількох майданчиках (за Вашим бажанням).
Майданчики відрізняються інтерфейсом і сервісами, які надають своїм користувачам.
Ви можете обрати зручний для вас, а також поміняти його у будь-який час на інший.
Зверніть увагу! - не можна дублювати одну й ту саму закупівлю одночасно на декількох майданчиках; - закупівлю необхідно починати й завершувати на одному й тому самому майданчику.
Рекомендовано
Рекомендовано
пройти процедуру реєстрації завчасно,
оскільки процедура реєстрації може потребувати
деякого часу для перевірки реєстраційних даних.
Усім користувачам системи (учасникам, постачальникам товарів, надавачам послуг, виконавцям робіт, замовникам тощо) забезпечується безоплатний і рівний доступ до інформації про закупівлі, включаючи:
Усім користувачам системи (учасникам, постачальникам товарів, надавачам послуг, виконавцям робіт, замовникам тощо) забезпечується безоплатний і рівний доступ до інформації про закупівлі, включаючи:
можливість спостерігати за перебігом аукціону в інтерактивному режимі реального часу,
інформаційну підтримку, зокрема ознайомлення з переліком замовників, інформацією про процедури закупівлі, точне визначення часу та дати подання і зміни будь-яких документів, які підлягають оприлюдненню.
5 і більше осіб/або менше -якщо штатних працівників менше 5
5 і більше осіб/або менше -якщо штатних працівників менше 5
тільки посадові особи замовника (в новому законі ця норма скасовується)
не можуть входити представники учасників, члени їх сімей, депутати
склад і голову визначає керівник наказом або іншим розпорядчим документом
підприємство може мати декілька ТК
голова визначає секретаря, та може розподіляти функціональні обов'язки між членами та несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
Планування, визначення та проведення процедур закупівель
Оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель
Надання роз’яснень учасникам
Визначення переможця
Звітність
Обов'язки визначаються Примірним положенням
ЦЗО - для проведення закупівель в інтересах багатьох Замовників (шкіл, садків)
ЦЗО - для проведення закупівель в інтересах багатьох Замовників (шкіл, садків)
Набувають всіх прав та обов'язків Замовника та несуть відповідальність згідно з Законами України
ЦЗО-юридичні особи, що визначаються:
- Кабінетом Міністрів України
- Органами місцевого самоврядування як замовники, які організовують і проводять процедури закупівель та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників відповідно до цього Закону
- Радою міністрів АРК Крим
Отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП) для особи, яка відповідатиме за публікацію інформації на Майданчику від імені Вашої організації
Отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП) для особи, яка відповідатиме за публікацію інформації на Майданчику від імені Вашої організації
обов‘язково для замовника,
для учасника – НІ.
Тендери на понадпорогові суми в системі ProZorro можна оголошувати лише з використанням ЕЦП.
Тендери на понадпорогові суми в системі ProZorro можна оголошувати лише з використанням ЕЦП.
ЕЦП має (мають) отримати особа (або особи),
ЕЦП має (мають) отримати особа (або особи),
яка буде відповідальною за публікацію інформації від імені Вашого підприємства (установи) на Майданчику.
Дана особа не обов'язково має бути членом тендерного комітету. Такою особою може бути секретар або будь-який інший відповідальний співробітник. Обов'язком цієї людини буде публікація інформації на Майданчику та внесення змін до нього.
Якщо у Вас вже є така людина, в якої є ЕЦП,
Якщо у Вас вже є така людина, в якої є ЕЦП,
то отримувати новий електронний цифровий підпис Вам не обов'язково.
Можна використовувати вже наявний підпис (наприклад, ЕЦП для сервису E-data, «M.E.Doc» та інші).
УВАГА! Перш ніж це робити, перевірте, чи підтримує Ваш Майданчик електронний підпис даного АЦСК (Акредитованого центру сертифікації ключів).
Якщо у Вас немає ЕЦП,
Якщо у Вас немає ЕЦП,
можете звернутись, наприклад, до Державної Фіскальної Служби
для її отримання (подробиці http://acskidd.gov.ua/r_kor).
Подбайте про ЕЦП для людини, яка буде замінювати відповідальну особу у разі відпустки, лікарняного або звільнення відповідальної особи.
Кожен майданчик самостійно вирішує,
Кожен майданчик самостійно вирішує,
який перелік АЦСК він підтримуватиме.
Запитайте у Майданчиків про те,
підтримка яких АЦСК в них реалізована.
На деяких Майданчиках є технічна можливість зробити це самостійно.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Річний план, додаток до річного плану та зміни до них
безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель
протягом п’яти днів з дня їх затвердження.
Для розміщення річного плану та/або додатку до річного плану через МАЙДАНЧИК
Для розміщення річного плану та/або додатку до річного плану через МАЙДАНЧИК
Вам потрібно в особистому кабінеті зайти в розділ «Мої закупівлі»
та вибрати вкладку «Річні плани»,
у Вас буде можливість додати річний план, натиснувши відповідне посилання.
З приводу річних планів і додатків до них!
З приводу річних планів і додатків до них!
Річні плани, завантажені на tender.me.gov.ua,
залишаються дійсними,
тобто публікувати їх повторно в новій системі не потрібно.
Але якщо Ви будете вносити до нього зміни, то ці Зміни необхідно оприлюднювати на Майданчику, який Ви обрали для роботи в ProZorro.
Тривалість періоду не менше 3 р.днів (1 р.день при закупівлі бюджетом менше 50 тис грн)
Тривалість періоду не менше 3 р.днів (1 р.день при закупівлі бюджетом менше 50 тис грн)
Питання від учасників стосовно закупівлі (задаються анонімно)
Замовник може змінювати оголошення
Учасники не можуть подавати пропозиції
На допорогах - достатньо 1 учасника
На допорогах - достатньо 1 учасника
Вище порогів – обов‘язково 2 учасника
Приведена ціна - це ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції та перерахована з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною замовником у тендерній документації.
Приведена ціна - це ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції та перерахована з урахуванням показників інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною замовником у тендерній документації.
Нецінові критерії і їх питома вага зазначаються замовником у вигляді опцій.
Нецінові критерії і їх питома вага зазначаються замовником у вигляді опцій.
Учасник розраховує свою можливу ціну, подає пропозицію, а приведену розрахує система. Коли почнеться аукціон, ви побачите дві ціни. Ви заходите на аукціон з приведеною ціною.
Понижувати можна як розраховану можливу ціну, так і приведену.
Договір з Учасником буде підписаний з урахуванням коефіцієнту
(на суму 7 000 грн * 1.19 = 8 330 грн)
Система наразі передбачає
Система наразі передбачає
фінансові гарантії з боку учасників електронних торгів.
Замовник прописує умови тендерного забезпечення, яке становить:
0,5 % від суми замовлення у тому випадку, якщо предметом закупівлі є роботи, та
до 3 %, якщо йдеться про товари і послуги.
Фінансові гарантії
подаються в електронному вигляді,
тож їх легко перевірити на сайті фінансової установи, яка видала гарантію, або за допомогою сервісу me.doc.
На початку роботи Ви можете активувати режим навчання і потренуватися знаходити «свої» закупівлі, задавати питання замовнику, подавати необхідні документи, приймати участь у навчальних торгах. У цьому Вам допоможе служба підтримки обраного Вами майданчика.
На початку роботи Ви можете активувати режим навчання і потренуватися знаходити «свої» закупівлі, задавати питання замовнику, подавати необхідні документи, приймати участь у навчальних торгах. У цьому Вам допоможе служба підтримки обраного Вами майданчика.
Ви можете підписатися на важливі підписки по коду предмета закупівлі і регіону.
Ви можете підписатися на важливі підписки по коду предмета закупівлі і регіону.
Особистий кабінет -
Мої підписки –
Зазначаєте предмет і регіон –
Зробіть підписку.
Оновлюється в 9.00 щоранку
Електронне оскарження на до порогах.
Електронне оскарження на до порогах.
Надішліть спочатку замовнику.
Відповідь дається протягом 3 днів, оцініть в кабінеті власному: Влаштувало/не влаштувало.
Якщо ні – надсилаєте в орган оскарження.
Їх висновок носить рекомендаційний характер.
Якщо не відповідають протягом 3 днів, автоматично піде в орган оскарження.
На вище порогах скарга зразу направляється в орган оскарження (АМК).
На вище порогах скарга зразу направляється в орган оскарження (АМК).
Подається платно.
Дивіться Закон «Про публічні закупівлі».
Виконуйте формальні вимоги.
Якщо скарга подана до того, як відбулося розкриття, аукціон не призначається і видаляється з черги. Тільки коли будуть усунені вимоги АМК, закупівля відновиться.
Якщо скарга подана після аукціону, система блокує можливість повісити договір, до усунення порушень.
Дії системи після подання скарги:
Дії системи після подання скарги:
Вплив на процедури стосовно яких подано скаргу:
Вплив на процедури стосовно яких подано скаргу:
Рішення набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Рішення набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Рішення може бути оскаржене у судовому порядку протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.