Завдання: обрахуйте кількість ужитих у тексті простих речень. Випишіть по 2 речення і підкресліть головні члени речення. Чи всі речення мають підмет і присудок? Спробуйте перебудувати їх у двоскладні речення.
Вправа “Мовні обрахунки”
Вправа «Пошук скарбів»
Знайти в тексті речення, що відповідають поданим схемам. Довести свою думку.
Будинок Митрополита, Хлібня, Трапезна, Бурса, Братський корпус, дзвіниця, Південна вежа милують людське око.
Будинок Митрополита, Хлібня, Трапезна, Бурса, Братський корпус, дзвіниця, Південна вежа милують людське око.
2 група Записати речення, поставити в кінці розділовий знак, визначити вид за метою висловлювання.
3 група Доведіть, що це речення. Чим за структурою відрізняються ці речення. Підкреслити граматичну основу .
4 група Скласти по одному розповідному, питальному, спонукальному, окличному реченню. По можливості об‘єднати їх у зв‘язний текст. Тема: «Осінь у місті».
Су́ржик (цер.-слов. сурожь – «суміш різних зерен з житом») — елементи двох або кількох мов, об'єднані штучно, без додержання норм літературної мови)
Тихо і спокойно осіннього дня в лісі. Стоять стрункі, високі, непорушні дерева в осінніх платтях . Чути, як дятел стукає по стовбурі дуба. Це він шукає жучків і комах під корой. От щось зашептало. Пробіг зайчик, сів під дубом і оглянувся. Десь в лісі лопнула гілка. Щось задзвеніло, заспівали горобці.
Національний дендрологічний парк “Софіївка”
Національний дендрологічний парк “Софіївка”
Ну, от. Либонь, уперш за двісті років
і я в “Софіївці” відпочиваю.
У човен сіла та й пливтиму, поки
ще осінь не втекла із цього раю.
Умань Софиевка.mpg.mp4
«Поетична синонімія»
Земля – ласкава …
А сонце – щире …
А небо – лагідне …
Життя прекрасне …
Сьогодні на уроці я зрозумів (ла)…
Сьогодні на уроці я зрозумів (ла)…
Найбільші труднощі я відчув (ла)…
ОРПАМТИТЬБЛМОЛОДЦІЩОГРНЕ
Домашнє завдання
Скласти твір-мініатюру про одне з 7 чудес України, використовуючи різні види речень. Стиль твору та тип мовлення пропоную обрати самостійно .
Придивіться уважно до того, про що ви будете писати: намагайтесь побачити найхарактерніше, що спостерігаєте.
Запишіть коротко найголовніше, що помітили.
Спробуйте ввійти в даний образ для кращого висвітлення даного твору.
Спочатку напишіть твір на чернетці.
Звертайте увагу на співмірність частин твору.
Стежте за тим, щоб думки розкривалися послідовно, аби кожне попереднє речення було логічно пов’язано з наступним.
Прочитайте написане, перевірте послідовність викладу, грамотність, використання розділових знаків.
Перепишіть роботу начисто.
Перевірте написане, пильнуючи описки і пропуски літер.
Урок
української мови в 5 класі за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти
Круглий стіл
“Особливості програми з української мови та літератури для 5 класів на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та реалізація її через відповідність матеріалу підручників”