Шляхи вдосконалення механізму реалізації парламентського контролю в україні



Дата конвертації02.06.2016
Розмір444 b.


ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ РЕАЛІЗАЦІЇ ПАРЛАМЕНТСЬКОГО КОНТРОЛЮ В УКРАЇНІ

  • Самойлюк О.Г.


Парламентський контроль в Україні

  • Парламентський контроль в Україні

  • це вища форма контрольної діяльності в державі, що поєднує державний і громадський контроль



СУБ’ЄКТИ ТА ОБ’ЄКТИ ПАРЛАМЕНТСЬКОГО КОНТРОЛЮ



МІСЦЕ ПАРЛАМЕНТСЬКОГО КОНТРОЛЮ В СИСТЕМІ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ



КЛАСИФІКАЦІЯ ПАРЛАМЕНТСЬКОГО КОНТРОЛЮ



Межі парламентського контролю закінчуються там, де починаються повноваження оперативної й виконавчо-розпорядчої діяльності, а також повноваження судової влади щодо здійснення правосуддя, втручатися у які відповідно до принципу поділу влади законодавча влада не має права

  • Межі парламентського контролю закінчуються там, де починаються повноваження оперативної й виконавчо-розпорядчої діяльності, а також повноваження судової влади щодо здійснення правосуддя, втручатися у які відповідно до принципу поділу влади законодавча влада не має права



ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МЕХАНІЗМ



ПОВНОВАЖЕННЯ КОМІТЕТІВ ВРУ: парламентські слухання

  • Окрім суто технічної підготовки проведення слухань, робота по їх організації в секретаріаті профільного комітету виконується у такому обсязі:

  • підготовка аналітичної записки, в якій визначається предмет, мета, порядок проведення, доповідачі, коло питань, розгляд яких передбачається;

  • надання допомоги народним депутатам України у залученні незалежних експертів, юристів, інших фахівців та координація їх спільної роботи;

  • уточнення списку доповідачів, представників громадськості та їх запрошення;

  • інформування щодо проведення слухань народних депутатів України – членів інших комітетів, які можуть виявляти до них інтерес;

  • проведення на етапі підготовки робочих нарад.



ПОВНОВАЖЕННЯ НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВУКРАЇНИ: депутатські запити

  • У процесі здійснення контрольного процесу, відповідно до глави 37 Регламенту, можна виділити такі стадії подання депутатських запитів:

  • 1. На підставі одержаних з різних джерел даних (звернення виборців, засоби масової інформації тощо) народний депутат України визначає орган влади або посадову особу, яким адресовано запит, і готує його текст.

  • 2. Автор вносить запит до Верховної Ради України відповідно до визначеної процедури.

  • 3. Автор аналізує отриману відповідь і, в разі незадоволення нею, вносить пропозицію щодо її обговорення на пленарному засіданні.

  • 4. У разі прийняття Верховною Радою України рішення про підтримку ініціативи щодо обговорення це питання без голосування включається до порядку денного сесії, народний депутат України подає текст одержаної відповіді і проект відповідної постанови Верховної Ради України.

  • 5. У присутності осіб, до яких будо направлено депутатський запит, проводиться обговорення й за його результатами приймається постанова Верховної Ради України.



Дякую за увагу!

  • Дякую за увагу!



Каталог: upload -> docs
docs -> Ставнійчук
docs -> Лабораторія законодавчих ініціатив м. Донецьк, 8-10. 12. 2006 Партії, виборча система та політична відповідальність Основні передумови для посилення ролі партій у здійсненні влади
docs -> Молодь Києва: вироблення ефективної політики у відповідь на виклики часу Матеріали до круглого столу
docs -> Проект «Громадянин і держава: розвиток партнерства для ефективного урядування в Україні»
docs -> Аналітична доповідь “конституційна реформа: погляд громадянського суспільства”
docs -> Законами: «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» «Про телебачення і радіомовлення»
docs -> “Зелена книга” українського парламентаризму м. Київ
docs -> Співпраця влади та громадськості на місцевому рівні: український І зарубіжний досвід
docs -> Кількість Членів парламенту
docs -> Концептуальні засади: процес вироблення політики тренінг для представників місцевої влади та нуо


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка